Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@12:43:56 GMT

167 شهرستان زورخانه ندارند

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۴۹۸۶

167 شهرستان زورخانه ندارند

بجنورد - ایرنا - رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت: هم اکنون 167 شهرستان کشور فاقد زورخانه هستند که این آسیب بزرگی برای این ورزش محسوب می شود.

به گزارش ایرنا؛ مجتبی جوهری یکشنبه شب در نشست مجمع انتخاباتی هیات کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای خراسان شمالی اظهار داشت: این رشته ورزشی جزئی از تاریخ و فرهنگ و آیین ملی ایرانیان با قدمتی هفت هزار ساله است که باید با برنامه ریزی بهتر مشارکت در آن افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی از برنامه ریزی برای برگزاری افزون بر 30 رویداد منطقه ای و ملی این رشته در سال جاری خبر داد و گفت: تمامی این رویدادها برای افزایش انگیزه در بین اقشار مختلف جامعه به ویژه قشر نونهال است.
وی با اشاره به برگزاری مسابقات ملی پیشکسوتان، برپایی این رقابت را در افزایش انگیزه ورود به این ورزش بسیار تاثیرگذار خواند و افزود: در مسابقات نونهالان نیز که پارسال در همدان برگزار شد افزون بر 700 نفر شرکت کردند که بیانگر توجه و اهمیت به این ورزش است.
رئیس فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای به تهیه بانک اطلاعاتی ورزشکاران این رشته اشاره کرد و اظهار داشت: تمامی اعضای خانواده این ورزش باید در این سامانه وارد شده و اطلاعات خود را تکمیل کنند.
جوهری یادآور شد: دبیرخانه های هفتگانه این ورزش نیز فعال شده که هر پنج استان در کنار هم قرار گرفته و با برگزاری رویدادهای ورزشی و آموزشی، برترین های خود را به رقابت های کشوری معرفی می کنند.
وی گفت: برای همسان سازی کمک ها نیز آموزش ها به صورت راحت تر و ارزان تر برگزار می شود و از استان های برخوردار برای ارتقای سطح استان های ضعیف تر کمک گرفته می شود.
وی توجه به زیرساخت های شهرستانی و نسل نوجوان و جوان را از مهمترین برنامه های پیش روی این فدراسیون برشمرد و اظهار داشت: برنامه های این رشته ورزشی شامل تمامی گروه های سنی می شود.
به گزارش ایرنا؛ در این نشست الیاس امیرآبادی با اکثریت آرا، برای چهار سال به عنوان رئیس هیات کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای خراسان شمالی انتخاب شد.
ط/5132

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ورزش رئيس فدراسيون ورزش زورخانه خراسان شمالي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۴۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)

کشتی‌گیران غول پیکر ژاپنی، رقابت ویژه‌ای از رزم سنتی «سومو» را به نمایش گذاشتند: رقبا با نوزادی در بغل باید تلاش می‌کردند بدون توسل به خشونت، گریه نوزاد حریف را در بیاورند.

به گزارش فرارو، در این رقابت عجیب که از سال ۱۹۹۱ و با هدف دعا برای سلامتی و رفاه کودکان برگزار می‌شود، حدود ۱۰۰ نوزاد شرکت کردند.

کشتی «سومو» یکی از ورزش‌های باستانی و پرطرفدار ژاپن است که در دهه‌های اخیر به یک جاذبه گردشگری هم تبدیل شده است. کشتی‌گیران زمان بسیاری را برای آمادگی بدنی در معابد می‌گذرانند. قهرمان این ورزش عنوان یوکوزانا را از آن خود می‌کند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • همایش پهلوانان و باستانی کاران شهرضا
  • هاشمی: حق پخش حق ورزش است، باید به ورزش داده شود/ هر باشگاهی برای تغییر نام باید مسیر قانونی را طی کند
  • آئین گرامیداشت شهید «محسن حسین نیا» در زورخانه کن برگزار شد
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • لزوم ترویج روحیه غیرت و جوانمردی ورزشکاران باستانی در جامعه
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی مددجویان زندان های لرستان
  • برگزاری مسابقات زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی زندانیان لرستان
  • محمود خسروی وفا: می توانیم در المپیک ناگویا ژاپن شانس پنجمی داشته باشیم؛ کشتی امید اول ماست
  • برگزاری همایش بزرگ ورزش پهلوانی در نصف جهان
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد