Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-30@08:12:00 GMT

یا دولت مدنی یا انقلاب ابدی

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۸۲۸۴

به گزارش ایلنا به نقل از القدس العربی،‌ اتحادیه مشاغل سودان عصر روز گذشته -شنبه- با انتشار بیانیه‌ای شورای نظامی انتقالی سودان را تهدید کرد که قصد دارد مهلت تعیین شده برای انتقال قدرت به دولت مدنی را پایان دهد و بر اساس اعلام نیروهای جبهه آزادی و تغییر تا زمان بازگشت قدرت به مردم، به مقاومت مسالمت‌آمیز خود ادامه می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتحادیه در بیانیه منتشر شده نوشت: «هیچ گزینه‌ای وجود ندارد، یا دولت مدنی یا انقلاب ابدی». در این بیانیه تأکید شده است که آنها هرگز حکومت نظامی دیکتاتور مآب دیگری را که در حقیقت همان جوهر قبل با جابه‌جائی شخصیت‌هاست را نخواهند پذیرفت.

این اتحادیه با تاکید بر موافقت ویژه با تشکیل شورای حاکمیتی با اکثریت مدنی و ریاست مدنی که فقط به مسأله دفاع و امنیت اختصاص یابد، تأکید کرد که البته باید نظام پارلمانی این کشور حاکمیت انفرادی شورای حاکمیتی را محدود کند تا مصداق عینی یک پارلمان انقلابی بوده و عملکرد آن، کنترل و نظارت بر دستگاه اجرائی و شورای حاکمیتی علاوه بر همان وظیفه قانونگذاری و تشکیل کمیته برای وضع قانون همیشگی در کشور باشد. 

در این بیانیه بر استقلال قدرت قضائی و پاکسازی آن از عناصر رژیم سابق تأکید شده است تا استقلال قدرت قضائی حفظ شود و عدالت انتقالی و قصاص برای کشتگان و آسیب‌دیدگان از عملکرد این رژیم در ۳۰ سال گذشته تحقق یابد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن

استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی در این استان تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت، صبح امروز، در مراسم روز کارگر در لرستان، گفت: ذخایر باارزش سنگ و مواد معدنی در این استان وجود دارد.

او اضافه کرد: سنگ گوهره یکی از سنگ‌های باارزش کشور است که از معادن لرستان تولید و استخراج می‌شود و در بازار سنگ کشور به فروش می‌رسد.

گزارش| سنگ و معدن ظرفیتی مغفول برای اشتغال پایدار در لرستان/ ذخایر زیرزمینی گنجی پنهان برای آبادانی استان

استاندار لرستان با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت خدمتگزار و دولت کار است، بیان کرد: ما باید در راستای جهش تولید و افزایش کیفیت محصول تلاش کنیم.

شفقت با لزوم توجه به مشکلات کارگران در لرستان، یادآور شد: سنگ‌های معدنی باید توسط صنعتگران بومی در داخل این استان فرآوری شود و از خام‌فروشی سنگ‌های معدنی باید جلوگیری کنیم.

3میلیون تن سنگ ساختمانی و تزئینی سالانه از معادن لرستان استخراج می‌شود و  میزان ذخایر سنگ این استان 12 درصد کل سنگ کشور است.

میزان ذخایر سنگ لرستان 68.5 میلیون تن و میزان استخراج سالیانه هم یک میلیون 269 هزار تن است.

انتهای پیام/ 644

دیگر خبرها

  • روح تمدنی انقلاب اسلامی در مباحث علمی جاری شود
  • تأکید استاندار لرستان بر جلوگیری از خام‌فروشی معادن
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مونولوگ|استعفای هالیوا، آغاز افول ساختار حاکمیتی اسرائیل است
  • ناشر هندی بابت اقدام وهن‌آمیز به امام خمینی(ره) عذرخواهی کرد
  • بیانیه شورای عالی انقلاب فرهنگی درحمایت از دانشجویان آمریکایی
  • شورا‌ها مظهر انتقال قدرت متمرکز دولتی به مدیریت مردمی
  • روشنفکری ایرانی و تشویق حرام‌کاری