Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول کاروژه دانشگاه شریف با اشاره به اجرای این طرح در تابستان امسال گفت: امسال با حدود ۱۴۰ شرکت برای این دوره‌ها مذاکره کرده‌ایم که ۷۰ شرکت تاکنون همکاری را قطعی کرده‌اند.

علی امام قلی، مسئول کاروژه دانشگاه شریف در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به برگزاری دوره جدید کارورزی به عنوان کاروژه شریف گفت: این طرح از سال ۹۴ با ایده یکی از دانشجویان بسیج دانشجویی راه اندازی شد و خلاصه ایده این بود که کارآموزی که در دانشگاه‌ها است را هدفمند کنیم؛ به طوری که خروجی کارآموزی و کار‌هایی که دانشجو در این دوره انجام می‌دهد بتوانیم تبدیل به پروژه کارشناسی کنیم و به قدری موثر و مفید باشد که بتواند این کارآموزی فایده داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام قلی افزود: هدف ما این است که شرکت‌های دانش بنیان را معرفی کنیم و متناسب با نیاز‌هایی که دارند دانشجویانی که در دانشگاه‌های شریف و تهران هستند بتوانیم به این شرکت‌ها برای گذراندن کارآموزی معرفی کنیم و دانشجویان بتوانند مهارت لازم را در رشته‌های خودشان کسب کنند و ان را تبدیل به پروژه کارشناسی کنیم.   مسئول کاروژه دانشگاه شریف ادامه داد: در تابستان ۹۵ و ۹۷ این پروژه اجرا در دانشگاه شریف اجرا شد و در تابستان ۹۶ دانشگاه تهران میزبان آن بود.
وی خاطرنشان کرد: دانشجویان ابتدا در سایت کاروژه ثبت نام می‌کنند و پس از اعلام علاقه مندی شان و گذراندن فیلتر‌های که در نظر گرفته شده به شرکت‌ها معرفی می‌شوند.
امام قلی یادآور شد: هدف ما این است که کارآموزی‌ها به سمتی برود که تبدیل به پروژه کارشناسی شود و نیاز صنعت از سوی دانشگاه تامین شود. این پروژه در دانشکده‌های محدود اجرا می‌شد، اما امسال در تمامی دانشگاه‌ها و همه رشته‌ها تالیف شده و دانشجویان در تمام رشته‌ها ثبت نام کرده اند.
مسئول کاروژه دانشگاه شریف اضافه کرد: این کارآموزی برای تابستان هر سال تحصیلی برگزار می‌شود. در این دوره‌های کارآموزی ترجمه مقاله مورد هدف نیست هر کارآموزی که تعریف می‌شود باید عنوان پروژه مشخص شود و براساس شرایطی که تعیین شده این دوره‌ها گذرانده می‌شوند.   وی یادآور شد: امسال با حدود ۱۴۰ شرکت برای این دوره‌ها مذاکره کرده ایم که ۷۰ شرکت تاکنون همکاری را قطعی کرده اند این شرکت‌ها الزاما هم دانش بنیان نیستند و شرکت‌هایی مانند سایپا و سایر شرکت‌های صنعتی نیز شرکت کرده اند.
امام قلی افزود: امسال حدود ۳۵۰ دانشجو در این طرح ثبت نام کردند و پس از بررسی‌ها ۱۸۰ نفر پذیرفته شدند.
مسئول کاروژه دانشگاه شریف ادامه داد: دوره کاروژه تابستان ۹۷ پس از پایان امتحانات ترم دوم دانشگاه آغاز می‌شود. در این دوره‌ها کارگاه‌های آموزشی برای هر رشته و کارگاه‌های آموزشی کلی برای آموزش‌های عمومی برگزار می‌شود و در واقع ۳۰ نوع کارگاه مختلف خواهیم داشت.
وی اظهار داشت: در کل این دوره‌ها گزارش هر دو هفته یک بار جمع آوری می‌شود و در کنار آن نیز جلسات کلی در این دوره‌ها برگزار می‌شود که مشاوره کلی در خصوص رشته‌های کارآموزی ارایه می‌دهند و در نهایت اختتامیه این طرح مهر ماه برگزار می‌شود.
امام قلی در خصوص جذب دانشجویان از این طریق در شرکت‌های بزرگ گفت: سال گذشته دانشجویان رشته برق که در این دوره شرکت کرده بودند جذب وزارت نیرو شدند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دانشگاه شریف دوره کارآموزی دانشجویان شرکت های دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۵۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در ۸ شهرستان گیلان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ شرکت توزیع برق گیلان اعلام کرد: به دلیل تعویض خطوط انتقال برق با کابل‌های خودنگه دار، جریان برق برخی مناطق آستانه اشرفیه، تالش، رشت، رضوانشهر، رحیم آباد، لاهیجان، دیلمان سیاهکل و اسالم در برخی ساعات، از یک تا ۳ ساعت قطع می‌شود.
برق مشترکان آستانه‌ای شامل چوب بری امیرفلاح، روستا‌های آستانه کشل ازادسرا - پل سازی شرکت پرهام - عبداله اباد- ریسندگی وبافندگی سمین بافت - تانکرسازی گیلان شرق- روستا‌های آستانه کورکاه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ قطع می‌شود.
شرکت توزیع برق گیلان همچنین از قطعی برق در تالش پیر سرای جوکندان از ساعت ۱۱ تا ۱۳ خبر داد.
برق در رشت آخر جماران از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ قطع خواهد شد.
همچنین برق رضوانشهر درپلنگ پاره و پونل از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ قطع می‌شود.
در رحیم آباد هم برق پمپ بنزین کلاچای - کلاچای داخل شهر- پاسگاه ساحلی شیر محله - شیر محله - شرکت سیرود - هادیکیاشهر - جاده سیرود- سرد خانه علیرضا نصرتی آقایی رمضانی قاسم آبادعلیا - کلاچای-پلرود جنب اداره گاز کلاچای- پلرود گیل کلایه به سمت دریا- چاه اب کشاورزی از ساعت ۹ تا ۱۰:۴۵ قطع می‌شود.
برق مناطقی از لاهیجان در بیجاربنه و نخجیرکلایه از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۰:۳۰ و خیابان نیما و کارگر از ساعت ۱۱:۳۰ تا ۱۲:۳۰ قطع خواهدشد.
شرکت توزیع برق گیلان همچنین از قطعی برق در دیلمان سیاهکل بیمارستان ۱۰ تختخوابی - دیلمان -محله اسپیلی میاندشت- پمپاژاب اشامیدنی دیلمان - جنب خانه بهداشت- سالن ورزشی دیلمان - شهر دیلمان - هلال احمر - مرکزآموزش فنی وحرفه‌ای دیلمان - چاه اب شرب شهر دیلمان باباولی از ساعت ۱۱ تا ۱۳ خبر داد.
برق مناطقی از اسالم آب مشروب درازک محله - خرجگیل- انتهای حوزه شهری ربروی منزل سبحان قاسمی- برنجکوبی جهانگیرملیحی وپورخودکار - روستای جامی محله اسالم- برنجکوبی باب اله بهاری وشرکا -روستای لمیرسفلی- بانک ملی اسالم از ساعت ۱۰ تا ۱۲ قطع می‌شود.

دیگر خبرها

  • چهل و ششمین دوره مسابقات ریاضی دانشجویی کشور در دانشگاه تبریز به کار خود پایان داد
  • کارگاه دوره‌ای سرمایه‌گذاری به سبک ساده با همکاری سازمان بورس کشور برگزار شد
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • اعتلای فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی در گرو تلاش هدفمند معلمان است
  • قطعی آب در شهرک خاوران تبریز
  • تصویب راه‌اندازی دانشکده خانواده در دانشگاه‌های شهید بهشتی و شریف همچنین تهران
  • تجمع دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف در حمایت از دانشجویان آمریکا
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • افتتاح دوره دوم کارآموزی قضایی در دادگستری استان آذربایجان غربی با ۳۹ نفر 
  • قطعی برق در ۸ شهرستان گیلان