Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیانگذار نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی با تاکید بر این موضوع که این نهضت یک نهضت کاملاً مردمی و خود جوش است که ز سال ۹۱ کار خود را آغاز کرده و با آسان‌سازی و ارزان‌سازی در صدد ایجاد ترویج مفاهیم نهج‌البلاغه در ایران و جهان هستیم گفت: خوشبختانه به لطف خداوند این نهضت خودجوش و مردمی را با هدف احیای مفاهیم و خواندن نهج‌الابلاغه به ۳۶۰ کشور جهان و هفت مذهب رسانده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام و المسلمین حمیدرضا مهدوی‌ارفع در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به نهضت جهانی نهج‌البلاغه خوانی اظهار کرد: این نهضت یک حرکت خودجوش مردمی است که امروز به لطف خداوند به ۳۶ کشور جهان و هفت مذهب مفاهیم نهج البلاغه را رسانده‌ایم. راهبرد ما در نهج البلاغه خوانی دو چیز است اول آسان سازی و دوم ارزان سازی. این روشی که به لطف خداوند ابداع کرده‌ایم تمام مردم در هر سن وهر سطح و تحصیلاتی بدون شرح و تفسیر استاد در گام اول می‌تواند نهج البلاغه را بخوانند و به راحتی بیش از ۷۰ درصد آن را متوجه شوند.

وی خاطر نشان کرد: روش ما مبتنی بر ۶ نکته خیلی ساده است. اول به مردم می‌گوئیم ترجمه بخوانید چون عربی نهج‌البلاغه ممکن است برای برخی سخت باشد. دوم این که در ایران تمام ترجمه‌ها را بررسی کردیم و آسان‌ترین ترجمه؛ ترجمه مرحوم دشتی است. سوم اینکه به مردم می‌گوئیم با روزی ۱۰ دقیقه ۴ ماه می‌توانند نهج البلاغه را بخوانند. چهارمین روش این است که به جای این که از اول نهج البلاغه را شروع به خواندن کنند که خطبه‌های آن سخت و طولانی است از آخر نهج البلاغه شروع کنند که حکمت‌های کوتاه و کاربردی دارد. نکته پنجم این است که در گام اول نیاز به حفظ و یادداشت نیست در دوره اول به مقداری که از ترجمه می‌فهمند اکتفا کنند و در گام بعدی با روش بسیار آسان یاد می‌دهیم که چطور هر قسمت نهج البلاغه را با خود نهج البلاغه بفهمند که این دوره تدبر است.

بنیان‌گذار نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی یاد آور شد: برای ارزان سازی هم دو کار انجام داده‌ایم اول این که تمام اعضای این بنیاد در ایران به صورت کاملاً رایگان کار می‌کند هر کسی که در هر جایی از ایران با ما تماس بگیرد و بخواهد جلسه‌ای را با دوستان و آشنایان در رابطه با مفاهیم و ترجمه نهج البلاغه راه اندازی کنند ما مربی رایگان به شهر آنها می‌فرستیم که هم آموزش می‌دهند و هم مربی برای آنها تربیت می‌کنند. کتاب نهج البلاغه را با ابعاد مختلف برای سنین مختلف به زیباترین وجه آماده کردیم که به ارزان‌ترین قیمت در شهرهایشان به آنها تحویل می‌دهیم و به همان قیمتی که از چاپخانه بیرون می‌آید بدون هیچ سودی آن کتاب را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهیم. در بازار قریب به ۹۳ هزار تومان قیمت نهج البلاغه است و ما با قیمتی حدود ۲۷ تومان درهر شهر و هر فردی که بخواهد آن کتاب را به صورت رایگان در اختیار فرد قرار می‌دهیم.

مهدوی ارفع ادامه داد: با این نگاه امروز قریب به ده هزار نفر خواهر و برادر ا در این نهضت جهانی کار می‌کنند که از سال ۹۱ کار خود را آغاز کرده‌اند و قریب به ۳ میلیون نفر در ایران و خارج از ایران در این نهضت مردمی شرکت کرده و از آن بهره برده‌اند. این کاری که ما انجام می‌دهیم وظیفه دینی است و دینی که بر گردنمان است را می‌خواهیم ادا کنیم.

وی گفت: برای ارتباط با ما مردم می‌توانند از طریق فضای مجازی و یا سایت ارتباط برقرار کند و یا اگر سایت را فراموش کردند می‌توانند در اینترنت نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی را سرچ کنند و تمامی کانال‌ها و سایت‌ها و راههای ارتباطی را می‌توانند دریافت کنند. این نهضت مردمی در تمام شهرها و استان‌ها فعال است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بیست و هفتمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم قرآن برای زندگی قرآن معنای زندگی نمایشگاه قرآن کریم نهج البلاغه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۴۹۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان

بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم با همکاری وزارت اطلاعات و فرهنگ، دفتر نخست وزیری، وزارت اقوام و قبایل همچنین بنیاد پیامبر اعظم و شهرداری کابل برای نخستین بار در افغانستان برگزار شده است.

این نمایشگاه با شعار جامعه افغانستانی و تربیت قرآنی دایر شده است و شامل ۲۵ غرفه کتاب، آثار قرآنی، کتابت قرآن کریم و مسائل مرتبط می‌باشد.

مقامات سفارت جمهوری اسلامی ایران، ترکیه، امارات و برخی کشورها همچنین فرهیختگان و شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی مختلف در مراسم گشایش این نمایشگاه قرآنی حضور داشتند.

این نمایشگاه قرآنی برای یک هفته در قصر دارالامان کابل درحال برگزاری است.

بر اساس برنامه نمایشگاه قرآنی، قرار است همه روزه محافل بزرگی با موضوعات فرهنگی، دینی و مذهبی برگزار خواهد شد و برای کودکان نیز برنامه‌های متنوعی درنظر گرفته شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • بازدید رایزن فرهنگی ایران در کابل از نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • حضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت
  • آموزش ساخت پمپ آب قوی با مواد اولیه ساده و ارزان در خانه (فیلم)
  • میزبانی از دختران افغان در دومین روز نمایشگاه قرآن کابل
  • برگزاری شش پیش‌همایش و دریافت ۳۰۰ مقاله علمی
  • 12 محصول ایران خودرو و سایپا ارزان شد + جدول قیمت
  • نهضت ترجمه اشعار فارسی به عربی در خوزستان
  • گشایش بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان
  • نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها