Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@01:21:39 GMT

اجرای طرح جامع گردشگری شهرستان تفرش ضروری است

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۴۰۵۳

اجرای طرح جامع گردشگری شهرستان تفرش ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر از اراک، حمیدرضا فراهانی عصر یکشنبه در جلسه مشترک ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی و شهرستان تفرش اظهار داشت: اجرای طرح جامع گردشگری امامزاده محمد و شاه واروق شهرستان تقرش باید در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث اقتصاد مقاومتی موضوع زیر ساخت‌ها است و در این خصوص با مشکلات زیر ساختی در آنتن دهی و اینترنت چند دهستان شهرستان تفرش مواجه هستیم و با توجه به پیش رو بودن انتخابات مجلس باید این مشکلات رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان تفرش بیان کرد: آب کمر جز حوزه‌های آبریز شهرستان تفرش به شمار می‌رود و در این خصوص مطالعاتی توسط اداره منابع طبیعی انجام شده که با عملیاتی کردن این قبیل مطالعات، اقتصاد شهرستان پویا خواهد شد.

فراهانی اظهار کرد: طی بارندگی‌ها و سیلاب اخیر، ۴۱۹ واحد مسکونی افراد بی بضاعت در شهرستان تفرش مورد آسیب قرار گرفت و لازم است که اداره کل کمیته امداد استان برای بازسازی این خانه‌ها مساعدت نماید؛ البته بنیاد مسکن هم اقداماتی را برای تأمین تسهیلات مقرر است انجام دهد.

فرماندار شهرستان تفرش گفت: در بارندگی اخیر قنات‌ها و کانال‌های آبیاری شهرستان تفرش متحمل خسارت‌های فراوان شد و تعمیر این کانال‌ها هزینه بسیار دارد و باید تدابیر ویژه ای در این زمینه اتخاذ شود.

فراهانی همچنین با اشاره طرح توسعه شهرک صنعتی تفرش عنوان کرد: روند توسعه این شهرک صنعتی باید تسریع شود تا بتوان رونق تولید و اشتغال را در این شهرستان ایجاد کرد.

کد خبر 4615238

منبع: مهر

کلیدواژه: استانداری مرکزی تفرش طرح جامع شهری گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۴۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس

به گزارش خبرآنلاین، آژیر قرمز برای شهری که تمام هویتش را از میراث ملموس و ناملموس خود می‌گیرد، روشن شد.

دنیای اقتصاد نوشت: فرونشست اصفهان تا آنجا پیش رفت که حالا به میراث عظیم چند صد ساله و بلکه ۲۰۰۰ ساله اصفهان رسید و ترک‌ها با سرعت بر روی دیواره‌ها و سقف بناها پیش می‌روند. اصفهان که یکی از توریستی‌ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می‌شود، باید دید با قرار گرفتن در این چالش بزرگ، به مرگ توریسم و اقتصاد این بخش نزدیک می‌شود؟

بحران آب به‌واسطه برداشت های بی‌رویه چه در حوزه کشاورزی و صنعت و چه در حوزه گردشگری و ساخت و سازهای بی‌رویه، این میراث جهانی را به سکانس آخر رسانده است.

زاینده‌رودی که زمانی به زنده‌رود شهرت داشت، حالا به کمترین میزان خود رسیده و آب‌های زیرزمینی و سفره‌ها خالی از آب شده‌اند.

آبیاری‌های غیراصولی در بخش کشاورزی و توسعه بیش از حد صنایع، بلای جان اصفهان و میراث کهنش شده است.

خشکسالی، آلودگی هوا و محیط زیست، فرونشست، مهاجرت و حتی نزاع‌های قومی همه ناشی از عدم مدیریت برای مصرف آب است، که زنگ خطر را برای اصفهان روشن کرده است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899508

دیگر خبرها

  • با تمام ظرفیت ها و برنامه ریزی جامع در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضور داریم
  • گردشگری، مردمی‌ترین سهم ما در اقتصاد است
  • گردشگری و صنایع دستی،‌ مردمی‌ترین نوع اقتصاد است
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید
  • آژیر قرمز در اصفهان / فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  •  آژیر قرمز در اصفهان/ فرونشست به آثار باستانی هم رسید+ عکس
  • پیگیری و اجرای پروژه‌ها بر اساس زمان‌بندی در اولویت مدیران باشد
  • سهم همدان از اقتصاد گردشگری افزایش یابد
  • عملیات اجرای پانسیون پزشکان دالکی شهرستان دشتستان آغاز شد
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود