Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:12:35 GMT

فتح خرمشهر اقتدار ایران را به جهانیان ثابت کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۴۰۳۴

فتح خرمشهر اقتدار ایران را به جهانیان ثابت کرد

بندرعباس- ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: فتح خرمشهر باعث تغییر نگاه مجامع بین المللی به جمهوری اسلامی ایران شد و اقتدار نظام را به جهانیان ثابت کرد.

به گزارش ایرنا، ایرج حیدری روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز آزاد سازی خرمشهر و بزرگداشت ارتحال حضرت امام خمینی (ره) اظهارداشت: حماسه آزاد سازی خرمشهر در سال 61 روزی بیاد ماندنی، تاریخی و ارزشی برای ایران اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: فتح خرمشهر از لحاظ نظامی نیز نقطه عطفی در تاریخ جنگ ایران و عراق شد و با این پیروزی ایران توانست بسیاری از اراضی اشغال شده را باز پس بگیرد و موازنه قدرت نظامی در جنگ به نفع ایران تغییر کند.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: آزاد سازی خرمشهر با توجه به امکانات و تجهیزات گسترده رژیم بعثی و پشتیبانی های اطلاعاتی کشور های استکباری، کار بسیار بزرگی بود.
حیدری با اشاره به این جمله امام راحل که؛ خرمشهر را خدا آزاد کرد افزود: در فتح خرمشهر عنایت خداوند در یاری رزمندگان اسلام در برابر رژیم تجاوزگر بعث عراق مشهود و بارز بود.
وی افزود: آزاد سازی خرمشهر همچنین زمینه ساز پیروزهای دیگری برای ایران در هشت سال دفاع مقدس را به همراه داشت.
این مسوول بیان داشت: امنیت و آرامشی که امروز در کشور حاکم است به برکت جانفشانی های رزمندگان در دفاع مقدس و شهدای انقلاب است.
*آزادسازی خرمشهر در روز سوم خرداد 1361، پس از 578 روز اشغال در عملیات بیت المقدس به عنوان سرنوشت سازترین رویداد جنگ تحمیلی چون تابلویی فاخر، عزت و ایثار ملی ایران ار در خود ثبت و ضبط کرده است.
در عملیات سرنوشت ساز آزادسازی خرمشهر حدود 16 هزار نیروی عراقی کشته و زخمی شدند و 19 هزار نفر نیروی عراقی به اسارت نیروهای ایرانی درآمدند.
در جریان عملیات بیت المقدس که به آزادی خرمشهر انجامید، 4 هزارو 460 نفر از نیروهای سپاه و یکهزار و 86 نیروی ارتشی و 24 هزار نفر نیز مجروح شدند.
حیدری در ادامه سخنان خود با اشاره به 14 خرداد سالروز ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، گفت: امام راحل معمار کبیر انقلاب برای به ثمر نشستن انقلاب رنج های زیادی از تبعید، زندان و فشارهای سیاسی دیگر را تحمل کرد.
سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان افزود: انقلاب اسلامی ایران مدیون رهبری و تلاش های حضرت امام راحل است لذا مراسم بزرگداشت ارتحال باید با باشکوه خاصی در هرمزگان و با اجرای برنامه های فاخر همراه باشد.
9887 /6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ما و شهدا فتح خرمشهر هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۰۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران

حسن جهانیان مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مازندران گفت: عملیات شانه سازی و اصلاح شیب شیروانی حاشیه راه‌های محور‌های اصلی و نقاط پر تصادف مازندران بطول ۱۴۰ کیلومتر در یک ماه گذشته توسط این اداره کل انجام شده است.

او بر اهمیت ایمن سازی حریم و حاشیه راه‌ها در کاهش تصادفات جاده‌ای تأکید کرد و افزود:ایجاد فضایی مناسب در حاشیه راه‌ها برای رانندگان از جمله اقداماتی است که در کاهش تلفات ناشی از خروج خودرو از جاده و واژگونی موثر بوده، از این رو عملیات اصلاح شیب شیروانی در کناره جاده‌ها به منظور ارتقاء سطح ایمنی و جلوگیری از واژگونی و کاهش آسیب سرنشینان وسایط نقلیه انجام می‌گردد.

جهانیان گفت: امروزه حاشیه راه و ایمن بودن آن و همچنین فرهنگ ایمنی، در پیشگیری از تلفات و تصادفات جاده‌ای بسیار مهم می‌باشد.

او افزود: اغلب تلفات و تصادفات جاده‌ای ریشه در عامل انسانی داشته که در این میان خواب آلودگی، سرعت و سبقت غیر مجاز و خروج از جاده از جمله مواردی است که سهم قابل توجهی در تصادفات جاده‌ای دارد.

جهانیان گفت: حفظ و نگهداری راه‌های موجود یکی از وظایف ذاتی این اداره کل بوده که علیرغم محدودیت‌های اعتباری این اداره کل با تکیه بر همت راهداران پرتلاش خود توانسته، در این مسیر گام‌های ارزنده‌ای بردارد.

او با اشاره این نکته که عواملی همچون راه، خودرو و انسان در بروز حوادث رانندگی تاثیر دارند، افزود: امیدواریم با انجام اقدامات ایمن سازی زود بازده مانند اصلاح شیب‌های شیروانی راه‌ها شاهد کاهش تصادفات و تلفات ناشی از حوادث رانندگی در استان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • دانشگاه‌ها؛ پاشنه آشیل دولت آمریکا / عملیات وعده صادق نتیجه اقتدار علمی ایران است   
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • ماجرای کسی که شهر بشاگرد را از گمنامی درآورد | تقدیر رهبر انقلاب از حاج عبدالله والی | تصاویر
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • ناخدا صمدی: امام خمینی(س) اردیبهشت 58 فرمودند «ارتش باید بماند»/ پیش از آن پرسنل ارتش در پادگان‌ها امیدی به فردای خود نداشتند/ ابراهیم متقی: خلیج فارس یکی از حوزه‌های اصلی تهدید بوده، هست و خواهد بود
  • برگزاری نشست رویداد خلیج فارس در خرمشهر
  • جهان ایران را به عنوان قدرت برتر پذیرفت
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • تجلیل از ایستادگی کارگران در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران