Web Analytics Made Easy - Statcounter

عظیم حجت، عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با خبرنگار  صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از ثبات نرخ مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۷ هزار و ۱۰۰ و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی ها ۹ هزار و ۷۰۰ تا ۹ هزار و ۸۰۰ تومان است.

وی افزایش عرضه نسبت به تقاضا را دلیل اصلی افت قیمت مرغ در روز‌های اخیر در بازار اعلام کرد و افزود: با توجه به روند نزولی قیمت مرغ در هفته‌های گذشته و زیان چشمگیر مرغداران، پیش بینی می‌شود که در ماه آتی با کمبود عرضه و افزایش قیمت در بازار روبرو شویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت با اشاره به اینکه مرغداران در فروش هر کیلو مرغ با زیان حداقل ۳ هزار تومانی روبرو هستند، بیان کرد: با توجه به کاهش نقدینگی مرغداران پیش بینی می‌شود که جوجه ریزی نسبت به ماه‌های اخیر کاهش محسوسی داشته باشد، اما هم اکنون نمی‌توان آماری در این زمینه اعلام کرد.

این مقام مسئول میزان جوجه ریزی در ایام عادی سال را ۱۰۰ میلیون قطعه اعلام کرد و گفت: طبق روال همه ساله به سبب کشش تقاضا در ماه رمضان ۱۱۵ تا ۱۲۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در واحد‌ها صورت گرفته است که در نهایت عدم همخوانی عرضه و تقاضا موجب شده تا قیمت مرغ با کاهش محسوسی در بازار روبرو شود.

بیشتر بخوانید: تعادل قیمت محصولات پروتئینی در ماه مبارک رمضان/ روند کاهشی قیمت ادامه خواهد داشت

این مقام مسئول نرخ واقعی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری را ۹ هزار تا ۹ هزار و ۵۰۰ و مرغ آماده به طبخ ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار تومان اعلام کرد و افزود: با توجه به نامه نگاری‌های صورت گرفته میان وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار انتظار می‌رود که هر چه سریع‌تر نرخ مد نظر وزارت جهاد کشاورزی اعلام شود تا با خرید و ذخیره سازی مرغ از سوی پشتیبانی امور دام بازار به تعادل برسد.

وی ادامه داد: اگر نرخ واقعی مد نظر وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید هر چه سریع‌تر از سوی ستاد تنظیم بازار اعلام نشود، مرغداران به سبب کمبود نقدینگی ناچارند با ظرفیت ناقص به کار خود ادامه دهند چرا که فروشنده‌های نهاده‌های دامی قبل از تحویل بار، وجه آن را دریافت می‌کنند.

عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان ۲ نرخی است، اظهار کرد: اگرچه قیمت کنجاله سویا نسبت به هفته‌های اخیر تا حدودی کاهش یافته است، اما همچنان با نرخ مصوب خود اختلاف یک هزار و ۷۰۰ تومانی دارد که این امر بر افزایش قیمت تمام شده تولید دامن می‌زند.

حجت در پایان نرخ مصوب هر کیلو کنجاله سویا را ۲ هزار و ۵۰۰ و ذرت یک هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: این در حالی است که هم اکنون هر کیلو کنجاله سویا با نرخ ۴ هزار و ۳۰۰ و ذرت یک هزار و ۷۰۰ تا یک هزار و ۸۰۰ تومان در بازار آزاد به مرغداران عرضه می‌شود.

انتهای پیام/

ضرورت اعلام هر چه سریع تر نرخ واقعی مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی مرغداران واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت

از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا که امروز 16 اردیبهشت ماه 1403 در مرکز مبادله ایران برگزار شد، 190 کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار 995 در هزار معامله شد.

دومین حراج سکه در سال 1403 فردا برگزار میشود+شرایط

 

از مجموع 270  کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، 190 کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و  432 میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

گفتنی است، در مجموع 23  جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران،  3165 کیلو گرم شمش طلا  مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است، از این پس علاوه بر واردکنندگانی که جهت رفع تعهد ارزی خود شمش طلا وارد کرده بودند، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان  که مشمول رفع تعهد صادراتی نبودند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را خواهند داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آخرین قیمت گوشت و دام زنده اعلام شد
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۸ اردیبهشت؛ ثبات قیمت سکه طی ۲۴ ساعت گذشته
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • ثبات بازار ارز یکی از دستاوردهای عملیات وعده صادق بود
  • سبزیجات در مدار گرانی+جدول
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • اعلام نرخ اقلام اساسی بازار سمنان در روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت