Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-28@16:42:39 GMT

ترامپ به دنبال شماره روحانی

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۵۹۵۵

خرداد؛ گمانه زنی های یک منبع عربی در خصوص انفجار های الفجیره در این خبر آمده است.
به گزارش خرداد به نقل از العالم، عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب درباره انفجارهای فجیره نوشت: انفجار 7 نفتکش بزرگ در بندر اماراتی الفجیره تحولی است که شاید دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا را به تلاش برای یافتن شماره تلفن حسن روحانی رئیس جمهوری ایران وادارد تا برای مذاکره به محل بی طرفی رفته و از آسیب ها و وقوع جنگ جلوگیری کنند یا نشست فوق العاده ای برای فرماندهان نظامی خود جهت بررسی نوع واکنش ها برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


خبرگزاری رسمی وام نیز به نقل از وزارت امورخارجه امارات با اشاره به بیانیه ی رسمی این وزراتخانه گفت :4 کشتی تجاری صبح امروز نزدیک آبهای منطقه در معرض عملیات خرابکارانه قرار گرفته اند اما هیچ تلفات جانی بر جای نگذاشته است.
عبدالباری العطوان تصریح کرد: بیانیه وزارت خارجه امارات هیچ اشاره ای به عوامل این انفجار نکرده اما اخبار حاکی از انفجارهای شدیدی درروز یکشنبه در بندر نفتی الفجیره است که 7 نفت کش از جمله نفت کش بزرگ المرزوقه ،المیراج ،المجد ،الامیجال و خمس 10 را هدف قرار داده است.
اما مهم ترین سوال درباره این انفجارها در ابتدا عاملان دست اندرکار ان است و اینکه آیا این انفجارها بمباران موشکی بوده یا حمله هوایی یا مین های دریایی از سوی یگان های غواصان دریایی است که انها را در بدنه کشتی های مذکور نصب کرده اند؟
عبدالباری العطوان نویسنده عرب زبان ، زمان بندی این انفجار را بسیار مهم تلقی کرد زیرا دیروز اداره امور دریایی آمریکا اعلام کرده بود ایران شاید کشتی های تجاری امریکا از جمله نفت کش ها را هدف قرار دهد و جیم مالوی معاون فرمانده ناوگان پنجم امریکا مستقر در بحرین نیز از افزایش آماده باش نیروهای امریکایی خبر داده بود.
به گفته عطوان مقامات ایرانی این روزها با چالش های بی سابقه ای روبرو هستند و به نظر می رسد به تهدیدهای تحریک امیز امریکا از جمله ارسال ناو هواپیمابر ابراهام لینکلن به آبهای خلیج فارس در کنار بمب افکن های بی 52 هیچ اهمیتی نمی دهد.
وی در ادامه آورده است: سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران نیزدرباره هدف قرار دادن ناو هواپیما بر لینکلن گفته بود: این ناو هواپیما بر که مشتمل بر 50 جنگنده و 6 هزار نظامی است در گذشته تهدیدی جدی برای ایران بود اما امروز با موشک ها و قایق های ما هدف قرار خواهد گرفت امروز آنان همچون تکه گوشتی زیر دندان های ما هستند.
پیش از بررسی واکنش آمریکا به انفجارهای بندر الفجیره در دریای عمان، باید اطلاعات بیشتری درباره این انفجارها و نوع آن و عوامل پشت پرده ان به دست آورد که آیا ایرانی یا یمنی های وابسته به جنبش انصاراالله حوثی هستند که رهبرانش بارها به بمباران ابوظبی و دبی به عنوان واکنش به مداخله امارات در جنگ یمن تهدید کرده بودند یا باندهای نوپایی در منطقه یا نیروهای اسرائیلی هستند که در حال ماهی گرفتن از آب گل آلود و به راه انداختن مقابله نظامی هستند .منطقه هم اکنون در خفقان بی سابقه ای قرار دارد و احتمال وقوع جنگ بسیار بیشتر از آتش بس و مذاکره برای حل و فصل درگیری های فزاینده ایران و امریکاست و بعید نیست این انفجارهای نامشخص در بندرالفجیره ، شراره اتش جنگ باشد .
اما چیزی که ترامپ در خاورمیانه از آن بی اطلاع است این است که مردم منطقه به چیزی به نام کرامت ملی و عزت نفس اعتقاد دارند و از تسلیم شدن در برابر باج خواهی ها منبعش هرکه باشد خودداری می کنند و این ارزش ها بالاتر ازهرگونه اعتبارات مالی است که در راس همه نیز ملت ایران است که دارای تمدنی طولانی است .
مذاکره، تنها راه برون رفت از این بحران و جلوگیری از جنگ ویرانگر است و کسی که از توافق هسته ای خارج شده و تعهدات قانونی و اخلاقی را نقض کرده و تحریم های ظالمانه برای طرف دیگر که متعهد به توافق بوده اعمال کرده ، است باید سررشته امور را در دست بگیرد و این تحریم ها را لغو کند و بار دیگر به توافق بازگردد ، دراین صورت مهم نیست چه کسی گوشی را برمی دارد و با طرف دیگر تماس می گیرد. برچسب ها: خلیج فارس ، دبی ، رییس جمهور ، سپاه پاسداران ، نفت

منبع: خرداد

کلیدواژه: خلیج فارس دبی رییس جمهور سپاه پاسداران نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۵۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی بنیاد سینمایی فارابی، سیناپس فیلم‌های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی‌بدن»، فیلمنامه‌نویسی برای سریال در ایران و فیلمنامه کامل «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان، از جمله مطالب منتشر شده در دویست و پنجاه و پنجمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی فیلم‌نگار ویژه اردیبهشت ۱۴۰۳ هستند که در ۱۱۶ صفحه به علاقه‌مندان سینما و فیلمنامه‌نویسی عرضه شده است.

در ابتدای بخش سینمای ایران سیناپس فیلم های «تمساح خونی»، «آسمان غرب»، «پرویزخان»، «آپاراتچی» و «بی‌بدن» چاپ شده و سپس نقد و تحلیل‌هایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته‌اند. گفت‌وگو با حسین تراب‌نژاد، یکی از فیلمنامه نویسان «آپاراتچی» و گفت‌وگو با علی ثقفی، نویسنده و کارگردان «پرویزخان» از دیگر مطالب این بخش هستند.

پرونده موضوعی این شماره به فیلمنامه‌نویسی برای سریال در ایران اختصاص دارد که شامل مطالب متنوعی است از جمله نگاهی به سریال های شبکه نمایش خانگی در ایران، آنچه در سریال نویسی ایران مورد توجه نیست، بررسی گونه‌های درام کارآگاهی در سریال‌های بعد از انقلاب، وضعیت فیلمنامه‌نویسی در سریال‌های شبکه نمایش خانگی، معضلات سریال‌سازی از منظر متن، زیرمتن و فرامتن، گفت‌وگوی جمعی پیرامون فیلمنامه‌نویسی برای سریال در ایران و ... .

بخش سینمای جهان با سیناپس «روی علف‌های خشک»، «داستان آمریکایی» و «فراری» آغاز می‌شود و با نقد و گفت‌وگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا می‌کند.

مطالعه تطبیقی کتاب و فیلمنامه «مورد عجیب بنجامین باتن» و چطور خواننده را مجذوب فیلمنامه می کنید؟ عناوین صفحات «سینما ادبیات» و «تجربه های پراکنده» هستند.

فیلمنامه کامل این شماره به «یادآوری» نوشته کریستوفر نولان اختصاص دارد که توسط حمید گرشاسبی به فارسی برگردانده شده است. نقدی بر این فیلمنامه، مطلب پایانی این شماره است.

کد خبر 6089857 آروین موذن زاده

دیگر خبرها

  • نگاهی به تمام جنجال‌های کریمی قدوسی | گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • چشمک یوزهای ایرانی به قهرمانی شماره ۱۳
  • درخواست کریمی قدوسی از دولت افغانستان برای بررسی رگ و ریشه اش /سخنگوی سپاه ادعای جنجالی را تکذیب کرد /گاف تاریخی نماینده مشهد چه بود؟
  • اردبیل در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • سیناپس «آپاراتچی» و «آسمان غرب» و فیلمنامه «یادآوری» در فیلم‌نگار
  • مردِ شماره «۴۴» گرافیکِ ایران کیست؟
  • کریمی قدوسی و ادعای سلاح هسته ای!
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله