Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهردار مشهدمقدس گفت: طرح کامل جلوخان آرامگاه فردوسی تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۴ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

محمدرضا کلائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: با اهتمامی که اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی برای بازپیرایی جلوخان داشته است، نقشه‌های تفصیلی و اجرایی در اداره کل میراث فرهنگی استان و سپس در شورای فنی سازمان میراث فرهنگی کشور به تصویب رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عملیات اجرایی بازپیرایی جلوخان از حدود 7 ماه قبل توسط شهرداری مشهد آغاز شده و جلوخان در چند مرحله آماده بهره‌برداری می‌شود که فاز نخست هم زمان با سالروز بزرگداشت فردوسی بهره‌برداری می‌شود، فاز دوم جلوخان نیز تا 6 ماه دیگر بهره‌برداری و به طور کامل جلوخان بهره‌برداری می‌شود.

شهردار مشهد تصریح کرد: بعد از جلوخان نیز پردیس در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر مطالعات توسط مشاور در حال انجام است و بعد از پایان مطالعات وارد فاز اجرایی می‌شویم.

پردیس آرامگاه فردوسی به وسعت 32 هکتار در دست اجرا استعملیات پردیس تئاتر و پردیس آرامگاه فردوسی مشهد تدوین شودفاز نخست جلوخان آرامگاه فردوسی اردیبهشت 98 به بهره‌برداری می‌رسد+فیلم

هم چنین ابوالفضل مکرمی‌فر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی در این باره گفت: با توجه به این که در آستانه فصل تابستان و ورود گردشگران قرار داریم برای تسهیل در تردد گردشگران در این مسیر، فاز نخست جلوخان بهره‌برداری می‌شود و فاز دوم نیز تا 6 ماه آینده آماده بهره برداری و به صورت یکپارچه افتتاح می‌شود.

وی ادامه داد: برای پردیس توس نیز تفاهم نامه بین شهرداری مشهد و اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی مبادله و مشاور نیز انتخاب شده است که پس از پایان مطالعات قرارداد واگذاری به شهرداری امضا می‌شود.

 مکرمی‌فر یادآورشد: علاوه بر همکاری در جلوخان و پردیس، پیشنهاداتی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان به شهرداری مشهد ارائه شده و ظرفیت‌هایی که برای سرمایه‌گذاری وجود دارد معرفی شده است.

انتهای پیام/ح

R41347/P/S6,1188/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۹۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، کتاب «به توان هایتک» پیرامون سرگذشت شکل‌ گیری شرکت دانش‌ بنیان «آهار شرق» از شرکتهای مهم صنعت برق کشور امروز در سالن دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد رونمایی شد.   این رونمایی با حضور رئیس پارک علم و فناوری خراسان رضوی و رئیس دانشگاه فردوسی مشهد در حاشیه معرفی شرکت‌ های موفق با عنوان رویداد بزرگ امید فردوسی صورت گرفت که اعضای آن دانش‌ آموخته دانشگاه فردوسی مشهد هستند.   به توان هایتک روایت شکل گیری و تأسیس و پیشرفت‌ یکی از بزرگترین شرکتهای فعال در صنعت برق کشور است که توانست در تنگناهای وابستگی و تحریم که بخش‌ های مهمی از صنعت برق و انرژی کشور با بن‌ بست و بحران مواجه شده بود، با دانش، همت و نوآوری‌ هایشان، کشور را به سلامت از این مسیر عبور دهد.   شرکت آهار شرق، فعالیت خود را در حوزه خدمات مهندسی برق در گرایش‌ های الکترونیک و کنترل در سال ۱۳۷۹ آغاز کرده است، این فعالیت‌ ها با بازطراحی و تولید بردهای الکترونیکی نیروگاهی شروع و کم‌ کم به طراحی سیستم‌ های کنترل پیشرفته مورد نیاز در صنایع انرژی کشیده شد.   این شرکت، در سال ۱۳۹۰ سیستم کنترل توربین بومی با نام تجاری «رامیار» ارائه کرد و پس از آن سیستم تحریک ژنراتور و سایر سیستم‌ های پیشرفته کنترل نیروگاهی، پالایشگاهی، نفت و گاز را به مرور طراحی و ارائه کرد و امروز تعداد زیادی نیروگاه، پالایشگاه و خطوط انتقال نفت، از سیستم‌ های کنترل آهار استفاده می‌ کنند.   کتاب به توان هایتک که تحقیق آن برعهده «بهزاد دانشگر» بوده و نگارش آن توسط «شبنم غفاری حسینی» صورت گرفته است در ۱۷۶ صفحه، شمارگان یک هزار جلد و قیمت ۱۲۰ هزار تومان منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • به ظرفیت‌های خدمات‌رسانی مشهد به صورت ویژه پرداخته شود
  • بهره برداری ازدومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد
  • آرامگاه فردوسی از جاذبه‌های پربازدید و دیدنی مشهد
  • بهره‌برداری از ۱۷ سالن سینما در استان فارس
  • دومین زائرسرای ویژه محرومان کمیته امداد در مشهد بهره برداری شد
  • بهره برداری از زائرسرای «کرامت ۲» ویژه مددجویان کمیته امداد در مشهد
  • پیشرفت ۴۶ درصدی بوستان ۵ هکتاری بانوان طُرق مشهد
  • بهره‌برداری از گلخانه ۳ هزار متری دهکده اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی ظرف ۶ ماه آینده
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد