Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@17:19:20 GMT

ساخت سدهای جدید در استان همدان برنامه‌ریزی شده است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۷۳۰۴

ساخت سدهای جدید در استان همدان برنامه‌ریزی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، منصور ستوده صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در بارش‌های فروردین ماه امسال، سد اکباتان و کلان ملایر در کنترل سیلاب نقش ویژه ای داشتند، گفت: حجم آب سد شیرین سو کبودرآهنگ به ۴.۴ میلیون مترمکعب رسیده است.

وی با بیان اینکه در بارش‌های اخیر ۴ میلیون مترمکعب معادل ۹۰ درصد این سد پر شده است که مصارف آن برای شرب است؛ در خصوص سد کلان نیز افزود: حجم ذخیره این سد بیش از ۴۵ میلیون متر مکعب و در حال سرریز شدن است که پس از طی مسافتی به رودخانه گاماسیاب می‌پیوندد و وارد حوزه کرخه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: این سد با هدف تأمین آب آشامیدنی مردم ملایر، تأمین حق آبه های کشاورزی پایین دست منطقه و صنایع شهرک صنعتی ساخته شده و هم اکنون آب سرریز آن برای بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

ستوده با اشاره به اینکه سد سرابی نیز با هدف تأمین آب آشامیدنی شهرهای تویسرکان و سرکان و حق آبه های کشاورزی پایین دست ساخته شده است، افزود: این سد با ظرفیت ۹.۵ میلیون متر مکعب از نوع سنگریزه‌ای با هسته رسی است.

وی ادامه داد: سد شنجور رزن نیز ۱۰۰ درصد پر شده و ۵ میلیون متر مکعب آب دارد که ۲۰۰ لیتر در ثانیه سرریز می‌کند و در مجموع از ۷ سد استان ۵ مورد پر شده یا سرریز کرده و ۲ مورد هم ذخیره قابل توجهی دارد.

نقش سدها در کنترل سیلاب‌ها و تأمین آب شرب

ستوده با تاکید بر اینکه سد محلی برای ذخیره و تأمین آب است و اگر سدها نبودند کنترل سیلاب‌ها و تأمین آب شرب ممکن نبود، گفت: عملیات سدسازی در استان همدان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان همچنین در ادامه از انسداد ۳ هزار و ۵۲۴ حلقه چاه غیر مجاز در همدان خبر داد و گفت: انسداد این تعداد چاه غیرمجاز سبب صرفه‌جویی بیش از ۲۵۷ میلیون مترمکعبی در مصرف منابع آبی استان شد.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۳ هزار و ۵۲۴ حلقه چاه غیرمجاز در استان همدان مسدود عمق انسداد چاه‌های غیرمجاز را بیش از ۱۲۲ کیلومتر اعلام کرد و گفت: بیشترین چاه‌های غیرمجاز در کبودرآهنگ با یک هزار و ۱۰۹ حلقه، رزن با ۶۴۰ حلقه و همدان با ۴۴۴ حلقه مسدود شده است.

ستوده با بیان اینکه همکاری مناسبی بین دادگستری و نیروی انتظامی برای انسداد چاه‌های غیرمجاز در همدان وجود دارد عنوان کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۴۱ حلقه چاه غیرمجاز در استان مسدود شده که صرفه‌جویی ۶۵۴ هزار مترمکعبی منابع زیرزمینی را در پی داشته است.

ستوده افزود: در مجموع تعداد ۴ هزار و ۲۵۸ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز نصب شده که بیشترین آنها مربوط به دشت رزن – قهاوند است.

کد خبر 4615431

منبع: مهر

کلیدواژه: شرکت آب منطقه ای همدان سدسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۷۳۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد در نهمین جلسه‌ شورای تأمین مسکن استان، اظهار داشت: شناسنامه مسکن استان به طور کامل احصا و هر آنچه برای تکمیل اقدامات گسترده‌‌ای که تاکنون به همت دولت سیزدهم در حوزه مسکن در استان همدان انجام شده، مشخص و پیش روی مسئولان است.

استاندار همدان افزود: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، بازآفرینی شهری و مسکن روستایی چهار محور مهمی است که با قوت و برای دست یافتن به تمامی اهداف تعریف شده، دنبال می‌‎شود.

وی با اشاره به اینکه از اقدامات جهادی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، دستگاه‌های اجرایی و شهرداری‌ها تقدیر می‌کنم، بیان کرد: پروژه‌های مسکن در شهرستان‌ها توسط معاون هماهنگی امور عمرانی، مدیرکل بنياد مسکن انقلاب‌اسلامی و مدیرکل راه و شهرسازی با فرمانداران، شهرداران و مدیران به صورت ویژه بررسی می‌شود.

قاسمی فرزاد با بیان اینکه رقابت مثبت برای تسریع روند کار نهضت ملی مسکن در دستگاه‌‌های اجرایی ایجاد شده است، عنوان کرد: فرآیند تأمین زمین با روند قانونی و معرفی متقاضیان به بانک‌ها توسط دولت انجام می‌شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه مسکن باید با کیفیت مطلوب و سرعت بالا احداث شود، ادامه داد: در کنار تحقق شعار “جهش‌ تولید با مشارکت مردم” جهش مسکن نیز در دستور کار قرار گیرد.

وی اظهار داشت: ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری افزوده شده و در مجموع به ۲۸ شهر رسیده است، از همین رو فرمانداران و شهرداران تشویق‌های نوزده‌گانه را تبلیغ و تبیین کنند.

قاسمی فرزاد در پایان خاطرنشان کرد: نهضت ملی مسکن، طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اولویت تأمین مسکن استان است.

دیگر خبرها

  • جهاددانشگاهی؛ حلقه میانی پیوند صنعت و دانشگاه
  • جهش تولید مسکن با هدف تحقق شعار سال در همدان
  • برنامه ریزی برای ساخت ۱۳۰ هزار واحد مسکونی در استان همدان
  • افزوده شدن ۱۹ شهر به بازآفرینی شهری استان همدان
  • چالش حضور برنامه‌ریزی نشده اتباع خارجی در پردیس
  • دیدار اعضای هیئت کشتی استان همدان با علیرضا دبیر
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • انسداد ۱۶ حلقه  چاه غیرمجاز در مناطق «گلاهک» دماوند
  • بهره برداری از سدهای کمندان و تاج امیر در سال جاری
  • ۲۵۷ حلقه چاه غیرمجاز در لرستان پُر شد