Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@20:17:49 GMT

ادویه‌ای برای سفید کردن دندان

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۴۳۵۱

ادویه‌ای برای سفید کردن دندان

 زردچوبه برای دندان‌های حساس و حتی درد دندان نیز مناسب است چرا که دارای ترکیبات ضدتورم، ضد درد و آنتی بیوتیکی است.

در ادامه این مطلب به شما می‌گوییم چطور می‌توانید به کمک زردچوبه، جوش شیرین و روغن نارگیل ترکیبی برای سفید کردن دندان‌ها تهیه کنید. جوش شیرین حاوی سدیم بی‌کربنات است که برای از بین بردن لکه‌های روی دندان مؤثر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
همچنین این ماده باعث می‌شود اسید‌های تولید شده بواسطه باکتری‌ها خنثی شوند و این امر به برداشته شدن پلاک اضافی روی دندان‌ها که موجب از بین رفتن دندان و بیماری‌های لثه می‌شود کمک می‌کند.

روغن نارگیل نیز برای سلامت دهان و دندان بسیار مهم است و در از بین بردن باکتری‌ها، بیماری‌های لثه، بوی بد دهان و حساسیت دندان‌ها مؤثر است. این روغن دندان‌ها را سفیدتر و براق‌تر می‌کند. برای تهیه خمیر سفید کننده، چهار قاشق غذا خوری پودر زردچوبه را با دو قاشق چایخوری جوش شیرین ترکیب کنید. سپس دو و نیم تا ۳ قاشق غذا خوری روغن نارگیل به آن اضافه کنید. آن‌ها را خوب مخلوط کنید تا شکلی منسجم به خود بگیرد. دو قاشق چایخوری از این ترکیب را روی مسواک خود بگذارید و دندان‌ها را به آرامی برای یک تا دو دقیقه مسواک بزنید. سپس یک قاشق چایخوری روغن نارگیل را برای یک دقیقه در دهان بچرخانید و بعد از آن دهان و دندان‌ها را آب بشویید. این کار را چند بار در هفته برای دو هفته اول انجام دهید، اما از هفته‌های بعدی تنها یک تا دو بار در هفته انجام دهید. این ترکیب باعث می‌شود مسواکتان رنگ زردی به خود بگیرد، پس بهتر است مسواکی جداگانه برای این کار داشته باشید. در صورتی که پوست اطراف دهان به خاطر تماس با زردچوبه زرد شد، یک تکه پنبه را به شیر آغشته کنید و برای ۵ دقیقه روی پوست بگذارید و سپس صورت را بشویید. اضافی این ترکیب را باید در یخچال نگهداری کنید.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: ادویه سلامت دهان زردچوبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد

کاغذ خبر عنوان مهم‌ترین اخبار و گزارش‌های ایسکانیوز است که در پایان هر روز منتشر می‌شود.

برای دریافت فایل پی‌دی‌اف حاوی لینک مطالب می‌توانید اینجا کلیک کنید

پیشنهاد افزایش ۳۰ تا ۳۵ درصدی حقوق کارکنان دانشگاه آزاد فرافکنی دانشگاه‌ها درباره نقش خود در تعلیم و تربیت اجتماعی/ اثرگذاری اساتید و تشکل‌ها محدود است اسناد بالادستی آموزش عالی یکپارچگی ندارند/ تورم قوانین معضل جدی نظام دانشگاهی محصولات دانشجویان دانشگاه آزاد به بازار «چارسوق» رسید/ تاسیس ۵۰ فروشگاه آنلاین انحطاط اخلاقی یا استثمار به بهانه تولید علم رفع محدودیت تحقیقات نظامی در آلمان/ ۶۰ دانشگاه آلمانی متعهد به تحقیقات غیرنظامی هستند نیمی از افراد بالای ۶۵ سال بی‌دندان هستند / چرا دندان پزشکان با بیمه‌ها قرارداد نمی‌بندند؟

عاطفه اسحاقی کد خبر: 1228920 برچسب‌ها کاغذ خبر

دیگر خبرها

  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • آموزش آشپزی / روشی خاص برای تهیه و طبخ ماهی کبابی
  • درمان کسانی که زود عصبانی می‌شوند
  • (ویدئو) لحظه عجیب گرفتار شدن میمون در دهان کروکودیل
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • ماهی کبابی را با این روش خاص بپزید و لذت ببرید
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟