Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-06@19:13:54 GMT

ساخت جاده‌ای که خودروی‌های برقی را شارژ می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۰۹۵۳

ساخت جاده‌ای که خودروی‌های برقی را شارژ می‌کند

تین‌نیوز | 

یک شرکت سوئدی از ساخت جاده‌ای خبر داده که قادر به شارژ کردن خودروهای برقی در زمان حرکت بر روی آن است. طول این جاده فعلاً یک کیلومتر است.

به گزارش تین نیوز به نقل از آسین ایج، رانندگان خودروهای برقی با حرکت بر روی این جاده خاص می‌توانند اتومبیل خود را بدون نیاز به توقف در ایستگاه‌های شارژ خودروهای برقی شارژ کرده و در وقت خود صرفه جویی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این جاده برقی توسط شرکت Elonroad در شهر لوند سوئد نصب شده است. تا کنون سابقه نداشته که برای شارژ خودروهای برقی از چنین روشی استفاده شود.

این جاده قادر به شارژ نسل جدیدی از باتری‌های خودروهای برقی است که ۸۰ درصد کوچک‌تر از باتری‌های سنتی هستند. استفاده از این باتری‌ها کم هزینه تر نیز هست. انتظار می‌رود طراحی و اجرای این نوع جاده‌ها در مقیاس انبوه از سال ۲۰۲۰ آغاز شود.

سوئد از جمله کشورهای پیشرو در زمینه استفاده از خودروهای برقی با هدف کاهش میزان آلودگی محیط زیست است. این کشور و برخی کشورهای دیگر عضو اتحادیه اروپا ظرف یک دهه آینده تولید و استفاده از خودروهای بنزین سوز را در کشورهای خود ممنوع می‌کنند.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: خودروهای برقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز

مهدی تقدسی از آغاز اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی از عصر امروز (یکشنبه)  خبر داد و گفت: چهار خودروی وارد شده صرفاً برای متقاضیان دور اول (ثبت‌نامی‌های اسفند ماه ١۴٠١) عرضه خواهد شد.

مدیر سامانه یکپارچه خودروها اعلام کرد این مرحله از فروش خودروهای وارداتی که اولین دور از فروش خودروهای برقی است، صرفاً برای متقاضیان مرحله اول ثبت‌نام‌ خودروهای وارداتی که اسفند ماه سال ١۴٠١ با بلوکه کردن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب وکالتی خود اقدام به ثبت‌نام کرده و نوبت‌دهی شده بودند، امکان ثبت درخواست یک خودرو از چهار خودروی عرضه شده وجود خواهد داشت.

او افزود: در این دور از فروش خودروهای وارداتی،  دو خودروی برقی شامل هیوندای برقی (وارد شده توسط معین‌خودرو) و ‌ خودروی برقی وارداتی توسط گروه صنعتی ایران‌خودرو، یک خودروی هیبریدی (لاماری) و یک خودروی نیسان سانی (وارد شده توسط معین‌خودرو) عرضه شده است.

متقاضیان از عصر امروز (یکشنبه) تا پایان روز سه‌شنبه (۱۸ اردیبهشت ماه) فرصت دارند از بین چهار خودروی وارد شده، یک محصول را انتخاب کنند.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • قیمت خودروهای برقی وارداتی چند ؟ / برای ثبت‌نام مرحله اول تا فردا فرصت دارید
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه اعلام شد + جزئیات
  • قیمت خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه
  • ساخت باتری انقلابی که آینده ذخیره انرژی را تغییر می‌دهد (تصویر)
  • جزئیات فروش ۵ خودروی وارداتی
  • اولین دور فروش خودروهای برقی وارداتی آغاز شد
  • آغاز فروش اولین خودرو‌های برقی از عصر امروز
  • آغاز فروش خودروهای وارداتی از عصر امروز
  • آغاز اولین فروش خودروهای برقی از امروز
  • نگاهی به چالش تاکسی های برقی برای مالکان| در صورت تصادف تاکسی های برقی، عملکرد بیمه باید چگونه باشد؟