Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور، از «تنظیم بازار» و «تأمین کالاهای اساسی» مأموریت‌های مهم استانداری‌ها نام برد. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۵ استانها سمنان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، بابک دین‌پرست شب گذشته در یک‌صد و چهل و هفتمین کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان که در شهرستان گرمسار برگزار شد فعالان اقتصادی را سرداران جنگ اقتصادی در کشور دانست و اظهار داشت: تنظیم بازار و تأمین کالاهای اساسی در شرایط سخت تحریم از مهم‌ترین مأموریت‌های استانداری‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری کشور در سال 97 در مقایسه با سال 96 یک‌دهم درصد واحد افزایش یعنی از 11.9 به 12 رسید در مورد اوضاع‌واحوال نرخ بیکاری در استان سمنان گفت: در این استان نرخ بیکاری به میزان هفت درصد در سال97 در مقایسه با سال قبل آن کاهش داشته است.

بیش از 50 تن شکر به منظور تنظیم بازار در قم توزیع شدتخلف یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای البرز در فروش شکر تنظیم بازاری/ گرانفروشی 6 هزار تومانی در هر کیلواختیارات ستاد تنظیم بازار محدود به کالاهای اساسی نباشد/ لزوم مدیریت قیمت ها در بازار

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور با بیان اینکه استان سمنان این قابلیت را دارد که 2 درصد دیگر نیز نرخ بیکاری خود را کاهش دهد یعنی این نرخ را به عدد پنج برساند؛ از اجرای سه طرح سرمایه‌گذاری خارجی در استان سمنان به مبلغ 22 میلیون یورو خبر داد.

دین‌پرست کسب رتبه نهم استان سمنان در کشور در مورد عملکرد شورای بخش خصوصی و دولت را با برگزاری 12 جلسه و 47 مصوبه در سطح استان سمنان بسیار خوب ارزیابی کرد.

وی با اشاره به اینکه در استان سمنان 26 واحد مشکل‌دار در نوبت و چشم‌انتظار حمایت استان از آنها قرار دارند گفت: وزارت کشور رسیدگی به واحد‌های بحرانی و مشکل‌دار را تأیید می‌کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور شناسایی واحد‌های تولیدی راکد و تملک شده را مورد تأکید عنوان کرد و افزود: پیگیری مصوبات دولت در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی از مهم‌ترین تکالیف وزارت کشور است.

دین‌پرست اظهار داشت: باید 81 واحدی که در استان سمنان از سوی بانک‌های این استان تملک شده است نسبت به واگذاری تا یا احیای این مراکز صنعتی اقدام شود.

وی بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های غنی معدنی استان سمنان تأکید کرد و گفت: در استان سمنان در سال 97 در بخش اکتشاف معادن 32 پروانه صادرشده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور انجام اقدامات لازم جهت بازگشت کارخانه‌ها به چرخه تولید را از اموری عنوان کرد که نیاز است فرمانداران در این زمینه تلاشی فراوان داشته باشند.

دین‌پرست بیان داشت: وضعیت واحد‌های تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی فعال در شهرستان‌ها در ابتدای هرسال به فرمانداران ابلاغ و عملکرد آنها در پایان سال رصد می‌شود.

انتهای پیام/ش

R41366/P1377/S6,64/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۷۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود

رحیم نیازی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به مازاد تولید سیب زمینی، بخشی از محصول مورد نیاز در انبار‌ها دپو شده است که اتخاذ سیاست نادرست عوارض ۶۰ درصدی صادرات سیب زمینی می‌تواند آسیب جدی به تولید این محصول وارد کند.

او قیمت تمام شده هرکیلو سیب زمینی را ۱۲ تا ۱۳ هزارتومان اعلام کرد و افزود: هم اکنون هرکیلو سیب زمینی با نرخ ۷ تا ۹ هزارتومان از کشاورزان خریداری می‌شود، درحالیکه هزینه‌های بالای بذر، کارگری، آب و برق، حمل و نقل، دنباله بند‌های کشاورزی و تعمیرات ماشین آلات هیچ تناسبی با درآمد سیب زمینی کاران ندارد.

نیازی ادامه داد: با توجه به بحران منابع آبی و کمبود نقدینگی انتظار می‌رود که حمایت‌های لازم از بخش تولید صورت بگیرد چراکه دریافت عوارض ۶۰ درصدی صادرات راهکار تنظیم بازار نیست و برای استمرار صادرات و پایداری تولید هرچه سریع‌تر باید این عوارض حذف شود.

عضو هیئت مدیره انجمن سیب زمینی با بیان اینکه مشکلی در تولید سیب زمینی نداریم، افزود: بنابر آمار سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود که با احتساب سرانه مصرف، این رقم مازاد بر نیاز کشور است که باید در راستای تعادل بازار، تولید مازاد به بازار‌های هدف صادر شود.

او با بیان اینکه صادرات سیب زمینی راهکار تنظیم بازار داخل است، گفت: بنابر آمار طی ۵ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۵۰۰ هزارتن سیب زمینی به بازار‌های هدف صادر می‌شود و در شرایط کنونی باید عوارض صادرات حذف شود تا مازاد تولید صادر شود، در غیراین صورت دلالان و کارخانه‌ها با سوء استفاده از شرایط بازار، قیمت‌ها را کاهش می‌دهند که این امر به زیان بخش تولید تمام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • وفور کالاهای اساسی و آرامش در بازار/ تخلف برخی کسبه به بهانه مالیات ارزش افزوده
  • وظیفه یگان‌های تکاوری در مناطق کویری، تامین امنیت است
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز دوشنبه دهم اردیبهشت
  • با سفارش نمی‌توان مأموریت مبارزه با فساد را دنبال کرد
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • سالانه بیش از ۵ میلیون تن سیب زمینی در کشور تولید می‌شود
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است