Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@00:15:10 GMT

روش هاي بيرون آوردن نوک سينه براي شيردهي

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۴۷۰۵

روش هاي بيرون آوردن نوک سينه براي شيردهي

خبرگزاري آريا -
شيردهي با نوک سينه صاف و فرو رفته
نوک سينۀ مسطح و يا فرو رفته در صورتي مشکل ايجاد مي‌کند که کودک شما نتواند به خوبي سينۀ شما را بگيرد يا سينه‌هايي با توليد بيش از حد شير يا دچار احتقان پستان باشيد. در ادامه به راهکارهاي براي حل اين مشکل پرداخته‌ايم. با بيتوته همراه باشيد.
وقتي سينه‌ها دچار احتقان مي‌شود، نوک سينۀ معکوس مي‌تواند حتي بيشتر به داخل کشيده شود و در موارد بسيار نادر، نوک سينه‌هاي عميقاً معکوس مي‌تواند مانع جريان شير شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهترين راه براي فهميدن اينکه آيا مي‌توانيد شيردهي کنيد يا خير، اين است که شيردهي را شروع و در صورت وجود مشکل به پزشک مراجعه کنيد.
اهميت مکيدن نوزاد در هفته‌هاي اول بعد از زايمان
در هر صورتي اگر در شيردهي به نوزاد با مشکلي در نوک سينه‌ها مواجه هستيد، لازم است از يک پزشک راهنمايي بخواهيد. اما به‌طورکلي شيردهي بلافاصله پس از زايمان براي شروع رفع اين مشکل اهميت زيادي دارد. تماس زياد پوست با پوست با نوزادتان برقرار كنيد و بگذاريد هرچه دوست دارد سينهٔ شما را بمکد، زيرا گاهي فقط تحريک نوک پستان ممكن است براي بيرون آمدن آن كافي باشد و کار خاص ديگري لازم نيست.
در هفتهٔ اول يا دوم بعد از زايمان نيز سينه‌هاي شما نرم‌تر مي‌شوند و مكيدن توسط نوزاد نيز در بيرون كشيدن نوک پستان‌ها بسيار مؤثر است. اگر نوزاد کلافه شد و تمايلي به اين کار نداشت، مي‌توانيد سينه را کمي در دهانش بدوشيد تا او شروع به مکيدن کند. همچنين مي‌توانيد هنگامي که نوزاد در حال چفت کردن دهان به دور سينه است، بافت سينه را آرام عقب بکشيد تا به بيرون زدن نوک سينه کمک کنيد.
گاهي نيز قرار گرفتن شيرخوار در يک وضعيت خاص باعث مي‌شود مكيدن پستان راحت‌تر باشد. به عنوان مثال بعضي از مادران وضعيت شيردهي زير بغلي را براي موفقيت شيردهي در اين وضعيت بهتر مي‌دانند. هر روشي را امتحان مي‌کنيد، لازم است با صبر و حوصله اقدام کنيد تا موفق شويد و نگذاريد شير سينهٔ شما خيلي ساده قطع شود و کودکتان از مزاياي بي‌شمار شير شما محروم شود.
استفاده از شيردوش
راه هاي بيرون آوردن نوک سينه
پزشک يا ماماي شما ممکن است توصيه کند مدت کوتاهي قبل از هر بار شيردهي از يک شيردوش سينه استفاده کنيد تا نوک سينه‌هايتان برجسته شود. اين دستگاه را مي‌توانيد از سيسموني‌ها تهيه کنيد. دهانه‌ ي شير دوش را روي سينه‌ تان قرار دهيد، دقت کنيد که نوک سينه‌ تان در مرکز سوراخ باشد و دهانه را در دست نگه داشته و شير دوش را روشن کنيد، اين وسيله به مادراني که نوک سينه‌ شان کوچک است و شير دهي برايشان مشکل است کمک مي‌کند همچنين مي‌تواند در بزرگ شدن سينه‌ ها با عمل مکش مؤثر باشد.
رابط سينۀ شيردهي
رابط سينۀ شيردهي است. اين وسيله جنسي سيليکوني دارد که روي سينه مي‌چسبد و نوزاد با مکيدن سر رابط مي‌تواند از سينۀ مادر شير بخورد. توصيه مي‌شود. رابط سينۀ شيردهي مناسب براي کساني است که نوک سينه‌ ي فرورفته دارند، اين وسيله را مي‌توانيد از سيسموني‌ها تهيه کنيد. با نصب اين وسيله روي نوک سينه خود مي‌توانيد فرورفتگي را جبران کرده و به بزرگ شدن آن کمک کنيد و به شکل مناسب‌تري به نوزاد خود شيردهيد. قبل از استفاده از اين رابط‌ها، نظر ماما يا پزشکتان را در مورد نوع مناسب آن بپرسيد.
راهکارهايي براي برجسته کردن نوک سينه در دوران بارداري و قبل از آن
بيرون کشيدن با ماساژ
روش هاتمن: با دو انگشت خود نوک سينه‌ها را در دو جهت مخالف (بالا و پايين) و (چپ و راست) بکشيد. اين تمرين را دو بار در روز انجام دهيد و به مرور طي دو هفته به 5 بار در روز رسانيد. براي اثر بخشي بيشتر مي‌توانيد قبل از انجام اين ماساژ با آب گرم دستهايتان را بشوييد و نوک پستان را براي مدت چند دقيقه نوازش کنيد. در طولاني مدت مشکل برطرف خواهد شد.
کاپ‌هاي مخصوص براي بيرون کشيدن نوک سينه
براي فرورفتگي نوک سينه از نوع دوم، کاپ هاي مخصوصي از جنس پلاستيک يا شيشه وجود دارند، که مي توانيد آن را از داروخانه تهيه نماييد. در اطراف اين پوشش ها، سوراخ هاي کوچک جهت تهويه و در مرکز سوراخ بزرگ تري جهت خارج شدن نوک پستان وجود دارد. در اواخر دوران بارداري، روزي چند بار و هر بار چند ساعت، اين کاپ را بر روي سينه خود قرار داده و يک سوتين شل و آزاد بر روي آن بپوشيد. فشار دايم اين پوشش ها سبب بيرون کشيدن نوک پستان مي گردد.
استفاده از سرنگ
با استفاده از يک سرنگ تميز و بدون سوزن به قطر 10 ميلي متر مي‌توانيد نوک سينه‌ها را بزرگ کرده و برآمده کنيد. ابتدا با قيچي نوک سرنگ را که سوزن از آن متصل مي‌شود برش بزنيد و از همان قسمت روي نوک سينه قرار دهيد، سرنگ را بکشيد تا نوک سينه کشيده شود. با اين روش مي‌توانيد حالت بادکش را در نوک سينه‌ها ايجاد کنيد. بعد از اتمام کار با آب داغ و صابون نوک سينه‌ها را بشوييد.
دستگاه نيپلت
اگر نوک سينه‌ تان صاف و يا تو رفته است با دستگاه پزشکي نيپلت مي‌توانيد به بهبود آن کمک کنيد. دستگاه نيپلت مانند سرنگ عمل مي‌کند اما با اين تفاوت که بايد براي نتيجه گيري بهتر زير لباس به مدت يک ساعت هر روز قرار گيرد. طريقه استفاده به اين صورت است که قسمت سري دستگاه روي نوک سينه قرار گرفته و با پيچاندن سوپاپ به اندازه‌ ي دلخواه مکش را در نوک سينه ايجاد مي‌کند. با استفاده از نيپلت بعد از 3 هفته مي‌توانيد شاهد تغييرات باشيد.
استفاده از نيپلت براي برجسته کردن نوک سينه
نکته مهم
دقت داشته باشيد که طي انجام تکنيک‌هاي ذکر شده به نوک سينه‌ ها فشار زياد وارد نشود تا جايي تکنيک‌ها را پياده کنيد که دردي به همراه نداشته باشد.
گردآوري: بخش کودکان بيتوته

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۴۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعویض‌های اوسمار اشتباه هم نبود!

به گزارش ورزش سه، بعد از شکست پرسپولیس در اراک و حذف این تیم از رقابت‌های جام حذفی این نقد به شکلی جدی‌تر به اوسمار مطرح شد که در نیمه دوم این مسابقه هرچه بازیکن موثر در خط میانی و حمله داشت را از زمین بیرون آورد و شرایطی را در تیمش رقم زد که قدرت حفظ و جلو بردن توپ در زمین حریف را نداشته باشد و به همین خاطر بود که هم در پایان نود دقیقه هم 120 دقیقه بازی برده را با تساوي عوض کرد. 
با این وجود نگاهی به تغییرات حین بازی اوسمار نشان می‌دهد در این تغییرات او اشتباه عجیبی هم نداشته و برای تعویض‌هایش دلیل کافی داشته است. 
از بین تعویض‌های پرسپولیس سروش رفیعی اخطار داشت و مثل بازی‌های اخیر در خطر اخراج بود، ترابی نیمه اول با بازوبند کاپیتانی یکی از ضعیف‌ترین بازی‌هایش را ارائه داد و در نیمه دوم هم هیچ حرکت مثبتی نکرد. 

اورونوف هم که بشدت مصدوم خسته بود و باید تعویض می‌شد و خدابنده لو هم نمایش چشمگیری چه در خط جلو چه در نقش هافبک دفاعی ارائه نداد. 
با این حساب تغییرات اوسمار از این حیث که نفرات فوق باید از زمین بیرون می‌آمدند اشتباه نبود اما همان گونه که بادامکی گفت برخی بازیکنان جانشین خوب کار نکردند. 
در بین تعویض‌های اوسمار شاید تنها بازی دادن به احمدی در دقیقه 113 به جای آل کثیر عجیب به نظر می‌رسید.

دیگر خبرها

  • در تبریز استقلال نشان می‌دهد کت تن کیست | هر وقت کم آوردیم به سمت چپ سینه‌مان نگاه می‌کنیم
  • دستگاه غربالگری سرطان سینه با قیمت کمتر ساخته شد
  • دستگاهی برای غربالگری سرطان سینه با قیمت کم‌تر ساخته شد
  • کمک فوری برای جراحی این مادر سرطانی
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • طارمی با گل و پاس گل بیرون رفت!
  • کمبود این ویتامین باعث سرطان پروستات و سرطان سینه می‌شود
  • اپل کاربران را از اپل آی دی بیرون می اندازد
  • آیا بهبود یافتگان سرطان سینه بار دیگر به سرطان مبتلا می شوند؟
  • تعویض‌های اوسمار اشتباه هم نبود!