Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران- ایرنا- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: برجام بهترین توافق برای نمایش گفت وگو و مذاکره بین کشورها بود که آمریکا بدون توجه به موازین بین المللی زیر تمام توافقات زد و از آن خارج شد.

سیدحسین نقوی حسینی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در روزهای اخیر شاهد دو نوع اظهار نظر و اعلام موضع متناقض از سوی دلتمردان آمریکا در تهدید و اعلام آمادگی برای مذاکره با ایران مطرح شده که آمریکا در هر دو مورد دروغ می گوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مقامات آمریکا از یک طرف با زبان تهدید، تحریم و اعزام ناوهای جنگی به سمت ایران سخن می گویند و از سوی دیگر، برخی از شخصیت های این کشور از مذاکره با ایران و اختصاص شماره برای تماس مقامات ایران با رئیس جمهور آمریکا صحبت می کنند و برای این کار، بعضی از کشورها مانند سوئیس به عنوان دفتر حافظ منافع و دیگر کشورها آمادگی خود را برای میانجیگری اعلام کرده اند.
وی تأکید کرد: آمریکا در هر دو ادعا دروغ می گویند و نمی شود و نباید به آن ها اعتماد کرد چون آن ها بارها ثابت کرده اند که در رفتار و گفتار خود صداقت ندارند.
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکا از نظر نظامی با توجه به شناختی که از توانمندی های جمهوری اسلامی دارد و پاسخ ایران را حدس می زند، هرگز جرأت تحرک نظامی علیه ایران اسلامی را به خود راه نمی دهد و از نظر مذاکره نیز بارها این کشور مورد آزمایش قرار گرفته و هر بار جز دروغ چیز دیگری وجود نداشته است.
وی اظهار داشت: توافقی بهتر از برجام برای نمایش مذاکره بین کشورها وجود نداشت، ولی آمریکا بر خلاف همه موازین بین المللی زیر توافقات زد بنابراین به مذاکره با این کشور نیز هیچ اعتمادی نیست.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اظهار نظرهای اعلام شده از سوی آمریکا فقط برای ایجاد جنگ روانی در داخل کشور است، آنها قصد دارند تا داخل کشور را به دو دسته طرفداران مذاکره و مخالفان آن و نیز طرفداران و مخالفان جنگ تقسیم کنند.
نقوی اظهار داشت: امروز کشور بیش از هر زمان دیگر به وحدت و یکپارچگی ارکان مختلف نظام و قوا نیاز دارد، همه باید در مقابل کار رسانه ای و جنگ روانی آمریکا ایستادگی کرده و در پازلی که آن ها طراحی کرده اند، بازی نکنند.
وی افزود: سیاست خارجه ایران اسلامی روشن و واضح است، ایران اسلامی همان اقدامی که شورای عالی امنیت ملی در نظر گرفته را دنبال کرده و فریب جنگ روانی دشمن را نمی خورد.
وی گفت: اروپایی ها صراحتا به وعده ها و تعهدات خود عمل نکرده و برنامه مشخصی نیز در دست ندارند که بتوان به آن نگاهی داشت، قطعا ایران بعد از 60 روز، در صورت عدم اجرای تعهدات اروپائیان، گام بعدی را با قدرت بر می دارد و برای این موضوع منتظر اجازه کسی نمی ماند.
نماینده مردم ورامین، قرچک و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اروپائیان بیش از سایرین از عدم عمل به تعهدات خود در قبال برجام متضرر می شوند، اگر آن ها می خواهند به روال طبیعی گفتگو، مذاکره و عمل ایران به تعهدات خود باز گردند، باید خود به تعهداتشان عمل کنند.
تهرام/7254//1348

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي برجام شوراي امنيت ملي ورامين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۴۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است

نخست وزیر بورکینافاسو در حاشیه دومین اجلاس بین المللی ایران و آفریقا با معاون اول رییس جمهور کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش ایسنا،‌ محمد مخبر عصر امروز (شنبه) در این دیدار که در محل اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار شد، با تاکید بر نگاه ویژه جمهوری اسلامی ایران به توسعه روابط با کشورهای آفریقایی، گفت: تهران در همین راستا علاقه مند است مناسبات خود را به صورت همه جانبه با کشورهای آفریقایی و به‌ویژه بورکینافاسو گسترش دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با ابراز خرسندی از بازگشایی سفارت بورکینافاسو در تهران در سال ۲۰۲۳ و استقرار سفرای دو کشور با بیان اینکه ظرفیت های خوبی برای ارتقای مناسبات فی مابین وجود دارد افزود: امضای اسناد همکاری در نخستین اجلاس کمیسیون مشترک، مناسبات تهران – واگادوگو را وارد دوره جدیدی کرده که لازم است دو کشور روند اجرایی کردن این اسناد را تسریع کنند.

مخبر با تاکید بر اینکه قدرت جمهوری اسلامی ایران ناشی از پیشرفت در زمینه علم و تکنولوژی است تصریح کرد: ایران آمادگی دارد دستاوردها و پیشرفت های خود را در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و در این تعامل بر خلاف غرب و آمریکا که فقط به منافع خود می اندیشند، ایران منافع متقابل دو طرف را به صورت برد- برد مدنظر قرار میدهد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه گسترش روابط و مناسبات اقتصادی دو کشور نیازمند توسعه مراودات میان بخش خصوصی دو کشور است اظهار داشت: باید بستر همکاری بخش خصوصی دو کشور را فراهم کنیم که لغو روادید و تسهیل همکاری های بانکی از مهمترین ملزومات در این زمینه است.

نخست وزیر بورکینافاسو نیز در این دیدار با قدردانی از برگزاری موفقیت آمیز اجلاس بین المللی ایران و آفریقا در تهران گفت: روابط دو کشور از سابقه خوبی برخوردار است و بورکینافاسو خواستار استفاده از توانمندیها و تجربیات ایران در عرصه های مختلف صنعتی، بهداشت و درمان و علم و فناوری است.

وی با ابراز خرسندی از پیشرفت ها و دستاوردهای ایران در زمینه های مختلف، بر اراده جدی کشورش برای گسترش روابط دوجانبه با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مخالفت نمایندگان با کلیات طرح اصلاح جداول حوزه های انتخابیه
  • آمریکا هزینه سنگینی برای انحراف ذهن و فکر دختران ما داده است
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • مخبر: ایران به دنبال روابط برد - برد با دیگر کشورها است
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • آینده برجام / توافقی صورت می گیرد؟
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی