Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@22:38:50 GMT

طلاي سرخ کردستان پا به خانه ها گذاشت

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۲۴۵۵

طلاي سرخ کردستان پا به خانه ها گذاشت

خبرگزاري آريا - سنندج - ايرنا - توت فرنگي که در کردستان به طلاي سرخ شهره است با رسيدن فصل برداشت و ورود نوبرانه آن به بازار، پا به خانه هاي مردم گذاشته است.

استان کردستان به عنوان بزرگترين توليد کننده توت فرنگي کشور داراي سه هزار و 300 هکتار باغ است و 12 هزار بهره بردار از چند روز قبل برداشت محصول خود را آغاز کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدير امور باغباني سازمان جهاد کشاورزي کردستان گفت: امسال پيش بيني مي شود که بيش از 46 هزار تن محصول توت فرنگي از مزارع استان برداشت شود که اين ميزان نسبت به سال گذشته 12 درصد بيشتر است.
زاهد حاجي ميرزايي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: پيش بيني برداشت سال جاري در مقايسه با پيش بيني اوليه حدود 50 هزار تن (ظرفيت واقعي برداشت) حدود پنج درصد کاهش دارد که مهمترين علت آن بروز سرمازدگي و تگرگ در فروردين و اوايل ارديبهشت است.
وي با اشاره به کيفيت بالاي محصول توت فرنگي کردستان افزود: در اين استان شهرستان ‌هاي سنندج، کامياران، مريوان و سروآباد به ترتيب بيشترين ميزان توت‌ فرنگي را توليد مي‌کنند.
حاجي ميرزايي اضافه کرد: جنس خاک و آب و هواي کردستان براي کشت اين محصول بسيار مناسب بوده و بهره برداران هر سال بخشي از زمين هاي خود را به کشت ارقام مختلف اين محصول از جمله پاروس، کوئين‌اليزا، ديامنت و ديگر ارقام اختصاص مي دهند.
به گزارش ايرنا، زمان برداشت توت فرنگي در کردستان از اواخر ارديبهشت شروع و تا پايان خرداد ماه تداوم دارد.
استان کردستان با داشتن بيش از يک ميليون و 110 هزار هکتار زمين قابل کشت يکي از قطب هاي کشاورزي در غرب کشور به شمار مي آيد.
استان کردستان داراي 42 هزار هکتار اراضي باغي با 70 هزار بهره بردار است که سالانه بيش از 300 هزار تن انواع محصولات باغي در آنها توليد مي شود.
3034/9102
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۲۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، با درخواست کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی و موافقت فدراسیون کشتی محمدعلی گرایی در وزن ۸۲ کیلوگرم به اردوی این تیم دعوت شد.

دیگر خبرها

  • سطح زیرکشت کلزا در آذربایجان‌غربی ۲ برابر شد/پیش‌بینی برداشت حدود ۱۲ هزار تنی
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • بهره برداری از اولین خانه خلاق و نوآور مهارت کشور در کردستان
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • برداشت جو قصیل در قم
  • دعوت گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی
  • گرایی به اردوی تیم ملی کشتی فرنگی دعوت شد
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید
  • برداشت خیار سبز در شهرستان قیروکارزین