Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از اصلی‌ترین معضلات کلان‌شهر ارومیه کمبود امکانات تفریحی و فرهنگی است که این می‌تواند زمینه‌ساز برخی مشکلات جسمی و روانی جوانان و نوجوانان شود که اغلب آسیب‌های زیان باری را به خانواده و جامعه متحمل کند. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۵ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ارومیه، نبود امکانات و فضاهای تفریحی و فرهنگی در شهر می‌تواند به یک معضل اجتماعی و برخی ناهنجاری‌ها تبدیل شود که بعضاً این آسیب‌های اجتماعی اثرات غیرقابل جبرانی برای جوانان و به‌تبع آن خانواده‌ها به همراه داشته و کل جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فضاهای تفریحی و فرهنگی می‌تواند نقش چشمگیری در سلامت جسمی و روانی افراد جامعه  ایفا کنند و چندین سال است که کمبود امکانات تفریحی به یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان ارومیه تبدیل‌شده است به طوری که خانواده‌ها مکان‌های تفریحی  محدودی که تعداد آن‌ها حتی از انگشتان یک دست هم کمتر است ، مجبورند اوقات فراغت خود را بگذرانند.

تنها دنیای بازی سرپوشیده ارومیه در خیابان والفجر که دریکی از پر ترددترین خیابان‌های این شهر قرارگرفته است و زمانی مکانی برای گذراندن اوقات فراغت کودکان بود اکنون به یک ویرانه تبدیل‌شده و درحالی‌که مسئولان از تأسیس شهربازی مدرن خبر می‌دهند جوانان و نوجوانان همچنان در انتظار مکانی برای تفریح هستند.

شهربازی مدرن ارومیه آرزوی دیرین مردم ارومیه

شهربازی مدرن ارومیه که قرار بود بزرگ‌ترین شهربازی شمال غرب کشور شود وبا هدف فراهم کردن فضای مناسب برای اوقات فراغت و ایجاد تفریح سالم ومقرون‌به صرفه برای شهروندان و گردشگران شروع به‌کار کرد و اما متأسفانه این پروژه از همان ابتدا با اختلاف‌ نظرهای مسئولان مواجه بوده و همین امر نیز باعث راکد ماندن پروژه اروم لند شد و تکلیف این پروژه همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

عضو شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به پروژه شهربازی مدرن ارومیه در دهکده ساحلی چیچست، می‌گوید: قول شهربازی مدرن به مردم شهرمان داده بودیم ولی این شهربازی که در حال ساخت است شهربازی مدرن، مورد درخواست مردم ومدنظر ما نیست و سیاسی‌کاری‌های مسئولان شهر ارومیه رویای مردم این شهر را برای داشتن شهربازی مدرن به آرزو تبدیل می‌کند.

حسین پناهی می‌افزاید: از برخی جهات این شهربازی مدرن است که می‌توان به دستگاه‌های بازی اشاره کرد ولی از برخی جهاتی که ما می‌خواستیم موردنظر ما نیست که در این میان ازنظر مکانی هم در جای مطلوب خود جای نگرفته و تمامی دستگاه‌های آماده در شهربازی استفاده دیگری جز برگزاری جشنواره‌ها نداشته است.

رویای تله‌کابین در ارومیه 19 ساله شد

طولانی‌ترین تله‌کابین خاورمیانه در منطقه کوهستانی و سرسبز مشرف‌به شهر ارومیه در سال 79 کلنگ زنی شد ولی در طول 19 سال پیشرفت چندانی نداشته و تنها چیزی که در این سال‌ها عاید این پروژه شده وعده‌های رنگین مسئولان برای افتتاح است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی درباره آخرین وضعیت تله‌کابین بیان می‌کند: پروژه تله‌کابین به بخش خصوصی، شرکت«تله‌کابین ارومیه» واگذارشده است و دلیل تعلل احداث طولانی‌ترین پروژه تله‌کابین در ارومیه اختلافات داخلی و مشکلات مدیریتی شرکت پذیرنده ساخت تله‌کابین، روند پیشرفت پروژه را دچار مشکل کرده است.

جلیل جباری پیشرفت پروژه را منوط به برنامه‌ریزی و عزم جدی مدیران شرکت دانسته می‌افزاید: اداره کل میراث فرهنگی و مراجع نظارتی نیز پیگیر مشکلات موجود این شرکت هستند و فاز اول طولانی‌ترین تله‌کابین ارومیه 70 در صد پیشرفت فیزیکی دارد و دکل‌های تله‌کابین نصب‌شده است.

آذربایجان غربی | وعده افتتاح شهربازی ارومیه باز هم اسیر اما و اگر شد+تصاویرمدیر عامل تله کابین توچال ، بهره بردار برتر و نمونه گردشگری تهران شدهمدان| شورای شهر تحقیق و تفحص درباره وضعیت سهام شهرداری در تله کابین گنجنامه را کلید زد

طولانی‌ترین تله‌کابین خاورمیانه باهدف ایجاد امکانات تفریحی برای شهروندان و توسعه صنعت گردشگری در کلان‌شهر ارومیه کلنگ زنی شد و اما متأسفانه بعد از اجرای تنها بخش ناچیزی از آن، این پروژه با رکود محض مواجه شده است و تله‌کابین ارومیه همچنان در انتظار وعده‌های مختلف مسئولان است که در آغاز دوره مدیریتی خود از این پروژه بازدید کرده و وعده بهره‌برداری آن را داده‌اند.

قدمت سینماهای ارومیه بیش از 50 سال است در حال حاضر 19 سینما در آذربایجان غربی وجود دارد که ازاین‌بین تنها  3 سینما فرسوده و با امکانات قدیمی در ارومیه فعال هستند و در این سال‌ها برای حل این مشکلات در حوزه هنر و صنعت تاکنون توجه چندانی از سوی مسئولان مربوطه این بخش صورت نگرفته و تنها اقداماتی که در راستای بهسازی و نوسازی سینماها صورت گرفته است بروز کردن تجهیزات صوتی و تصویری سینما آزادی و ایران است که بازهم درشان مردم هنری ارومیه نبوده و نتوانسته رضایت شهروندان را جلب کند.

رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه درزمینه فعال‌سازی سینماهای استان تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده، اظهار داشته است: سال 97 بعد از سال‌ها بی‌تفاوتی به وضعیت سینماهای استان با پیگیری یکی از نمایندگان ارومیه بحث فعال‌سازی سینماها مطرح شد که تلاش‌ها در راستای سرپا نگه داشتن تنها سه سینمای فعال ارومیه در حال انجام است.

احد هوشمند قره باغ  با بیان اینکه سه سینمای فعال ارومیه نیز فرسوده و مستهلک بوده و قدمت بیش از 50 ساله دارند می‌گوید: اگر توجه و نگاه مسئولان استانی به صنعت سینما در استان به همین روال باشد باید خیلی زود منتظر تعطیلی این سه سینمای فعال ارومیه نیز باشیم چراکه به لحاظ فضا و ساختار هر سه سینما مستهلک بوده و در سال‌های آتی با این شرایط قادر به ادامه فعالیت نخواهند بود.

وی می‌افزاید: بهسازی و بازسازی سه سینمای فعال در ارومیه نیازمند تزریق 2.5میلیارد تومان اعتبار است و اگر این بودجه تأمین شود به همان میزان از سوی حوزه هنری کشور نیز قادر به جذب بودجه هستیم تا وضعیت سینماهای استان کمی بهبود یابد.

گزارش از فائزه نماززادهانتهای پیام/ن R41361/P/S6,48/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی  پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج سازندگی گفت: با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان آبرسانی در ۶٠٠ روستا در آذربایجان غربی در حال اجراست که ۱۶۵ روستا از آنها در شهرستان بوکان در جنوب استان واقع شده است.

سرهنگ تقی نجمی ادامه داد: در طول یک سال گذشته ۵٠ هزار بسته معیشتی توزیع، ۵۵١ جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم اهدا، ١۵ باب مسکن مددجویان احداث و ١۵ پروژه آبرسانی افتتاح شده است.

وی از فعالیت  ۶١٠٠ گرو‌ه  جهادی در سطح استان خبر داد و افزود: با یاری این گروه های جهادی در یک سال گذشته یک هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی ایجاد شده،  ٢٢٠ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و  ۴ هزار ٢۵٠ دوره آموزشی کارآفرینی برگزار شده است.

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی تاکید کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، رزمایش جهادگران فاطمی، افتتاح ٧٠ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتبار ١٢ میلیارد تومان، مرمت ۶۵ واحد روستایی، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های پزشکی و دامپزشکی، دیدار جهادگران با مقام عالی استان، افتتاح ٩ کیلومتر راه روستایی بین مزارع، افتتاح نمایشگاه مقاومتی در کل شهرستان‌ها، واگذاری ١٠ هزار تن قیر رایگان به روستاها، افتتاح ۵ پروژه ورزشی و چندین طرح و پروژه در هفته گرامیداشت بسیج سازندگی در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ نجمی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم مجموعه سپاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی است که اقدامات خوبی در سطح استان در حال انجام است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • استانداردسازی آدرس‌های اماکن از طریق سامانه ملی جی نف
  • افتتاح نمایشگاه عکس وعده صادق در کوهدشت
  • افتتاح کتابخانه در روستای بیوران شهرستان سردشت
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز
  • تعطیلی تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی استان کرمانشاه
  • اماکن تاریخی کرمانشاه امروز تعطیل است