Web Analytics Made Easy - Statcounter

شبکه المیادین روز گذشته در خبری اعلام کرد که چند انفجار قوی و متوالی بندر «الفجیره» را در کشور امارات لرزانده است و به نقل از منابع خود مدعی شد جنگنده های آمریکایی و فرانسوی بر فراز این بندر به پرواز

به گزارش مشرق، المیادین با توضیح این مطلب که ماهیت انفجارها در بندر «الفجیره» مانشخص نشده از آتش سوزی ۷ تا ۱۰ نفتکش خبر داد اما ساعتی بعد خبرگزاری امارات گزارش‌ها درباره وقوع انفجار را در بندر الفجیره تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حالی که ساعاتی از تکذیب خبر انفجار در بندر الفجیره گذشته بود، وزارت خارجه امارات از هدف قرار گرفتن چهار کشتی تجاری در نزدیکی آب‌های منطقه‌ای این کشور خبر داد تا خبر شبکه المیادین در نهایت تأیید شود.

برخی از منابع میدانی اعلام کردند، نفتکش‌های «المرزوقه، المیراج، المجد، المجد، الامیحجال و خمس ۱۰» در جریان انفجارهای روز گذشته دچار آتش سوزی شده‌اند اما اطلاعات بیشتری در این خصوص منتشر نشده است.

وزارت خارجه امارات وضعیت را در بندر «الفجیره» عادی توصیف کرد و افزود: تحقیقات درباره حادثه با همکاری طرف‌های داخلی و بین المللی در جریان است و نتایج پس از پایان روند تحقیقات اعلام خواهد شد.

به گزارش مشرق، شبکه العربیه در خبری دیگر اعلام کرد: تیم تحقیقات بین‌المللی یکشنبه‌شب برای بررسی حادثه «هدف قرار گرفتن چهار کشتی تجاری» در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات، وارد بندر فجیره شد.

براساس اطلاعات به دست آمده، پس از انفجارهای متوالی در بندر الفجیره، هواپیمای تجسسی نیروی هوایی امارات نیز به پرواز درآمد و در آسمان این منطقه شروع به گشت زنی کرد.

فجیره با مساحتی در حدود هزار و ۱۶۵ کیلومترمربع و جمعیتی بالغ‌بر ۱۳۰ هزار نفر، یکی از هفت امیرنشین امارات متحده عربی است؛ این منطقه از سمت غرب به شارجه و رأس الخیمه، از جنوب به کلبا و از شرق به دریای عمان محدود می‌شود.

بندر فجیره، تنها بندر نفتی و صنعتی کشور امارات در حاشیه دریای عمان است؛ چند سال قبل بود که اماراتی‌ها یک خط لوله انتقال نفت به طول ۳۷۰ کیلومتر از ابوظبی به این بندر کشیدند تا به زعم خودشان تنگه هرمز را دور بزنند.

این درحالی است که خط لوله مذکور تنها در قالب یک طرح ملی کشور امارات تعریف می‌شود و نه یک طرح فراملی و بین‌المللی تا بتوان آن را رقیبی برای یک آبراه بین‌المللی قلمداد کرد به‌گونه‌ای که توانایی دور زدن تنگه هرمز را به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس بدهد.

نباید فراموش کرد بندر فجیره وابستگی به کشتی‌های عبور کرده از تنگه هرمز دارد و اگر روزی این آبراه راهبردی به هر دلیلی خالی از تردد کشتی‌ها گردد، بدون شک ضرر بزرگی متوجه بندرگاه فجیره خواهد شد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: رونق تولید گام دوم انقلاب وعده های روحانی بازار سکه و ارز آتش سوزی المیادین امارات امارات متحده عربی بندر الفجیره امارات بندر فجیره تحولات منطقه تنگه هرمز خلیج فارس نفتکش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۰۳۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، «حسین العزی» معاون وزیر خارجه دولت نجات ملی یمن با انتشار یک پست در فضای مجازی تاکید کرد: یمن در جریان نقشه‌های خصمانه آمریکا قرار دارد.

وی افزود: ما به آمریکا هشدار می‌دهیم؛ این کشور ممکن است در صورت دست زدن به اقدامات خصمانه حتی یک مسیر امن در منطقه برای خود پیدا نکند.

العزی اضافه کرد: در این صورت منافع آمریکا تبدیل به یک هدف دائمی برای تمام آزادگان خواهد شد. آمریکا به رویکرد خصمانه خود علیه یمن پایان دهد قبل از آن که این نقشه‌های شکست خورده، آمریکا را به جهنم طولانی مدت سوق دهد.

وی بیان کرد: آمریکا مسئولیت پیامدهای حماقت‌های احتمالی خود را علیه یمن بر عهده خواهد داشت.

یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن بامداد امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نیروها در حمایت از مردم فلسطین و مقاومت غزه و در پاسخ به تجاوز نظامی آمریکا و انگلیس به یمن، ۲ عملیات ضد متجاوزان انجام داده اند.

وی اعلام کرد که نیروهای یمنی یک نفتکش انگلیسی را در دریای سرخ و یک پهپاد آمریکایی از نوع ام کیو ۹ را در آسمان استان صعده هدف قرار دادند.

سرتیپ یحیی سریع تاکید کرد که نیروهای این کشور با تعدادی موشک نفتکش انگلیس ANDROMEDA STAR را به تلافی حمله‌های این کشور در دریای سرخ هدف قرار دادند و موشک‌ها مستقیماً به هدف اصابت کرده است.

یحیی سریع همچنین درباره سرنگونی موفق پهپاد پیشرفته آمریکا در آسمان یمن گفت: نیروهای پدافند هوایی یمن روز گذشته (جمعه) موفق شدند یک فروند هواپیمای MQ۹ آمریکایی را در حریم هوایی استان صعده به هنگام انجام مأموریت‌های خصمانه، سرنگون کنند.

کد خبر 6089708

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۰ درصدی سود کانال سوئز در پی تحولات دریای سرخ
  • روایتی کوتاه از حماسه فتح هرمز و اخراج پرتغالی‌ها از خلیج‌فارس
  • برگزاری روز ملی خلیج‌فارس با نمایشگاه اسناد و نقشه‌های تاریخی در بندر ماهشهر
  • سفر مشعل المپیک از یونان به فرانسه با کشتی قدیمی+ عکس
  • از نقشه‌های آمریکا با خبر هستیم
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • کریدور عراق-اردوغان- اروپا / چالش‌های فنی و زیرساختی
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • شیرشاه کشتی ایران کجاست؟
  • یمنی‌ها کشتی تجاری اسرائیل را هدف قرار دادند