Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسكندر قاسمی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با اشاره به احداث صحن حضرت زینب(س) در حرم مطهر امام حسین(ع) گفت: هم اكنون مرحله گودبرداری و فونداسیون بخش‌هایی از این صحن انجام شده است.
وی ضمن دعوت از خیران و دوستداران خاندان عصمت و طهارت(ع) برای مشاركت در ساخت این صحن گفت: برای كسانی كه در این كار خیر مشاركت كنند، به‌صورت متراژی سند افتخاری صادر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قاسمی با یادآوری اینكه این صحن با مساحت 164 هزار مترمربع ساخته می‌شود، گفت: بحمد الهی تاكنون مردم استان فارس نقش خوبی در ساخت این صحن ایفا كرده‌اند و امیدواریم این نقش بیشتر هم شود.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس در پاسخ به اینكه چه نقشی برای استان فارس برای ساخت این صحن معین شده است، گفت: فعلاً چون در مرحله ساخت هستیم، دعوت برای مشاركت در این ساخت است و بعد از احداث بناها و برای نصب درب و پنجره‌ها و تجهیزات برای استان فارس نقشی تعیین خواهد شد.

بخش زیارتی صحن تا سال آینده تمام می‌شود
وی با تصریح اینكه این صحن در حد فاصل خیمه‌گاه تا باب‌القبله حرم مطهر با جدیدترین روش‌های علمی روز احداث می‌شود، گفت: به یاری خدا تا سال آینده بخش زیارتی صحن مذكور به اتمام خواهد رسید.
قاسمی با بیان اینكه این صحن مجموعه‌ای از شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز، کتابخانه، موزه و دارالضیافه است، گفت: طراحی معماری این صحن بزرگ، اساتید دانشگاه علم و صنعت و جمعی از مهندسان و کارشناسان ایرانی بر اساس معماری ایرانی- اسلامی صورت گرفته است.

استفاده از توان داخلی در احداث این صحن
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس یادآور شد: صحن عقیله بنی‌هاشم(س) در چهار طبقه و در ضلع جنوبی و غربی حرم احداث می‌شود و و واقع شدن دو طبقه از پروژه در زیر زمین و بالا بودن سطح آب‌های زیر زمینی موجود در منطقه، عملیات حفاری و اجرای این طرح را با پیچیدگی‌ و ابعاد فنی خاصی همراه کرده است که با دانش فنی و استفاده از توان داخلی و بهره‌مندی از تجربه مهندسان و مشاوران مجرب در بخش فنی و مهندسی ستاد بازسازی عتبات عالیات در حال اجراست.
وی به راه‌های مشاركت در ساخت این صحن نیز اشاره كرد و گفت: علاقه‌مندان می‌توانند كمك‌ها و نذورات خود را به شماره حساب ۶۲۷۳-۸۱۱۰-۳۹۱۶-۰۲۶۹ بانک انصار شعبه مرکزی شیراز و یا به‌صورت حضوری به محل ستاد بازسازی عتبات عالیات فارس به آدرس شیراز، خیابان مشیرفاطمی، انتهای کوچه 5 مراجعه كنند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاري قرآن ايكنا استان فارس اجتماعي صحن حضرت زينب سند افتخاري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۹۵۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین

سعید پرشی سرپرست معاونت نگهداری و تعمیرات نیروگاه رامین گفت: ساخت و بازسازی قطعات در چند ساله اخیر روند رو به رشدی را داشته است و متخصصین این امور ضمن کسب آموزش‌های لازم و نیز بدست آوردن تجربیات جدید توانمندی خوبی را در زمینه ساخت و بازسازی قطعات مورد استفاده این نیروگاه بدست آورده اند.  

او  تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده را ۱۷۵ قطعه و تعداد بازسازی شده را ۸۱ قطعه ذکر نمود که در مجموع این نیروگاه ۲۵۶ قطعه را در یک ماه گذشته مورد ساخت و بازسازی قرار داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • روستای مهموئی سرآمد کشور در کمک به اعتاب مقدسه
  • دفاع مقدس برگرفته از تاسوعا و عاشورای حسینی است/ عملیات وعده صادق نتیجه خون شهداست
  • اسلامشهر بیشترین نذورات برای عتبات عالیات در استان تهران را دارد
  • سنگ تمام مردم خراسان جنوبی برای بازسازی عتبات عالیات
  • نحوه مشارکت مردم اسلامشهر در بازسازی عتبات عالیات اطلاع رسانی شود
  • ترمیم حرم‌ مطهر ائمه تعظیم شعائر اسلامی است
  • اسلامشهر رتبه برتر مشارکت در بازسازی عتبات عالیات در استان
  • پیش‌کنگره  ۱۵۰۰۰ شهید فارس در کازرون برگزار می‌شود
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • ساخت و بازسازی ۲۵۶ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین در فروردین