Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@00:47:59 GMT

کسری اعتبار در تامین اجتماعی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۶۶۰۶

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری با اشاره به اینکه تامین اجتماعی با کسری اعتبار مواجه است گفت: دلیل این موضوع نیز عدم پرداخت سه درصد سهم دولت به سازمان تامین اجتماعی است.

به گزارش مهر، حسن صادقی در خصوص کسری اعتبارات سازمان تأمین اجتماعی گفت: سازمان تأمین اجتماعی با کسری اعتبارات مواجه است و علت آن نیز این است که دولت به تعهدات جاری خود عمل نمی‌کند و سه درصد سهم حق بیمه خود را پرداخت نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سه درصد سهم دولت سالانه بیش از ۲۹ هزار میلیارد تومان می‌شود، افزود: هنگامی که این اعتبار پرداخت نشود، به طور حتم تأمین اجتماعی با کسری منابع روبرو خواهد شد و مجبور می‌شود از بانک‌ها قرض بگیرد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تأکید کرد: البته قوانین حمایتی که مجلس تصویب کرده، باعث شده بار مالی اضافه به سازمان تحمیل شود و یکی از دلایل کسری اعتبارات نیز می‌تواند این موضوع باشد.

صادقی با اشاره به اینکه ماهیانه ۱۷ هزار نفر بازنشسته می‌شوند، گفت: این در حالی است که فقط دو تا سه هزار نفر شاغل می‌شوند و این کاهش نسبت پشتیبانی، درآمد سازمان تأمین اجتماعی را کم می‌کند و ناگزیر به استقراض از بانک‌ها شده و مجبور است املاک خود را به رهن بانک دربیاورد.

وی گفت: اگر دولت به موقع بدهی‌های خود را به تأمین اجتماعی پرداخت کند، این سازمان نیز برای ارائه خدمات و تعهدات خود به بیمه‌شدگان، با مشکل و کسری مواجه نمی‌شود.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری تصریح کرد: پایان سال کسری اعتبارات به طور واضح مشخص می‌شود و یکی از علت‌هایی که مسئولان تأمین اجتماعی عنوان می‌کنند که کسری ندارند، شاید همین موضوع باشد.

صادقی با اشاره به اینکه سازمان نباید صورت مسئله را پاک کند، گفت: سازمان تأمین اجتماعی برای حل مشکل کسری اعتبارات نباید صورت مساله را پاک و عنوان کند که کسری نداریم و برای رفع این مشکل باید با استفاده از نظرات کارشناسان و متخصصین و همراهی و کمک دولت اقدام کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: تامین اجتماعی صادقی کسری اعتبار سازمان سیا باقر نمازی عراقچی طرح ترافیک ۹۸ رمز یکبار مصرف کفاره روزه افغانستانی ها در ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۶۶۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است

امیر برومند در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ۱۸۸ طرح هادی روستایی با اعتبار هزار و ۴۱۴ میلیارد ریال در استان بوشهر در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر گفت: از این تعداد، ۳۸ طرح هادی با اعتبار ۳۳۷ میلیارد ریال از محل عوائد حاصل از فروش زمین‌های روستایی، ۹۰ طرح هادی با اعتبار ۸۳۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای که معادل ۶۵ درصد تخصیص از اعتبارات ابلاغ شده سال جاری و آسفالت معابر به مساحت ۱۶۰ هزار مترمربع در ۶۰ روستا با اعتبار ۲۴۲ میلیارد ریال از محل اعتبارات قیر رایگان و با مشارکت دهیاری‌ها در حال اجرا هستند.

وی یادآور شد: سال گذشته ۱۴۵ طرح هادی روستایی از محل اعتبارات تملک دارایی با اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد ریال در استان بوشهر اجرا شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان بوشهر آسفالت ۸۳۵ هزار متر مربع معابر روستایی استان به طول ۱۰۴ کیلومتر در سال گذشته را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: این طرح‌ها با اعتبار ۵۱.۷ میلیارد تومان از محل قیر رایگان در قالب ۱۰۳ روستا با مشارکت دهیاری‌ها اجرا شده است.

برومند اجرایی شدن ۱۰۸ طرح هادی به مساحت ۱۵۶ هزار متر مربع در روستاها را از فعالیت‌های بنیاد مسکن استان بوشهر در سال گذشته دانست و بیان کرد: این طرح‌ها که شامل زیرسازی، ایجاد جدول، آسفالت، سنگ فرش معابر، و ساخت پیاده‌رو است با اعتبار ۴۷۰ میلیارد ریال اجرا شد.

کد خبر 6091193

دیگر خبرها

  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداختی بیمه‌ها به داروخانه‌ها شفاف‌سازی شود
  • پرداختی بیمه ها به داروخانه ها شفاف سازی شود
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل
  • سرپرست بیمارستان خلیج فارس منصوب شد
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • لزوم جبران تأخیر ایجاد شده در اجرای سیاست‌های تامین اجتماعی
  • افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در ۱۴۰۳ کی اعمال می‌شود؟
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد