Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@20:51:42 GMT

واکنش‌ وزیر انرژی سعودی به انفجارهای فجیره

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۷۷۳۷

واکنش‌ وزیر انرژی سعودی به انفجارهای فجیره

وزیر انرژی عربستان سعودی، حادثه هدف قرار گرفتن چهار کشتی تجاری در نزدیکی آب‌های سرزمینی را تهدیدی علیه ناوبری دریایی دانست و از حمله به دو نفتکش این کشور در این حادثه خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از النشره، «خالد الفالح» وزیر انرژی پادشاهی سعودی، امروز- دوشنبه- تصریح کرد، روز یکشنبه ۱۲ ماه مه ۲۰۱۹، دو نفتکش سعودی در مسیر عبور از خلیج‌فارس در آب‌های اقتصادی امارات، نزدیکی فجیره، هدف عملیات خرابکارانه قرار گرفتند؛ یکی از این دو نفتکش در مسیر حرکت برای بارگیری نفت سعودی از بندر «راس تنوره» و سپس حرکت به سمت ایالات متحده جهت تامین نفت مشتریان آرامکوی سعودی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الفالح افزود، این عملیات خرابکارانه به وقوع هیچ‌گونه تلفات جانی یا نشست سوخت منجر نشد ولی در نتیجه آن، خسارت‌های گسترده‌ای به بدنه هر دو نفتکش وارد شده است.

وی با محکوم کردن این عملیات، تأکید کرد چنین اقدامی آزادی ناوگان دریایی و امنیت عرضه نفت به مصرف‌کنندگان در سرتاسر جهان را تهدید می‌کند.

این وزیر سعودی «بر مسئولیت مشترک جامعه بین‌المللی برای حفظ امنیت ناوگان دریایی و امنیت نفتکش‌ها» تأکید کرد؛ چرا که به عقیده وی، چنین حملاتی، تاثیری مستقیم بر بازار سوخت و اقتصاد جهانی دارد.

روز گذشته وزارت خارجه امارات متحده عربی در بیانیه‌ای، از عملیات خرابکاری علیه ۴ کشتی این کشور در بندر الفجیره خبر داد و اعلام کرد، این حادثه در منطقه سوخت‌گیری تانکرهای نفتکش در نزدیکی قلمروی امارات در دریای عمان و در نزدیکی تنگه هرمز رخ داده است، منطقه‌ای که یک گذرگاه اصلی برای صادرات این کشورهای سرشار از نفت است.

بیشتر بخوانید:

امنیت جنوب خلیج فارس شیشه‌ای است چرا «الفجیره» اهمیت دارد؟ تیم تحقیقات بین‌المللی وارد بندر فجیره امارات شد

وزارت خارجه امارات افزود، انجام این خرابکاری علیه کشتی‌های تجاری و غیرنظامی و تهدید امنیت و جان خدمه و کارکنان این کشتی‌ها یک «روند جدی» بوده است.

طبق این گزارش، امارات تاکنون کسی را به خاطر این عملیات متهم نکرده است و جزئیاتی درباره خسارات به کشتی‌ها و ملیت این کشتی‌ها ارائه نکرده است.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی بازار سکه و ارز الفجیره عربستان سعودی نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۷۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است

به گزارش خبرآنلاین، «حسین عوض علی» وزیر خارجه سودان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور شواهد و مدارکی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد فرودگاه‌های چاد میزبان بیش از ۴۰۰ فروند هواپیمای حامل مهمات جنگی برای نیروهای واکنش سریع سودان از امارات بودند.

به گزارش شبکه خبری «المیادین»، وزیر خارجه سودان اظهار کرد: چاد دو فرودگاه «ام جرس» و «ابشی» را به پروازهایی اختصاص داده که از امارات سلاح و مهمات نظامی برای «شبه‌نظامیان تروریست» می‌آورند.

به گزارش ایسنا، حسین عوض علی در ادامه گفت: بیش از ۴۰۰ پرواز برای انتقال سلاح و مهمات انجام شد که توسط دستگاه‌های ملی سودان و آژانس‌های بین‌المللی ویژه، اطلاعات دقیق این پروازها و مسیرهای هوایی و تاریخ فرود و تخلیه بارهایشان رصد شدند.

او در ادامه نیز گفت که ارتش سودان با تعدادی از کاروان‌هایی که از چاد سلاح به داخل کشور منتقل می‌کردند، پس از ورودشان به خاک سودان مقابله کرد.

وزیر خارجه سودان با اشاره به اینکه چاد همچنان پایگاهی برای فرماندهی نیروهای واکنش سریع است و نشست‌ها و دیدارهای آنها در این کشور برگزار شده و عملیات‌های سربازگیری، جذب نیرو و جمع‌آوری پول در این کشور انجام می‌شود، علاوه بر این زخمی‌های آنها در بیمارستان‌های چاد درمان می‌شوند و یا ترتیب سفر آنها به آنجا برای درمان داده می‌شود، از دولت چاد خواست از حمایت از نیروهای واکنش سریع دست بردارد.

پیش از این امارات اعلام کرده بود که به هیچ یک از دو طرف درگیری در سودان سلاح و مهمات نمی‌دهد و از هیچ کدام از آنها جانبداری نمی‌کند.

جنگ در سودان ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ میان ارتش این کشور به فرماندهی عبد الفتاح البرهان و نیروهای واکنش سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) آغاز شد.

برخی طرف‌های عربی‌، آفریقایی و بین‌المللی برای برقراری آتش‌بس میان دو طرف سودانی وارد عمل شدند اما این میانجیگری‌ها نتیجه‌بخش نبود.

این جنگ تاکنون موجب کشته شدن هزاران تن در سودان شده و این کشور آفریقایی با ۴۸ میلیون جمعیت را در آستانه قحطی قرار داده، در این جنگ زیرساخت‌های ضعیف سودان ویران شده و طبق اعلام سازمان ملل، بیش از ۸.۵ میلیون سودانی آواره شده‌اند.

310310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903199

دیگر خبرها

  • سودان: امارات بیش از ۴۰۰ محموله سلاح و مهمات برای نیروهای واکنش سریع فرستاده است
  • وعده مهم انصارالله یمن برای آغاز عملیات در دریای مدیترانه/ هشدار مجارستان درباره وقوع جنگ جهانی سوم/ وقوع حادثه امنیتی در نزدیکی کاخ سفید/ افزایش سطح هشدار برای 5 سفارتخانه کره جنوبی
  • سودان: چاد از طریق امارات به واکنش سریع کمک می‌کند
  • خبر جدید از کشتی توقیف شده بدست سپاه / وزیر کشور: قوه قضائیه مسئول است
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌ بن‌ فرحان در گامبیا
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان با یکدیگر دیدار کردند
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس