Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-27@14:09:42 GMT

خسروی: من و شما هم مثل رفعتی هستیم

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۴۸۷۵۹

خسروی: من و شما هم مثل رفعتی هستیم

یکی از معضلات داوری در فوتبال ایران این است که رییس کمیته داوران و رییس دپارتمان کمیته داوران از اشتباهات داوران دفاع می کنند و سعی می کنند به نوعی اشتباهات را توجیه کنند.

به گزارش "ورزش سه"، این معضل از دیر باز وجود داشته و اکنون هم داوود رفعتی تلاش می کند از اشتباهات داوران دفاع کند. در بازی های این هفته و در حالی که در تصاویر تلویزیونی مشخص بود توپ مهدی قائدی به بیرون نرفته است داوود رفعتی می گوید هیچ چیز مشخص نیست و در نقد این صحنه باید به تصمیم کمک داور احترام بگذاریم چون به صحنه نزدیک تر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هم چنین در مورد پنالتی اشتباهی که علیرضا فغانی برای پدیده گرفت به این نکته اشاره کرد که در تصاویر تلویزیونی هیچ چیز مشخص نیست.اظهار نظر عجیب از سوی داوود رفعتی را در بازی داماش – نیروی زمینی نیز شاهد بودیم که گفت اگر کمک داور گل داماش را می پذیرفت بازی دو بر دو می شد و باز هم نیروی زمینی صعود می کرد در حالی که اگر داماش دو بر صفر پیش می افتاد چه بسا بازی را اداره می کرد و دو گل نمی خورد.

 

علی خسروی، کارشناس داوری در مورد این معضل می گوید: « این معضل زمانی حل می شود که ما به عنوان مسئول یا کارشناس داوری انصاف داشته باشیم و به واقعیت ها اشاره کنیم چه این طرف میز باشیم و چه آنطرف میز. من در تحلیل داوری بازی صنعت نفت – استقلال به حرف کمک داور اشاره کردم که توپ مهدی قائدی از خط عبور کرده است. 10 هزار نفر به صفحه شخصی من آمدند و بدترین فحش های ناموسی را دادند،  در حالی که من از کمک داور بازی نقل قول کردم. موضوعی که شما به آن اشاره کردید یک مشکل فرهنگی و اجتماعی است و همه ما این طور هستیم که این طرف میز و آنطرف میزمان با هم فرق دارد. فقط داوران این طور نیستند. حتی قاضی هم این طور است. قاضی بعد از 30 سال قضاوت وقتی وکیل مدافع می شود برای کسب درآمد تفکرش تغییر می کند و تلاش می کند از موکل خود دفاع کند. از سویی اگر مدیر از مجموعه زیر دستی خود دفاع نکند از سوی مدیر بالادستی مورد خطاب قرار می گیرد و چه بسا کار خود را از دست بدهد. با این حال من به شخصه تلاش می کنم در نقد انصاف را رعایت کنم اما شاید من هم اکنون در کمیته داوران مشغول بکار شوم همان طور رفتار کنم که از سوی شما یک معضل به حساب می آید. باید زمینه به طور فراهم شود که اگر مدیری از مجموعه زیر دستی خود انتقاد کرد خودش مورد انتقاد قرار نگیرد و جایگاه خود را از دست ندهد. هر وقت این زمینه فراهم شود بی شک معضلی که مد نظر شماست حل خواهد شد.»

علی خسروی کمیته داوران

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: علی خسروی کمیته داوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۸۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است

بازیکن سابق استقلال گفت: تراکتور شکننده ظاهر شده و به‌رغم حمایت هوادارانش و شاید با حضور کادرفنی جدید، نمی‌تواند شکست ناپذیر باشد.

به گزارش مشرق، فرشاد فلاحت زاده، در خصوص رقابت استقلال و پرسپولیس در جدول مسابقات لیگ برتر اظهار کرد: استقلال در صدر جدول است و باید تا پایان فصل همه امتیازات را بگیرد. کوچک‌ترین لغزشی موقعیت این تیم را به خطر می‌اندازد. اعضای تیم باید نهایت تلاش خود را بکنند از طرفی داوری حساس‌ترین موضوع است. خواسته یا ناخواسته داوری‌ها به ضرر استقلال بوده است. از لحاظ روحی روانی روی تیم تأثیر گذاشته و از طرفی داوران برای رقیب سنتی امتیاز جمع کردند البته نمی‌گویم به نفع گرفتند ولی اشتباهات سهوی آنها به نفع رقیب شده است.

وی ادامه داد: با همه مسائلی که پیش آمده ولی قهرمانی دست استقلال است و اختلافاتی که بین علی خطیر و جواد نکونام شکل گرفته مزید بر علت شده تا بازیکنان تمرکز همیشگی را نداشته باشند. نمونه‌اش دیدار با شمس آذر که برتری ۳ بر صفر به خاطر خستگی تیم جای خود را به پیروزی ۳ بر ۲ داد. استقلال ۱۳ بازیکن دارد و با کمبود بازیکن مواجه است. مصدومیت یامگا و مهدی پور تا پایان فصل شرایط را سخت‌تر کرده است. دست نکونام برای چیدن ترکیب مدنظرش و به‌خصوص در تعویض‌ها بسته است. بازی‌ها فرسایشی است و هر چه جلو می‌رویم کارمان سخت‌تر می‌شود. بازیکنان خسته می‌شوند و احتمال آسیب‌دیدگی وجود دارد. مصدومیت یامگا و مهدی پور این موضوع را ثابت می‌کند. باید اختلافات کنار گذاشته شود و تیم یکدست‌تر باشد تا منجر به حفظ صدر جدول شود و در نهایت استقلال جم را بالای سر برد.

بازیکن سابق استقلال در مورد بازی هفته آینده تیمش با تراکتور عنوان کرد: یحیی گل‌محمدی و کادرفنی اش او تا روز بازی کمتر از یک هفته در تیم هستند و نمی‌توانند تأثیر بسزایی بر تیم داشته باشند. البته این موضوع درست است که با تغییر و تحول در کادرفنی تیم و آمدن سرمربی مطرح، تغییرات مثبتی در تراکتور ایجاد می‌شود. با این حال همه چیز دست استقلال است و می‌تواند در این بازی خارج از خانه برنده شود. معمولاً سرمربی در ابتدای فصل تیمش را می‌بندد و در نقل و انتقالات نیم‌فصل هم ضعف‌های تیمش را با بازیکنان جدید و خروج مهره‌هایی که نمی‌خواهد برطرف می‌کند. شاید خیلی از بازیکنان تراکتور مدنظر گل‌محمدی نباشند. تراکتور شکننده ظاهر شده و به‌رغم حمایت هوادارانش و کادرفنی جدید، نمی‌تواند شکست ناپذیر باشد و می‌تواند این حریف را از پیش رو برداشت.

منبع: خبرگزاری آنا

دیگر خبرها

  • کارشناس داوری: بازیکن پرسپولیس قبل از زدن گل اول خطا کرد
  • جام حذفی فوتبال / رستگاری ملوان در دقیقه ۱۱۹
  • یزدانی: قبل از گل‌های اول پرسپولیس و آلومینیوم خطا رخ داد
  • گواردیولا: هرگز در مورد داوری صحبت نمی‌کنم؛ قهرمانی در لیگ برتر رویای من است
  • داور را دو روز قبل از مسابقه عزل کردند!‏
  • داوری‌ها امسال به ضرر استقلال و ناخواسته به سود تیم رقیب بود / تراکتور حتی گل محمدی را هم بیاورد شکننده است
  • علیرضا فغانی چیزی شبیه به کولینا
  • علیرضا فغانی یکی مثل کولینا برای آسیایی‌ها
  • مهدی جعفرپور: پرسپولیس از سپاهان می ترسد، داوری ها فقط به نفع این تیم است
  • در لیگ برتر داوران صدرنشین جدول امتیازات هستند!