Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@20:29:31 GMT

امضای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری بین فارس و یک شرکت اتریشی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۴۳۵۸

امضای تفاهمنامه سرمایه‌گذاری بین فارس و یک شرکت اتریشی

تفاهمنامه همکاری بین استاندار فارس و مدیران شرکت اتریشی پارس سراگ ورد، امضا و مبادله شد.

‌به گزارش ایسنا، بعدازظهر شنبه ۲۱ اردی بهشت، با حضور استاندار فارس تفاهمنامه تأمین سرمایه و سرمایه‌گذاری در اجرای طرح‌های گردشگری خدماتی و صنعتی استان فارس از قبیل مرمت و نگهداری و بهره‌برداری از اماکن تاریخی استان فارس و مقررات مربوطه احداث سایت بازیافت زباله ایجاد مراکز اقامتی و گردشگری و توریستی در سطح استان با شرکت اتریشی پارس سراگ ورد امضا و مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس در مراسم امضا و مبادله تفاهمنامه با شرکت اتریشی با بیان اینکه دوستی بین ملت‌ها همیشه پایدازتر و اثرگذارتر از دیگر ارتباطات به ویژه ازتباطات سیاسی است، گفت: صلح پایدار با شناخت از عقاید و فرهنگ‌ها شکل می‌گیرد.

عنایت‌الله رحیمی با اشاره به پیشینه کهن مشترک همکاری بین دو کشور ایران و اتریش، گفت: بیش از ٧٠٠ سال سابقه تجاری میان دو کشور موجب شده تا پروژه‌های زیادی در امر سرمایه‌گذاری و سایر بخش‌ها با شرکای اتریشی داشته باشیم.

وی با اشاره به مزیت‌های فارس به عنوان یک ایران کوچک و بهره‌مندی از تاریخی کهن و مردمی با فرهنگ غنی، افزود: وسعت زیاد این استان و جمعیت قریب پنج میلیون نفری آن فارس را به یکی از قطب‌های گردشگری ایران و منطقه خاورمیانه تبدیل کرده است.

استاندار فارس از وجود سه هزار اثر ثبت شده ملی سخن گفت و با اشاره به آثار ثبت شده جهانی فارس و محورهای تاریخی هخامنشی و ساسانی، خاطرنشان کرد: شیراز به عنوان مرکز فارس دارای مردمی مهمان نواز و فرهنگ غنی است.

رحیمی در بخشی از سخنانش از صنایع دستی به عنوان نشانه‌ای از عمق نوع دوستی و بیان اعتقادات یاد کرد و گفت: از گسترش فعالیت‌ها و سرمایه گذاری در بخش صنایع دستی و گردشگری استقبال کرده و دولت نیز فعالیت سرمایه گذاران خارجی را تضمین می‌کند.

نماینده شرکت سهامی خاص پارس سراگ ورد نیز با بیان اینکه بسیار خرسندیم که در یکی از مناطق مهد صنایع دستی و مرکز تولید هنر قرار داریم، گفت: مطمئن هستیم با فرهنگ انتقال صنایع دستی و توریسم می‌توانیم صلح را در دنیا به وجود آوریم.

وی با اشاره به اینکه ایران از نظر صنایع دستی دارای ویژگی‌های خاصی است، تاکید کرد: باید فرهنگ و هنر را انتقال داد و دولت‌ها را مجاب کرد که به فرهنگ غنی و کهن ملت‌ها احترام بگذارند.

نماینده شرکت سهامی خاص پارس سراگ ورد سرمایه گذار با بیان اینکه در سایه کارهای تیمی می‌توان به نتیجه مطلوب رسید، گفت: برای انتقال فرهنگ و هنر به کارکردهای قوی نیاز داریم، چرا که به تنهایی نمی‌توان کارهای بزرگ را انجام داد.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد شهر جهانی صنایع دستی در وین هستیم، تاکید کرد که در این مسیر همکاری مشترک و تنگاتنگی با ایران خواهیم داشت.

او همچنین خاطرنشان کرد: می‌خواهیم شرایطی ایجاد کنیم که در دنیا در هر خانه حداقل یک صنایع‌دستی گرانبها وجود داشته باشد.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تفاهمنامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به نقش مهم آموزش در حفظ و توسعه صنایع دستی، گفت: آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری سازی در این حوزه است. - اخبار استانها -

مریم جلالی دهکردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قشم، اظهار داشت: صنایع دستی علاوه بر آن که می‌تواند منتقل کننده فرهنگ یک منطقه باشد، نقش مهمی نیز در اشتغال‌زایی و تولید ثروت دارد.

وی ادامه داد: لازمه اشتغال‌زایی و تولید ثروت در این حوزه آموزش در جهت بازاریابی و تجاری‌سازی است که می‌توان با برنامه‌ریزی صحیح به آن دست یافت.

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره به اهمیت حفظ و احیای صنایع دستی و آشنایی بیشتر نسل جوان با فرهنگ و صنایع دستی مناطق خود، تصریح کرد: احیای این صنایع با هدف ایجاد ثروت و معرفی هر چه بیشتر آن از جمله وظایف ما است.

جلالی دهکری ایجاد خانه‌های صنایع دستی را راهکاری در جهت تحقق این موضوع عنوان کرد و گفت: امیدواریم با کمک بخش خصوصی و ظرفیت‌های مردمی بتوانیم خانه‌های صنایع دستی را ایجاد و توسعه دهیم و آنها را محلی به منظور آموزش، نمایش و عرضه محصولات صنایع دستی تبدیل کنیم.

وی تاکید کرد: نسل جوان با پیوند نسلی می‌تواند دانشی که سینه به سینه در دل اجداد و بزرگان ما وجود دارد را به عرصه دانش، محل تحصیل و آموزش و پرورش منتقل کند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • استقبال بازدیدکنندگان داخلی و خارجی از غرفه صنایع‌دستی فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • هنرمندان صنایع دستی در اکسپو ۲۰۲۴/ حضور فارس با بسته‌های گردشگری
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است
  • نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ فرصتی برای امضای تفاهم نامه‌های دوجانبه و چند جانبه است
  • تولید بیش از ۸۵ نوع صنایع دستی در فارس
  • امضای ۱۸ تفاهم‌نامه بین استان فارس و هیئت‌های خارجی
  • معرفی گوهرسنگ خراسان جنوبی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • آموزش محور اصلی بازاریابی و تجاری‌سازی در صنایع دستی
  • اجرای پروژه‌های گردشگری با بیش از ۲۰ همت سرمایه‌گذاری