Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:42:37 GMT

روزانه حدود 155 تن زباله در شهر سبزوار تولید می شود

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۵۴۱۶

روزانه حدود 155 تن زباله در شهر سبزوار تولید می شود

سبزوار- ایرنا- رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: روزانه حدود 155 تن زباله در شهر سبزوار تولید می شود که 85 درصد آن به صورت مکانیزه جمع آوری می شود.

علی اصغر محمدی شامگاه یکشنبه در نشستی خبری افزود: با جذب سرمایه گذار بخش خصوصی، کارخانه کمپوست این شهر با سرمایه گذاری هفت میلیارد و500 میلیون ریال راه اندازی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: احداث کارخانه کمپوست با هدف تفکیک کامل زباله و حفظ محیط زیست است که با اجرای آن هزینه های پسماند نیز کاهش می یابد.
رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار گفت: همچنین پس از ایجاد کارخانه کمپوست واحدهای تولیدی مرتبط با تفکیک در بخش های تولید نایلون، سبد میوه و کاغذ ایجاد می شود که رونق اشتغال را در پی دارد.
محمدی با اشاره به نبود مکان دائمی عرضه و فروش کالا در سبزوار افزود: احداث نمایشگاه دائمی سبزوار در زمینی به مساحت 30 هکتار در بلوار توحید در دستور کار قرار گرفته که با ایجاد آن علاوه بر رفاه و آسایش مردم، کسب و کار نیز رونق بیشتری می یابد.
وی ادامه داد: طرح تفصیلی این شهر مربوط به سال 84 است و نبود طرح تفصیلی جدید از خلاهای جدی توسعه شهر سبزوار است لذا طرح تفصیلی جدیدی در شورای اسلامی دوره پنجم بر مبنای نیازهای جدید شهر تدوین و برای تصویب به مرکز استان ارسال شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر سبزوار با اشاره به رویکرد جذب مشارکت مردمی گفت: در همین راستا موضوع احداث پارکها با همیاری شهروندان دردستور کار قرار گرفته است چنانکه سال گذشته 100 کوچه با مشارکت مردم آسفالت شد و یک شهربازی سرپوشیده به بهره برداری رسید.
محمدی افزود:شورای شهر با هدف جذب گردشگران، خانه های تاریخی را بازگشایی کرده و با اجرای آیینهای سنتی شهرستان در مکانهای تاریخی زمینه افزایش بازدید گردشگران فراهم شده است.
وی ادامه داد: کمربند شرق - شمال - غرب شهر سبزوار به طول 10 کیلومتر با هدف جلوگیری از حاشیه نشینی، دسترسی آسان شهروندان به خدمات شهری و کاهش ترافیک در دست اجراست که تاکنون بزرگراه هشت بهشت و ابریشم آن به بهره برداری رسیده است.
گستره شهر سبزوار سه هزار و 754 هکتار و جمعیت این شهر حدود 250 هزار نفر است.
سبزوار در 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
1922/8145/7495

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تفكيك زباله كارخانه كمپوست سبزوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۵۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از معلمان و کارگران بسترساز تحقق شعار سال خواهد شد

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به مناسبت روز کارگر و روز معلم بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، متن بیانیه به شرح زیر است:

پیشرفت‌، رشد و تعالی نشأت گرفته از پویایی فکر و گسترش اندیشه‌ورزی ومجاهدت برای تحقق آنهاست. در هر جامعه‌ای که از فرصت فکر، اندیشۀ معلم و استاد و بازوی هنرمند کارگران بهتر استفاده شود؛ توسعه و پیشرفت، رونقی مضاعف خواهد یافت. تاریخ گواه ماندگاری آثار علمی اندیشمندان وآثارعملی تلاشگران عرصه کار و تولید است و این دو قشر زمان‌شناس و آینده‌ساز، مجاهدانی دلسوز برای سعادت و نیک بختی بشر محسوب می‌شود.
معلمین و کارگران ایران اسلامی، بازوان حرکت جامعه در مسیر توسعه بوده و با تبلور اراده در قالب تلاش, کوشش و مجاهدت به نماد عملی 'ما می‌توانیم' مبدل شده‌اند.
حمایت از این دو قشر بسترساز تحقق شعار سال، موجب جهش تولید خواهد شد.
روز جهانی کار و کارگر و روز معلم، ملازمت «علم و عمل» در تحقق آرمان‌های بلند و روز تبلور همبستگی سراسری و همدلی، مشارکت و اعتلای حیات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید آیت الله دکتر مرتضی مطهری، روز 12 اردیبهشت را به تمامی کارگران سخت کوش و معلمان دلسور تبریک و تهنیت می‌گوید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۵ تنی پسماند روزانه اسالم با تفکیک از مبدا
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • ثبت یکم خرداد در تقویم به نام «روز لرستان»
  • اهتمام بیشتری برای ایجاد فرصت عرضه تولیدات داخلی به کار گرفته شود
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • لایحه حمایت جامع از نخبگان ایرانی با ۵۵ ماده تدوین شد
  • تبریک شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی به معلمان و کارگران
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • حمایت از معلمان و کارگران بسترساز تحقق شعار سال خواهد شد