Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@16:22:40 GMT

مسمومیت حاملگی کدام زنان را تهدید می‌کند؟

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۰۴۷۱

مسمومیت حاملگی کدام زنان را تهدید می‌کند؟

کارشناسان درجدیدترین پژوهش‌های خود دریافتند بانوانی که در دوران بارداری دچار حمله میگرن می‌شوند با احتمال بیشتری امکان دارد دچار سقط جنین یا به دنیا آوردن نوزاد نارس شوند.

محققان دانمارکی این یافته‌ها را با بررسی برروی ۲۵۰ هزار مادر و وضعیت سلامت نوزاد و ابتلای مادران به میگرن به دست آورده‌اند.

استفاده از روش‌های درمانی برای رفع میگرن به گفته دانشمندان نمی‌تواند سبب کاهش خطر بروز سقط جنین در این مادران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افزون بر خطر سقط جنین، نتیجه‌های این مطالعه نشان داد زنان مبتلا به سردرد شدید ۵۰ درصد بیش از سایر بانوان در طول دوران بارداری دچار مشکل فشارخون بالا می‌شوند.

زنان دارای مشکل سردرد مزمن ۴۰ درصد بیش از سایر مادران دچار اختلال مسمومیت حاملگی می‌شوند که بیماری خطرناک برای مادر و جنین است.


میگرن یکی از بیماری‌های شایع در دنیاست که بین بانوان در سنین بارداری بیش از سایر گروه‌های سنی مشاهده می‌شود.

اختلال میگرن می‌تواند سبب ایجاد سردرد‌های شدید در افراد شود و معمولاً حمله این بیماری از یک الی ۷۲ ساعت می‌تواند به طول انجامد و سبب سرگیجه، حالت تهوع و سردرد شود.

کارشناسان به بانوان مبتلا به این اختلال توصیه می‌کنند قبل از اقدام به بارداری با مراجعه به پزشک، مصرف دارو‌های استاندارد و پرهیز از عامل‌های محرک سبب کاهش درصد بروز آن در دوران بارداری شوند تا خطر کمتری نوزاد آن‌ها را تهدید کند.

به گفته دانشمندان اگر مادران در دوران بارداری دچار حمله میگرن شوند با خطر ۲۰ درصد بیشتر امکان دارد نوزادان آن‌ها پس از تولد مجبور به بستری دربخش مراقبت‌های ویژه باشند و شانس بیشتری برای ابتلا به مشکل‌های تنفسی و تشنج دارند.

این مطالعه همچنین نشان داده است افراد مبتلا به میگرن به ویژه بانوان با درصد بیشتری دچار افسردگی هستند. کارشناسان در نظر دارند با یافت راهکار‌های درمانی و پیشگیرانه مانع از بروز این مشکل در افراد به ویژه بانوان در دوران بارداری شوند.
برخی از افراد مبتلا به میگرن دارو‌های مختلفی برای کنترل سردرد خود مصرف می‌کنند که استفاده از آن‌ها در دوران بارداری می‌تواند خطر‌های جدی متوجه جنین کند و قطع خودسرانه آن‌ها نیز می‌تواند سبب ایجاد سردرد‌های شدید درمادر شود به همین دلیل از پیش از اقدام به بارداری مراجعه به پزشک و دریافت راهکار‌های درمانی و دارو‌های کم عارضه برای جنین توصیه می‌شود.

راهکار‌های پیشگیری از بروز حمله میگرن در زنان باردار

خودمراقبتی، خودداری از حضور درمکان‌های دارای آلودگی هوا و آلودگی صوتی یا نوربیش از اندازه، پرهیز از مصرف خوراک‌های تند، پرهیز از دعوا و تنش، دارا بودن رژیم خوراکی سالم، انجام ورزش، نوشیدن مایعات به میزان کافی، استفاده استاندارد از وسایل الکترونیکی با تنظیم میزان شدت روشنایی صفحه نمایش آن‌ها و خودداری از خستگی بیش از اندازه می‌تواند مانع از ایجاد حمله میگرن درمادران شود.
نتیجه‌های این مطالعه درمجله سردرد منتشر شده است.   منبع: بهداشت نیوز 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: مسمومیت حاملگی راهکار درمانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۰۴۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، نتایج نشان می‌دهد که تمام دسته‌های داروهای کاهش‌دهنده اسید معده موسوم به مهارکننده‌های پمپ پروتون، مسدودکننده‌های H۲ و حتی آنتی‌اسیدها، به نظر می‌رسد خطر ابتلاء به میگرن و سردرد را افزایش می‌دهند.

«مارگارت اسلاوین»، محقق ارشد و دانشیار تغذیه دانشگاه مریلند، گفت: «با توجه به استفاده گسترده از داروهای کاهش دهنده اسید و این پیامدهای بالقوه میگرن، این نتایج مستلزم بررسی بیشتر است.»

اسلاوین افزود: «این داروها اغلب بیش از حد تجویز می‌شوند و تحقیقات جدید خطرات دیگری را در استفاده طولانی مدت از مهارکننده‌های پمپ پروتون نشان داده است، مانند افزایش خطر زوال عقل.»

به گفته محققان، رفلاکس اسید زمانی رخ می‌دهد که اسید معده به مری برگردد. معمولاً بعد از غذا یا هنگام دراز کشیدن رخ می‌دهد و می‌تواند باعث سوزش سر دل و زخم معده شود. در موارد شدید، می‌تواند منجر به سرطان مری شود.

برای این مطالعه، محققان داده‌های نزدیک به ۱۲۰۰۰ نفر را که از داروهای کاهش‌دهنده اسید استفاده می‌کردند، بررسی کردند تا ببینند که آیا در سه ماه گذشته دچار میگرن یا سردرد شدید شده بودند.

مهارکننده‌های پمپ پروتون تولید اسید را مسدود کرده و به بهبود مری کمک می‌کنند.

مسدود کننده‌های H-۲ باعث کاهش تولید اسید می‌شوند.

و آنتی اسیدهای ساده حاوی کربنات کلسیم هستند که اسید معده را خنثی می‌کنند.

پس از تعدیل سایر عوامل مؤثر بر خطر میگرن، محققان دریافتند که:

• افرادی که از مهارکننده‌های پمپ پروتون استفاده می‌کنند، ۷۰ درصد بیشتر از افرادی که این دارو را مصرف نمی‌کنند، به میگرن مبتلا می‌شوند.

• مسدودکننده‌های H۲ خطر میگرن را تا ۴۰ درصد افزایش می‌دهند.

• آنتی اسیدها افراد را ۳۰ درصد بیشتر در معرض ابتلاء به میگرن قرار می‌دهند.

اسلاوین تأکید کرد که افراد نباید بدون مشورت با پزشک مصرف داروهای کاهنده اسید خود را قطع کنند.

اسلاوین گفت: «توجه به این نکته مهم است که بسیاری از افراد برای مدیریت رفلاکس اسید یا سایر بیماری‌ها به داروهای کاهش‌دهنده اسید نیاز دارند، و افرادی که دچار میگرن یا سردرد شدیدی هستند که از این داروها یا مکمل‌ها استفاده می‌کنند باید با پزشک خود در مورد اینکه آیا باید ادامه دهند یا خیر صحبت کنند.»

کد خبر 6090454

دیگر خبرها

  • برای بارداری در سن بالا باید این چکاپ ها را انجام دهید + فیلم
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • فتوای رهبر انقلاب درباره مصرف داروی سقط جنین با احتمال بارداری و استشمام بوی خوش در اعتکاف
  • فواید فوق العاده انجیر در دوران بارداری (فیلم)
  • این داروها عامل میگرن هستند
  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • خطری که بازماندگان سرطان سینه را تهدید می‌کند
  • همه‌چیز درباره سردردهای بعد از ورزش؛ چگونه درمانش کنیم؟