Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@08:42:12 GMT

امسال 30 هکتار گلخانه در همدان احداث می شود

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۹۴۷۱

امسال 30 هکتار گلخانه در همدان احداث می شود

همدان-ایرنا- مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی همدان گفت: 30 هکتار گلخانه تا پایان سالجاری در این استان احداث می شود و در حال حاضر 6 هکتار گلخانه در دست احداث است.

محمد خدادادی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: 126 هکتار گلخانه و 9 شهرک کشاورزی در استان همدان وجود دارد.
وی با بیان اینکه این شهرک شامل هفت شهرک گلخانه‌ای، یک شهرک دامپروری و یک شهرک آبزی‌پروری است افزود: احداث گلخانه یکی از ضرورت‌ها و برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی است که در استان نیز با جدیت دنبال می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: شهرک گلخانه ای شهرستان رزن در زیربنای 30 هکتار در دست احداث است که 37 واحد گلخانه‌ای در آن پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: 2 شهرک گلخانه ‌ای بوعلی و فرسفج نیز به عنوان قطب صادراتی محصولات گلخانه‌ای کشور هستند که احداث 2 مجتمع گلخانه‌ای نیز از دیگر برنامه های این سازمان است.
خدادادی گفت: شهر همدان دارای بیشترین متقاضی ایجاد گلخانه در استان است که یک مجتمع 25 هکتاری در محدوده جورقان و بهرام آباد و یک گلخانه 12 هکتاری در جاده جدید بهار در حال اخذ مجوز هستند.
وی با بیان اینکه هر هکتار گلخانه برای هفت نفر اشتغالزایی دارد، افزود: در شهرستان ملایر زمینی به مساحت 50 هکتار برای احداث گلخانه شناسایی شده و در مرحله مطالعات طرح قرار دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی همدان با تاکید بر اینکه یکی از مواردی که وزارت جهاد کشاورزی برآن تاکید دارد ایجاد زنجیره تولید است، گفت: یکی از برنامه های این شرکت ایجاد زنجیره کامل در شهرک‌های گلخانه‌ای است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی همدان یادآوری کرد: سال گذشته 23 جواز تاسیس، هشت پروانه بهره‌برداری و چهار پروانه توسعه توسط شرکت شهرک‌های استان صادر شد.
وی با بیان اینکه فقط یک شهرک دامپروری در استان وجود دارد، ادامه داد: با توجه به اهمیتی که تولید گوشت و لبنیات در کشور دارد تفاهمنامه ای با سازمان دامپزشکی منعقد شده که این شهرک‌ها توسعه یابد.
خدادادی خاطرنشان کرد: در این شهرک 10 واحد فعال دامی با 400 راس دام وجود دارد.
7523/2090

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد كشاورزي گلخانه بهره برداري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۹۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس ؛ رئیس سازمان ثبت اسناد کشور در قشم گفت: مساحت شهرک صنعتی فجر قشم دو هزار و 800 هکتار است که پیش از این برای دو هزار و 700 هکتار آن سند صادر شده بود .
حسن بابایی افزود: با واگذاری هفت هزار و 142 فقره سند معروف به رفسنجان در قشم، این مشکل دیرینه هم با تدبیر مسئولان ثبت اسناد هرمزگان و سازمان منطقه آزاد قشم، حل شد.
وی گفت: در این سفر مشکل نداشتن قولنامه برخی املاک و زمینهای مردم نیز پیگیری شد.

بیشتر بخوانید؛ بهره برداری ۶ هزار واحد بنیاد مسکن در سفر رئیس جمهور
وی از دادستان انقلاب و عمومی شهرستان قشم و رئیس اداره ثبت اسناد این شهرستان خواست درخصوص حل مشکلات واگذاری ۸۰ هزار هکتار زمین از سوی اداره منابع طبیعی هرمزگان به کارآفرینان برای ایجاد حوضچه‌های آبی پرورش آبزیان جزیره نیز، بررسی و اقدام کنند.
بازدید از زندان قشم، اداره پزشکی قانونی، گمرک ایران و املاک‌ تملیکی هم بخش دیگری از برنامه‌های سفر حسن بابایی به قشم است.

دیگر خبرها

  • افزایش کشت گلخانه ای در شهریار
  • خام فروشی محصولات یکی از عوامل اصلی درآمد پایین کشاورزان
  • صدور سند ۴۵ هکتار از زمین های شهرک صنعتی فجر قشم
  • ۶۰ هکتار به سرانه فضای سبز شهر سنندج افزوده می‌شود
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • کشت ۳۵۰ هکتار گیاه دارویی در شهرستان نهاوند
  • ۲۱ درصد گازهای گلخانه‌ای تولیدی مربوط به بخش کشاورزی است
  • پروژه احداث کمربندی شهرک فجر به شهرک کارمندان مهاباد آغاز شد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه