Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@14:46:32 GMT

مهدیشهر پایگاه اجرای نظام ارجاع به پزشک خانواده شد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۳۹۷۲۹

مهدیشهر پایگاه اجرای نظام ارجاع به پزشک خانواده شد

سمنان- ایرنا- رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: شهرستان مهدیشهر در استان سمنان به عنوان پایگاه اجرای نظام ارجاع به پزشک خانواده در قالب طرح تحول نظام سلامت انتخاب است.

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز یکشنبه در پنجاه و یکمین نشست سلامت و امنیت غذایی استان سمنان در سالن کوثر استانداری افزود: اکنون زیرساخت ها برای اجرای طرح نظام ارجاع به پزشک خانواده در مهدیشهر در حال آماده سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که تامین زیرساخت مناسب لازمه اجرای نظام ارجاع به پزشک خانواده است، تصریح کرد: اکنون استان سمنان در تامین زیرساخت مناسب برای اجرای نظام ارجاع به پزشک خانواده با سرعت کند ولی عملکرد مطلوب پیش رفته است .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان خاطرنشان کرد: اجرای کامل و دقیق نظام ارجاع به پزشک خانواده در قالب طرح تحول نظام سلامت در استان سمنان نیازمند هم افزایی و همکاری همه دستگاه های اجرایی است
وی ادامه داد: تاکنون در اجرای نظام ارجاع به پزشک خانواده چهار استان کشور پیشرو بودند و سمنان جزو 2 استان بعدی در اجرا این نظام است.
وی ابراز داشت: بزرگترین دستاورد طرح تحول نظام سلامت در کشور و به تبع آن در استان سمنان، کاهش پرداخت هزینه های درمان از جیب مردم است.
به گفته دانایی، توقع مردم در سال های گذشته به دلیل دسترس آسان به خدمات درمانی افزایش یافته و اجرای نظام ارجاع به پزشک خانواده دسترسی ها را هدفمند می کند، ایجاد نارضایتی دور از اتتظار نیست ولی باید با اطلاع رسانی و نشان دادن مزایای اجرای آن این نارضایتی ها را کاهش داد.
**کنترل فشارخون عامل پیشگیری از ابتلا به بیماری های دیگر است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان گفت: فشار خون بالا عامل بروز بسیاری از بیماری ها مانند بیماری های قلبی و عروقی است و کنترل فشار خون عامل پیشگیری محسوب می شود.
دانایی ادامه داد: از 27 اردیبهشت 98 در استان سمنان پویش کنترل فشار خون به منظور آگاه سازی مردم نسبت به سلامت خود و ارتقای بهداشت جامعه اجرایی می شود.
به گفته وی، افراد بالای 30 سال می توانند با شرکت در این پویش غربالگری به صورت خوداظهاری و ثبت فشار خون خود در سامانه اینترنتی و یا به صورت حضوری و مراجعه به مراکز بهداشت و پایگاه سلامت شهری و یا پایگاه ثابت درمانی مشخصات فشار خون خود را ثبت کنند.
وی اضافه کرد: آگاهی رسانی و ایجاد حساسیت در جامعه برای کنترل فشار خون هدف از اجرای این طرح است و دستیابی به میانگین فشارخون اولویت نیست.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اظهار داشت: اولویت اصلی وزارت بهداشت و درمان، انجام اقدام های پیشگیرانه است و کنترل فشار خون نمونه ای از این رویکرد مهم است.
وی یادآور شد: کنترل بیماری های غیرواگیر نیازمند پیشگیری اصولی، هوشمندانه و بدون ایجاد نگرانی و تشویش در جامعه و هم افزایی تمام دستگاه های اجرایی است و این راهبرد با برنامه ریزی اصولی و کارشناسی محقق می شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان تصریح کرد: رسانه نقش مهم و غیرقابل انکاری در حوزه پیشگیری دارد و ضرورت دارد برای تحقق این راهبرد مهم کمک کند.
در نشست سلامت و امنیت غذا استان سمنان به ریاست حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، مدیران و مسئولان درباره چگونگی اجرای طرح پویش کنترل فشار خون و اجرای طرح تحول نظام سلامت در استان بحث و تبادل نظر کردند.
به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی سمنان، حدود سه هزار دانشجو دارد که 2 رشته مقطع کاردانی، 18 رشته مقطع کارشناسی، 10 رشته مقطع کارشناسی ارشد، 2 رشته مقطع پزشکی عمومی، پنج رشته مقطع دکتری و پنج رشته دستیاری را شامل می شود.
این دانشگاه هشت دانشکده ، 6 بیمارستان و مراکز درمانی و آموزشی در شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، مهد‌یشهر، سرخه و آرادان را زیر پوشش دارد.
7342/6103

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي دانشگاه علوم پزشكي نظام ارجاع كنترل فشار خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۳۹۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه با حضور نماینده ولی فقیه در استان سمنان پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد، ابراز داشت: این پایگاه قرار که در ۲۵۰ متر مربع زیر بنا ساخته شود.

وی ضمن بیان اینکه این پایگاه سلامت بالغ بر ۳۴۴ مترمربع مساحت دارد، افزود: هدف از ساخت این مجموعه ارائه خدمات حوزه سلامت به مردم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه این پایگاه هشت هزار و ۴۲۰ نفر را تحت پوشش خواهد داشت، بیان کرد: در این مرکز مراقب‌های سلامت و روان و واکسیناسیون ارائه خواهد شد.

قدس ضمن بیان اینکه در حال حاضر پایگاه سلامت مرحوم نصرت الله دانایی به مردم این ناحیه خدمات ارائه می‌کند، ابراز داشت: مراقب‌های مادران باردار، نوزادان، سالمندان و بیماران نیز انجام خواهد شد.

وی افزود: قطعاً ارتقای هر چه بیشتر خدمات بهداشتی و درمانی برای بهره‌مندی افراد تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان با جدیت پیگیری و امیدواریم به زودی شاهد افتتاح این پایگاه باشیم.

کد خبر 6087666

دیگر خبرها

  • آیا برنامه سلامت خانواده بهتر از پزشک خانواده است؟
  • آیا برنامه سلامت خانواده قوی تر از پزشک خانواده است
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای محله کهنه دژ در سمنان
  • گرما موجب افزایش افسردگی و خشونت
  • گشایش دو پایگاه سلامت در کیش
  • طرح پزشک خانواده طرحی برای ارتقای نظام سلامت
  • افتتاح پایگاه تجمیعی سلامت خانواده شماره یک تالش
  • پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ سمنان کلنگ زنی شد
  • اتصال بیرجند و طبس به طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع