Web Analytics Made Easy - Statcounter

دعای ششمین روز از ماه مبارک رمضان به‌همراه شرحی بر آن منتشر شد. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۹ فرهنگی دین ، قرآن و اندیشه نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان ادعیه روزانه این ماه شریف بسیار جای دقت و تفکر دارد. این دعاهای روزانه که در محافل مذهبی خوانده می‎شود توسط ابن‌عباس از پیامبر صلّی اللّه علیه و آله و سلّم نقل شده است و علمای بزرگ اسلام آنها را در کتاب خود ثبت و ضبط کرده‎اند و ما این ادعیه را از کتاب «‏اقبال الأعمال» سیدبن طاووس عالم بزرگ شیعه نقل می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب‏ مانند سایر کتابهاى سید از اعتبار و ارزشی ویژه ‌بین علماى شیعه برخوردار است تا جایی که شیخ عباس قمی در «مفاتیح الجنان» بسیار از ادعیه این کتاب استفاده کرده است.

اینک به‌‌مناسبت فرا رسیدن ششمین روز ماه مبارک رمضان، دعای این روز به‌همراه شرحی بر آن منتشر شده است:

اللَّهُمَّ لا تَخْذُلْنِی فِیهِ لِتَعَرُّضِ مَعْصِیَتِكَ، وَ لا تَضْرِبْنِی بِسِیَاطِ نَقِمَتِكَ، وَ زَحْزِحْنِی فِیهِ مِنْ مُوجِبَاتِ سَخَطِكَ، بِمَنِّكَ وَ أَیَادِیكَ، یَا مُنْتَهَى رَغْبَةِ الرَّاغِبِینَ

خدایا مرا در این ماه به خاطر نزدیک شدن به نافرمانی ات وامگذار، و با تازیانه های انتقامت عذاب مکن، و از موجبات خشمت دورم بدار، به فضل و عطاهایت، ای نهایت دلبستگی دل شدگان

حجت‌الاسلام محمود ریاضت محقق و کارشناس علوم دینی در توضیح دعای این روز برای تسنیم نوشت: دوری از خواری و ذلت معصیت و نافرمانی حق تعالی و اجتناب از تازیانه‌های خشم و غضب خداوند متعال و جدا شدن از عوامل و بسترهای زمینه ساز عذاب الهی از جمله خواسته‌های ششمین روز ضیافت الهی است. آنچه موجب دوری انسان و بنده پروردگار از ذلت و پستی و خواری گناه و معصیت می‌شود، مراقبت بر افکار و رفتار و کردار و گفتار است، آنچنان که خداوند را در همه حالات شاهد و ناظر ببینیم «اَلَم یَعلَم بِاَنَّ اللهَ یَرَی ...» آیا انسان نمی‌بیند که خداوند مراقب اوست؟

فراهم آمدن شرایط استجابت این دعا آن است که بدانیم که عالم محضر خداست و این محضر با دوربین مدار بسته کنترل می‌شود، دوربینی که هیچ‌گاه خاموش نمی‌شود و نقص و ایراد فنی پیدا نمی‌کند. مراقبه، محاسبه و مشارطه در تمامی زوایای زندگی بر اساس اوامر و نواهی خالق هستی بنده را از معصیت‌ها و نافرمانی‌ها باز می‌دارد و این بازدارندگی زمینه‌های اجتناب از تازیانه‌های عذاب الهی را فراهم می‌آورد.

رمضان و سفره ضیافت الهی زمینه‌ساز سوزاندن زمینه‌های خشم و غضب حق تعالی است چراکه رمضان یعنی سوزاننده، یعنی فرصتی که زمینه‌های غضب و عذاب الهی را می‌سوزاند و انسان را از خواری و ذلت گناه و معصیت نجات می‌دهد و باعث خروج از ذلت گناه و ورود به عزت طاعت و بندگی می‌شود. خوشا به حال کسانی که با استفاده از خوان گسترده ضیافت الهی از ذلیل بودن به واسطه معصیت و گناه به عزیز بودن بواسطه طاعت و بندگی نائل می‌شوند.

شیوه‌های تشویق کودکان به روزه‌داریدعای روز پنجم ماه مبارک رمضان/اولیاء الله چه‌کسانی‌اند؟مناجات‌خوانی حاج منصور ارضی در شب پنجم ماه رمضان 98 + صوت و فیلمترتیل جزء پنجم قرآن‌ با صدای "سبزعلی، منشاوی و خلیل الحُصری"

 

انتهای پیام/

R1410/P/S4,37/CT1 واژه های کاربردی مرتبط اهل بیت علیهم السلام ماه مبارک رمضان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اهل بیت علیهم السلام ماه مبارک رمضان اهل بیت علیهم السلام ماه مبارک رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۳۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر

فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد بازگشت امام امت به میهن و نیز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را به هم‌وطنان عزیز و تمامی حق‌طلبان در سراسر گیتی تبریک عرض نموده، از درگاه حق‌تعالی برای روح مطهر امام راحل و شهدای گران‌قدر این انقلاب علو درجات را مسألت دارم. ناطقان: فرج اله قدمی، مدیر عامل بانک سرمایه در پیامی به شرح زیر ایام الله دهه مبارک فجر را تبریک گفت:

به جوش آمده است خون درون رگ گیاه...


بهمنی دیگر و فجرِ انقلابی دیگر از راه رسیده است و این فرصت خجسته‌ای است برای مرور و گرامی‌داشت خاطره قهرمانی‌های یک ملت؛ ملتی بزرگ که شجاعانه و بالغانه آزادی را انتخاب کردند و خودرأیی و استبداد را شایسته خویش ندانستند.

بی شک خاطره این قهرمانی‌ها تا همیشه الهام‌بخش ما در حفظ عزت و آزادی و استقلالمان خواهد بود.

فرارسیدن دهه مبارک فجر و سالگرد بازگشت امام امت به میهن و نیز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی را به هم‌وطنان عزیز و تمامی حق‌طلبان در سراسر گیتی تبریک عرض نموده، از درگاه حق‌تعالی برای روح مطهر امام راحل و شهدای گران‌قدر این انقلاب علو درجات را مسألت دارم.

امید که همه ما امانت‌دارانی شایسته برای این امانت بزرگ و ارزنده باشیم. ان‌شاءاله.


فرج الله قدمی
مدیر عامل و عضو هیأت مدیره

دیگر خبرها

  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کار‌های اسلامی و جهادی است
  • کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است
  • چند آموزه‌ مهدوی در دعای عهد و ندبه‌ ی امام صادق (ع)
  • پیام تبریک بانک سرمایه به مناسبت دهه فجر
  • زمزمه دعای کمیل در روستای لیلی یادگار + فیلم
  • (ویدئو) روایت پردیس پورعابدینی از سکانس خجالت‌آور ملاقات شرعی در گناه فرشته
  • تبریک خاص بوفون به باشگاه سابق: صعود مبارک!
  • تصویری پنجاه ساله از زحمت و تلاش؛ روز کارگر مبارک + عکس
  • وضعیت مبلغان کشور در ماه رمضان از زبان مدیرکل تبلیغ عمومی/ استقبال بی‌نظیر «تبلیغ اولی‌ها»
  • دعای خیر عباس‌میرزا در حق ناصرالدین‌شاه یک‌ساله: پنجاه سال خوشی‌ها ببیند