Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-01@09:29:58 GMT

راه نجات انسان مانوس شدن با قرآن کریم است

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۳۲۳۰

راه نجات انسان مانوس شدن با قرآن کریم است

علی مختاری‌معین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی برای خانه تکانی دل از گناهان و آلودگی‌ها است.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان در سه بعد اهمیت دارد بعد اعتقادی و مادی و اجتماعی، افزود: اعتقادی از این روی که انسان در این ماه بیش از هر ماه دیگری با قرآن مأنوس می‌شود و عبادت و ذکرش با خدا زیاد می‌شود بنابراین دروغ نمی‌گوید و تهمت نمی‌زند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سیاسی حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه بعد دوم بعد مادی است که پیامبر اکرم(ص) فرمود روزه بگیرید تا سالم بمانید، افزود: بعد سوم بعد اجتماعی است انسان‌ها در این ماه با روزه گرفتن به یاد فقرا می‌افتند.

وی بیان داشت: ماه مبارک رمضان سفره پر خیر و برکتی است که برای ما بنده‌ها باز شده است و اینکه چگونه مسیر را پیدا کنیم، مسیر همان مسیر قرآن است و کسانی که از مسیر قرآن خارج می‌شوند مسیر باطل و غلط را می‌پیمایند.

مختاری‌معین ابراز داشت: راه نجات انسان از همه گرفتاری‌ها و مشکلات و به ویژه جوامع اسلامی مانوس شدن با قرآن کریم است.

با اشاره به اینکه ماه رمضان فرصت طلایی است برای اینکه ما خود را به قله کمال و معنویت برسانیم، افزود: در ماه مبارک رمضان درهای رحمت الهی به روی بندگان باز می‌شود و شیاطین به حسب روایت در غل و زنجیر به سر می‌برند.

وی تاکید کرد: همانگونه که ما در ماه رمضان دنبال فضائل اخلاقی و دینی و قرآنی هستیم باید این فضائل بعد از ماه مبارک رمضان نیز ادامه پیدا کند.

مختاری افزود: ماه مبارک رمضان ماه دعا و مناجات و ماهی است که در آن گناه معنا ندارد و قلب مومن سراسر دعا و مناجات تلاوت قرآن است.

وی خاطرنشان کرد: ماه مبارک رمضان بهترین فرصت برای دگرگونی عالی‌ترین زمان برای از بین بردن کدورت‎ها و خصومت‌ها و ایجاد وحدت و صمیمیت در قلب‌های موحدین است و افطاری دادن بهترین راه برای ایجاد این صمیمیت و الفت است.

منبع: بسیج نیوز

کلیدواژه: ماه رمضان خودسازی بهار مختاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۳۲۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی اعظم السادات برغمدی اظهار کرد: همه دختران ۱۴ تا ۲۴ سال استان می‌توانند در این طرح شرکت کنند و از آموزش‌های ویژه بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: ثبت نام از دختران تا پایان اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد و علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام به تارنمای طرح ملی قرآنی حفظ نور https://beitnarjes.ir/Article/Single/۴۸ مراجعه کنند.

مدیر طرح ملی حفظ قرآن کریم کشور ادامه داد: تربیت نسل جوان، تربیت نسل قرآنی مهدوی، تحقق خواسته رهبری در خصوص تربیت حافظ قرآنی و انتقال فرهنگ قرآنی با خانواده‌ها از جمله اهداف این طرح است.

برغمدی افزود: این طرح فرصت بی نظیری پیش روی دختران علاقه‌مند در استان آذربایجان شرقی قرار می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دوره‌های گذشته بانوان علاقمند تبریزی به صورت مجازی از برنامه‌های آموزشی حفظ قرآن کریم بهره‌مند شدند.

چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" ویژه بانوان سراسر کشور در سال ۱۴۰۳ با شعار «حافظ قرآنی، مکتب سلیمانی» با هدف زنده نگه داشتن یاد و نام این شهید بزرگوار برگزار می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • از مفاخر قرآنی استان گیلان تقدیر شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند