Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-05-08@02:59:02 GMT

جزئیات جنایت جدید رژیم سعودی در قطیف

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۸۵۱۴

جزئیات جنایت جدید رژیم سعودی در قطیف

نیرو‌های رژیم سعودی شهرک السنابس در جزیره تاروت در استان قطیف را روز گذشته محاصره کرده و سپس به آن یورش بردند. آن‌ها به طور پراکنده شروع به تیراندازی کردند.

نیرو‌های سعودی همچنین به سمت یک خانه در شهرک السنابس چندین ساعت تیراندازی کردند. در این تیراندازی‌ها شماری از جوانان شهید شدند.

برخی منابع در استان قطیف درباره جزئیات یورش نیرو‌های سعودی گفتند: یورش به شهرک ساعت ۱۰ صبح بعد از محاصره شدید امنیتی آن توسط شماری از زره پوش‌ها و خودرو‌های زرهی آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نیرو‌های سعودی از ورود خودرو‌های آتش نشانی و آمبولانس به محل یورش خود جلوگیری کرده و به طور پراکنده و گسترده در شهرک تیراندازی کردند.

این منابع گفتند که نیرو‌های سعودی همچنین پست‌های ایست و بازرسی را برای ورود و خروج افراد از شهرک ایجاد کردند.

برخی منابع در گفت: وگو با روزنامه عکاظ نزدیک به دربار سلطنتی سعودی مدعی شدند: مراجع امنیتی در منطقه الشرقیه عملیاتی امنیتی را برای پیگرد افراد تحت تعقیب در یک خانه در جنوب شهرک السنابس اجرا کردند و در جریان آن صدای تیراندازی به گوش رسید.

این منابع در عین حال اذعان کردند که "منطقه مسکونی و دارای کوچه باریک و پر پیچ و خم زیادی بود".

آن‌ها همچنین به محاصره منطقه اذعان کرده و گفتند: "گشتی‌های امنیتی تا ساعت شش بعد از ظهر در محل حضور داشتند و تردد خودرو‌ها به سمت جزیره تاروت از طریق خیابان الریاض خواه از سمت خیابان کورنیش قطیف یا محله‌های مجاور ممنوع شد. همچنین خیابان "احد" به عنوان یکی از خیابان‌های اصلی جزیره تاروت تحت محاصره امنیتی قرار گرفت.

ریاست دستگاه امنیت کشور سعودی نیز در توجیه به شهادت رساندن شماری از جوانان شهرک السنابس معدی شد که "آن‌ها تروریست بودند و برای اقدامات مجرمانه و هدف قرار دادن تاسیسات حیاتی و اماکن امنیتی نقشه می‌کشیدند".

در جریان یورش، اهالی شهرک السنابس از مسئولان خواستند که تا محله‌های مسکونی از "این اقدامات خطرناکی که کشور را به فاجعه دیگری سوق می‌دهد و باعث ریخته شدن بی حساب و کتاب خون‌ها می‌شود، در امان باشد".

آن‌ها تاکید کردند: این یورش برای آن‌ها یادآور کشتار بی هدف اهالی شهرک العوامیه در ماه رمضان سال ۲۰۱۷ میلادی بود که جان بسیاری از بی گناهان را گرفت.

آن‌ها همچنین خواهان بازخواست کسانی شدند که در پس پرده این تصمیم مغایر با قوانین و موازین بین المللی بودند، زیرا این موازین ریخته خون افراد در محله‌های مسکونی را مجاز نمی‌داند.

اهالی شهرک السنابس تاکید کردند: یورش به شهرک ما یک جنایت علیه صلح و امنیت داخلی است. درپی جنایت به قتل رساندن شهروندان در شهرک السنابس، نیرو‌های امنیتی خانه یاد شده را نیز تخریب کردند.

برپایه آخرین گزارش‌ها، در یورش نیرو‌های سعودی به شهرک السنابس ۸ نفر به شهادت رسیدند.

روز سه شنبه هفتم ماه مه سال ۲۰۱۹ میلادی نیز نیرو‌های سعودی بی دلیل به "محله شکر الله" در غرب شهر العوامیه در قطیف یورش بردند و ورودی‌های آن‌ها را محاصره کردند.

برخی منابع در شهر العوامیه گفتند: خودرو‌های زرهی و خودرو‌های نظامی نیرو‌های سعودی در خیابان‌های محله با هدف تحریک کردن اهالی در آغاز ماه مبارک رمضان به گشت زنی پرداختند.

این یورش‌ها بعد از تهدید‌های اخیر مسئولان رژیم سعودی علیه خانواده‌ها و نزدیکان شهدایی که روز سه شنبه ۲۳ آوریل سال ۲۰۱۹ میلادی در عربستان اعدام شدند، صورت گرفت. مسئولان رژیم سعودی این خانواده‌ها را تهدید کردند که اگر به هر صورتی درباره فرزندان خود حرفی بزنند یا خواهان استرداد پیکر‌های آن‌ها شوند، بازداشت خواهند شد.

رژیم سعودی ۳۷ شهروند را بعد از محکوم کردن آن‌ها به ادعای "اقدامات تروریستی" اعدام کرد. برخی از این افراد در جنبش مسالمت آمیز مردمی در منطقه قطیف شرکت کرده بودند. این جنبش در سال ۲۰۱۱ میلادی برای درخواست جهت اصلاحات در حکومت و توقف تبعیض مذهبی به راه افتاد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: رژیم سعودی قطیف عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۵۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی

تعداد بازدید : 6 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از الجزیره، پلیس رژیم صهیونیستی مصوبه کابینه این رژیم درباره بستن دفاتر شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در سرزمین‌های اشغالی را اجرایی کرد.

بر این اساس پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس اشغالی یورش برد و این دفتر را تعطیل کرد.

«شلومو کرعی» وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد: بازرسان وزارت ارتباطات تحت حمایت پلیس وارد دفتر شبکه الجزیره در قدس شدند و تجهیزات آن را مصادره کردند.

همچنین کرعی ویدیویی را از یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفتر شبکه تلویزیونی الجزیره در قدس اشغالی و مصادره تجهیزات آن منتشر کرد.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی پس از این اقدام گفت: از وزیر ارتباطات به دلیل نقشش در بستن دفاتر شبکه الجزیره تشکر می‌کنم.

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که خبرنگاران الجزیره به امنیت رژیم صهیونیستی آسیب زده و به اقدام علیه نظامیان صهیونیست تحریک کرده‌اند.

گفتنی است کمی پیش‌تر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رای داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

نتانیاهو مدعی شد: کابینه به ریاست من و با اتفاق نظر تصمیم گرفت شبکه فتنه‌گر الجزیره را در اسرائیل ببندد.

دیگر خبرها

  • پشت پرده گفتگوی نتانیاهو و بایدن همزمان با یورش زمینی به رفح
  • هشدار آلمان به رژیم صهیونیستی درباره «یورش گسترده» به رفح
  • یمن توطئه جاسوسی آمریکا و اسرائیل را خنثی کرد
  • فیلم| یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره
  • تداوم واکنش حزب‌الله لبنان به جنایت اخیر رژیم صهیونیستی
  • یورش پلیس اسرائیل به دفاتر الجزیره پس از تعطیلی این شبکه
  • ببینید | یورش نظامیان صهیونیست به دفتر «الجزیره» در قدس اشغالی
  • یورش پلیس رژیم صهیونیستی به دفاتر الجزیره پس از اعلام تعطیلی این شبکه
  • قتل بی‌رحمانه مادر توسط پسر پرخاشگر در شهرک دانشگاه
  • نگاهی به توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا/ واشنگتن و ریاض در انتظار چراغ سبز اسرائیل