Web Analytics Made Easy - Statcounter

بورس کالا از ابتدای سال جاری تاکنون رشد قابل ملاحظه ای داشت به طوری که ۶۶۰ هزار و ۷۸۰ تن انواع کالا به ارزش ۴۱ هزار میلیارد ریال در هفته گذشته در بورس کالا مورد داد و ستد قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، بورس کالا از ابتدای سال جاری تاکنون رشد قابل ملاحظه ای داشت به طوری که  ۵۶۹ هزار و ۴۱۱ تن انواع کالا به ارزش بیش از ۳۰ هزار میلیارد ریال در هفته منتهی به ۱۲ اردیبهشت ماه در بورس کالا معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بورس کالا، در این مدت در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۱۱۱ هزار و ۵۷۲  تن انواع کالا به ارزش ۱۰ هزار و ۳۰۱ میلیارد ریال معامله شد. ‌ بر اساس این گزارش، در این تالار ۹۹ هزار و ۲۰ تن فولاد، ۶ هزار و ۶۰ تن مس، ۵ هزار و ۶۰۰ تن آلومینیوم، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۲۴ کیلو گرم شمش طلا و ۷۴۰ تن شمش روی از سوی مشتریان خریداری شد. همچنین در این مدت در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۴۵۷ هزار و ۲۳۹ تن انواع کالا به ارزش ۲۰ هزار و ۴۰ میلیارد ریال به فروش رسید.

 

 از سویی دیگر، در این تالار ۲۳۲ هزار و ۵۰۰ تن وکیوم باتوم، ۱۱۲ هزار و ۷۶۴ تن قیر، ۷۴ هزار و ۱۰۷ تن مواد پلیمری، ۳۱ هزار و ۶۵۸ تن مواد شیمیایی، ۹۴۰ تن عایق رطوبتی و ۵ هزار و ۸۵۰ تن گوگرد معامله شد. شایان ذکر است ۱۳ کیلوگرم زعفران رشته ای نیز در تالار محصولات کشاورزی به فروش رسید، ۶۰۰ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالا معامله شد.

 

حالا در ادامه این رشد ۶۶۰ هزار و ۷۸۰ تن انواع کالا به ارزش ۴۱ هزار میلیارد ریال در هفته گذشته در بورس کالا مورد داد و ستد قرار گرفت که نسبت به هفته ماقبل به ترتیب رشد ۱۶ و ۳۷ درصدی را در حجم و ارزش معاملات تجربه کرد.

 

شرکت بورس کالای ایران گزارش داده که آمارها نشان می دهد که در تالار محصولات صنعتی و معدنی، ۳۴۲ هزار و ۵۹۲ تن انواع کالا به ارزش ۲۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد ریال در هفته سوم اردیبهشت ماه معامله شد. بر اساس این گزارش، در این تالار ۳۲۵ هزار و ۸۱۰ تن فولاد، ۷ هزار و ۴۰ تن مس، ۴ هزار تن آلومینیوم، ۱۴۰ تن کنسانتره مولیبدن، ۱۲ تن کنسانتره فلزات گرانبها، ۹ کیلو گرم شمش طلا و ۵۹۰ تن شمش روی از سوی مشتریان خریداری شد.

 

همچنین در هفته معاملاتی مذکور در دو بخش داخلی و صادراتی تالار فرآورده های نفتی و پتروشیمی، ۳۱۷ هزار و ۵۶ تن انواع کالا به ارزش ۱۷ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به فروش رسید. در این تالار ۶۵ هزار تن وکیوم باتوم، ۹۸ هزار و ۶۳۰ تن قیر، ۷۴ هزار و ۵۵۵ تن مواد پلیمری، ۳۳ هزار و ۳۱۸ تن مواد شیمیایی، ۳۱۰ تن عایق رطوبتی، ۴۲ هزار تن لوب کات و یک هزار و ۳۷۵ تن گوگرد معامله شد. ۱۳ کیلوگرم زعفران رشته ای نیز در تالار محصولات کشاورزی به فروش رسید. همچنین یک هزار و ۱۳۲ تن کالا هم در بازار فرعی بورس کالای ایران معامله شد.

 

یادآور می شود: بورس کالای ایران با ایجاد بازار شفاف جهت تسهیل معاملات و کشف نرخ قیمت کالاهای اساسی و مواد اولیه واسطه ای بر اساس مکانیزم عرضه و تقاضا، ضمن تضمین تعهدات طرفین معامله، ابزارهای تامین مالی و مدیریت ریسک را در اختیار فعالان بازار قرار می دهد. بورس کالای ایران در افق چشم انداز، مرجع قیمت گذاری کالاهای اساسی و مواد اولیه واسطه ای در منطقه و یکی از گزینه های اولویت دار تولیدکنندگان برای تامین مالی و پوشش ریسک تجاری است که بر این اساس در سال بورس کالا با ارزش معاملات ۱۵۲۴هزار میلیارد ریالی طی ۱۰ ماهه سال جاری، سهم ۴۱ درصدی را از کل ارزش معاملات بازار سرمایه به خود اختصاص داده و جایگاه نخست را در میان سایر بورس های فعال در کشور کسب کرده است./

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان برجام نماز جمعه ماه مبارک رمضان خطبه های نماز جمعه خبرگزاری شبستان راهپیمایی خراسان جنوبي حرم حضرت معصومه س جزء خوانی قرآن کریم بورس کالای ایران بورس کالا رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۸۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، تالارهای بورس کالای ایران در روز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه میزبان عرضه یک میلیون و ۴۰۵ هزار و ۱۰۶ تن انواع کالا و محصول هستند. همچون روال هر هفته بیشترین عرضه های امروز مربوط به سیمان است. به این ترتیب یک میلیون و ۲۱۷ هزار و ۴۷۶ تن سیمان در تالار سیمان روی تابلو می رود. ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Ix8

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۴۷ هزار تن انواع کالا از گمرکات مازندران
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • گزارش روزانه بورس امروز ۹ اردیبهشت؛ افت بیش‌از ۲۰هزار واحدی شاخص
  • عرضه‌های امروز بورس کالا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا
  • افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل بورس
  • رشد بیش‌از ۸ هزار واحدی صبح گاهی بورس
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • معامله ۳۶ همت انواع کالا و محصول در بورس کالا