Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@20:49:44 GMT

رفتارهاي جنسي در دوران شيردهي

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۶۵۷۲

رفتارهاي جنسي در دوران شيردهي

خبرگزاري آريا -

داشتن رابطه زناشويي خيلي زود، به ويژه در دو هفته اول بعد از زايمان توصيه نمي‌شود‎
پس از زايمان اکثر اعضا طي 4 تا 6 هفته به حالت عادي برمي گردند. اندازه ديواره واژن، دستگاه تناسلي و ساير اعضاي پرينه به تدريج کاهش پيدا کرده و به حالت عادي برمي گردند، اما برگشت آنها به حالت پيش از بارداري، به ندرت اتفاق مي افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در زايمان طبيعي، محل اپي زياتومي، باعث ايجاد نگراني هايي در زوجين مي شود. بهبود محل اپي زياتومي ، حدود دو هفته زمان مي برد، اما ممکن است چهار ماه طول بکشد تا محل جوش خوردن زخم آنقدر حالت الاستيکي پيدا کند که نزديکي راحت و بدون مشکل انجام شود. به همين دليل غالبا توصيه مي شود، اولين رابطه جنسي پس از زايمان طبيعي با برش اپي زياتومي ، 4-6 هفته بعد از زايمان شروع شود.
با اين وجود بسياري از زوج ها فعاليت جنسي خود را زودتر از اين زمان و بين هفته هاي سوم و چهارم پس از زايمان آغاز مي کنند.
با اين حال، قبل از شروع مجدد روابط جنسي، با پزشک متخصص مشورت کنيد. اغلب موارد، به خصوص در موارد سزاريني، توصيه مي‌شود تا 6 هفته منتظر بمانيد. بعد از زايمان، دهانه رحم به آرامي بسته مي‌شود. داشتن رابطه زناشويي خيلي زود، به ويژه در دو هفته اول، به دليل خطر خون‌ريزي پس از زايمان يا عفونت رحمي توصيه نمي‌شود.

اولين رابطه جنسي پس از زايمان طبيعي با برش اپي زياتومي ، 4-6 هفته بعد از زايمان شروع شود‎
بعضي از زنان تا 6 هفته تمايلي براي روابط زناشويي ندارند، برخي از دلايل عبارت است از:
درد
خستگي
فشار
ترس از رابطه جنسي يا حاملگي مجدد
خشکي واژن
افسردگي پس از زايمان
نکته در رابطه با رابطه جنسي پس از زايمان:
پس از زايمان ، يعني زماني که مادر شير مي‌دهد. فعاليت تخمدان‌ها متوقف شده و اين مي‌تواند باعث کم شدن ترشحات واژن و خشکي آن شود. از طرفي هورمون پرولاکتين ، مشغوليتهاي فرزند پروري ، بي خوابي هاي شبانه و ...نيز ممکن است باعث کاهش ميل جنسي مادر پس از زايمان شود . اگر زن چنين احساسي را دارد، بهتر است از ژل‌هاي لوبريکانت ساده استفاده شود. پيش نوازي کامل و مناسب نيز فراموش نشود.
زنان پس از زايمان از لحاظ جنسي در چه شرايطي هستند؟
با توجه به تغييرات هورموني در دوران بارداري پس از زايمان، بسياري از زنان از خشکي واژن رنج مي‌برند، اين موضوع به علت تغذيه کودک با شير مادر، در دوره زماني 4 الي 6 هفته اول است، اين به خاطر سطوح پايين استروژن در گردش است. تغذيه با شير مادر هم‌چنين مي‌تواند باعث کاهش ميل جنسي شما شود. علاوه بر سطوح پايين‌تر هورمون‌هاي گردش خون، ممکن است روابط جنسي دردناکي را ايجاد کند.

تغذيه کودک با شير مادر مي‌تواند باعث کاهش ميل جنسي مادر شود‎
مسائلي که مي‌تواند درد پس از بارداري را کاهش دهد عبارتند از:
کنترل عمق نفوذ آلت مرد با موقعيت‌هاي مختلف جنسي
افزايش روان‌کاري واژينال (استفاده از کرم يا ژل واژينال)
مصرف داروهاي ضد درد
تخليه مثانه
حمام آب گرم
اندازه واژن پس از تولد نوزاد تغيير مي‌کند، به طور معمول، اين تغيير اندازه در لحظه واژينال موقت است و با عواملي مانند ژنتيک، اندازه نوزاد، تعداد تولدهاي قبلي مربوط است. اما با استفاده از تمرينات Kegel تحت تاثير قرار مي‌گيرد. در طول مقاربت جنسي، مقدار شير سينه‌هاي شما ممکن است به علت پاسخ هورموني به ارگاسم، کاهش يابد. قبل از رابطه جنسي سعي کنيد اين موضوع را برطرف کنيد.
گردآوري: بخش زناشويي بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۶۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت درهم امارات امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

زی‌سان: قیمت درهم امارات امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳, در بازار ۱۷,۱۰۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ۱۸۰ تومان (۱.۰۴ درصد) کاهش یافته است. هر واحد درهم امارات، روز گذشته با قیمت ۱۷,۲۸۰ تومان معامله می‌شد.

امروز درهم امارات در بازار آزاد مانند دیروز با کاهش قیمت روبرو بوده است، قیمت درهم امارات که دیروز با کاهش قیمت ۱۹۰ تومانی به ۱۷,۲۸۰ رسیده بود، امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ با کاهش ۱۸۰ تومانی (۱.۰۵ درصد) به ۱۷,۱۰۰ رسید.

 بالاترین قیمت درهم امارات در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷,۲۲۰ تومان و در پایین‌ترین قیمت در رقم ۱۷,۱۰۰ تومان خرید و فروش می‌شد. قیمت فعلی درهم امارات نسبت به هفته گذشته ۳.۶۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. همچنین بهای هر واحد درهم امارات در شش ماه گذشته حدود ۲۰.۷۶ درصد افزایش یافته است.

tags # درهم امارات سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • فال حافظ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ با معنی و تفسیر
  • نجات جان مادر باردار قمی از مرگ حتمی
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند
  • پخش «جاده‌های سرد» و «رابطه» از تلویزیون در هفته بزرگداشت مقام معلم
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • قیمت افغانی به تومان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت درهم امارات امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت دینار عراق امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • قیمت لیر ترکیه امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳