Web Analytics Made Easy - Statcounter

ادهم، برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی را موجب ترویج سیره زندگی ائمه اطهار (علیه السلام) در جامعه دانست و گفت: همه باید برای برگزاری باشکوه‌ این جشنواره در استان سمنان تلاش کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،«محمدتقی ادهم» در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان سرخه، گام برداشتن برای برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی توفیق الهی عنوان کردوافزود: فعالیت برای جشنواره رضوی یک کار اعتقادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون فرماندار شهرستان سرخه، با بیان اینکه ترویج فرهنگ رضوی و توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره کتاب‌خوانی رضوی است اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی شهرستان سرخه باید برای برگزاری این جشنواره‌ همکاری کنند.

 

وی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های فرهنگی از جمله جشنواره کتاب‌خوانی رضوی، نقد و معرفی کتاب می‌تواند در توسعه کتاب و کتابخوانی در جامعه نیز مؤثر باشد.

 

ادهم با تأکید بر اینکه سال گذشته مشارکت و استقبال مسئولان و مردم شهرستان سرخه از این جشنواره چشمگیر بود ابراز امیدواری کرد: امسال جشنواره کتاب‌خوانی رضوی باشکوه‌تر از سال‌های گذشته در این شهرستان برگزار شود.

 

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه نیز در این نشست  آشنایی با فرهنگ و سیره ائمه اطهار (علیه السلام) به ‌ویژه امام رضا (علیه السلام) و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل‌بیت (علیه السلام) را از مهمترین اهداف برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی عنوان کرد و خواستار همکاری مسئولان شهرستان برای هرچه باشکوه‌تر برگزار شدن این جشنواره شد.

 

«نسرین قلی بیک» گفت: شرکت در جشنواره و مطالعه کتاب سبب تقویت خواندن و افزایش اعتماد به ‌نفس در کودکان و نوجوانان می‌شود.

 

وی با اشاره به این مطلب که برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی موجب ترویج فرهنگ مطالعه می شود، اظهارداشت: برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی جهت توسعه کتاب و کتابخوانی نیازمند همکاری بیشتر دستگاههای اجرای شهرستان هستیم.

 

قلی بیک با اشاره به ‌ضرورت تبیین مبانی و جهان‌بینی ناب اسلام محمدی  تصریح کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی الگویی برای برجسته کردن گفتمان اسلامی در جامعه است.

 

«مریم آشور» رئیس اداره آموزش ‌و پرورش شهرستان سرخه، نیز با اعلام آمادگی برای همکاری و مساعدت در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: برگزاری این جشنواره به ‌ویژه در بخش پویش تأثیر بسزایی در افزایش قدرت خواندن و تقویت آن در بین دانش آموزان دارد.

 

در این نشست اعضای انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان سرخه در خصوص برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به بحث و تبادل‌ نظر پرداختند.

 

نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی امسال همزمان با دهه کرامت برگزار و برای شرکت قشرهای مختلف مردم در این جشنواره 12 عنوان کتاب ویژه سنین کودکان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان معرفی شده است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان برجام نمایشگاه قرآن ماه مبارک رمضان حرم حضرت معصومه س خطبه نماز جمعه نماز جمعه خبرگزاری مجلس جشنواره کتابخوانی رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۸۳۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب

میرشمس‌الدین فلاح هاشمی مدیرعامل نشر صاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما  افزود؛ چهار سال از آغاز به فعالیت خودنویس می‌گذرد که سرانجام به نشر صاد رسید. در این دوره مسیر را با هدف کشف و پرورش استعداد ادامه می‌دهیم و سعی مان بر این است تا از نویسندگانی که استعداد دارند، اما جرأت انتشار ندارند و یا از شرایط انتشار اثر برخورد نیستند، ادامه می‌دهیم.

فلاح هاشمی گفت: موضوع دوره چهارم خودنویس عزت ملی و در بخش ویژه موضوع زنان تاریخ ایران را مدنظر قرار دادیم. مدیر عامل نشر صاد همچنین از ۳۵ اثر جدید انتشاراتشان در نمایشگاه سی‌وپنجمین خبر داد و افزود: از بین این اثار ۳۰ اثر مربوط به داستان و رمان و ۵ اثر پژوهشی است.

وی گفت: ۱۸ اثر از آثار داستان و رمان برای نوقلمان جشنواره «خودنویس» است.

جشنواره خودنویس بمنظور کشف استعداد‌های جوان و نوقلمان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری اختتامیه چهارمین دوره جشنواره خودنویس در نمایشگاه کتاب
  • برگزاری کارگاه آموزشی شعر رضوی به زبان ترکی آذری در خوی
  • به‌نشر با دست پر به نمایشگاه کتاب تهران می‌ رود / ارائه ۶۰۰ اثر پر فروش و جدید در نمایشگاه کتاب
  • راه یافتگان جشنواره پرده‌خوانی و نقالی رضوی معرفی شدند
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • برگزاری همایش "پیاده روی خانوادگی " در بوستان جنگلی سرخه حصار
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در خوزستان
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد