Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اهواز - ايرنا - مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان گفت: جاده مرزي چذابه که به دليل جاري شدن سيلاب درفروردين امسال دچار آبگرفتگي و مسدود شده بود تا 10 روز آينده بازسازي و براي تردد باز مي شود.

به گزارش ايرنا غلام عباس بهرامي نيا روز دوشنبه در کارگروه صادرات غير نفتي خوزستان در سرسراي استانداري بيان کرد: به دليل جاري شدن سيلاب در جاده بستان - چذابه، اين مسير دچار آسيب و خرابي زيادي شده که به دليل نامناسب بودن شرايط تردد از زمان جاري شدن سيلاب مسدود بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: همچنان آب بر روي اين جاده جاري است و نياز به 50 عدد لوله براي انتقال آب از روي جاده به نقطه ديگر داريم تا کار بهسازي انجام شود.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي خوزستان ادامه داد: به زودي ماشين آلات و ابزارتعمير و بازسازي جاده به اين منطقه منتقل مي شود.
سيلاب و آبگرفتگي جاده هاي غرب خوزستان در محدوده شهرستان آزادگان ،موجب شده تا بازارچه مرزي چذابه از اوايل فروردين امسال غيرفعال باشد.
جريان سيلاب و آبگرفتگي در مسير دهلاويه - بستان به سمت چذابه تا توقفگاه شهرداري به طول 30 کيلومتر، مانع بازگشايي اين پايانه تجاري در 110 کيلومتري شمال غرب اهواز شده است.
هم اکنون بازرگانان ، فعالان اقتصادي و ترخيص کاران تا اعلام از سرگيري فعاليت بازارچه مرزي چذابه ، براي صادرات کالاهاي خود از مرز شلمچه يا بازارچه مرزي ساير استان ها استفاده مي کنند.
پارسال حدود 550 ميليون دلار انواع کالاهاي غيرنفتي از پايانه تجاري چذابه صادر شد.
از ابتداي فروردين امسال نيز عزيمت کاروان هاي زيارتي عتبات عاليات نيز از پايانه مسافري چذابه به همين دليل متوقف و کاروان هاي زيارتي از مرز شلمچه براي عزيمت زائران به شهرهاي مقدس عراق استفاده مي کنند.
مرز تجاري چذابه در سال 1384 بر روي صادرات کالاهاي غيرنفتي و عزيمت زائران عتبات عاليات گشوده شد.
فعاليت 2 پايانه تجاري و مسافري چذابه که در جوار هم ساخته شده اند نقش مهمي در ايجاد اشتغال ساکنان بومي منطقه دارند.
** 29 هزار ميليارد ريال درآمد گمرکات خوزستان
درادامه اين نشست ناظر گمرکات خوزستان نيز گفت:کمرکات خوزستان پارسال 29 هزار ميليارد ريال درآمد داشت که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال پيش از آن 13 درصد کاهش دارد.
غلامرضا بلوطي ميرزا ادامه داد: کمترين درآمد گمرکي در آبادان و خرمشهر بوده است.
وي افزود: ميزان صادرات غير نفتي از خوزستان در پارسال 16 ميليون تن بود که بيشترين ميزان صادرات از بندر امام خميني(ره) با 12ميليون تن انجام گرفته است.
ناظر گمرکات خوزستان ادامه داد: ميزان ارزش صادرات در سال 97 در خوزستان هشت ميليارد دلار بوده که به لحاظ وزني نسبت به مدت مشابه سال پيش از آن 12 درصد کاهش و به لحاظ ارزشي 12درصد افزايش نشان مي دهد.
وي گفت: عمده صادرات غير نفتي از محصولات پتروشيمي، فلزات و محصولات کشاورزي بوده و صنايع دستي کمترين ميزان صادرات را از خوزستان به خود اختصاص داده است.
بلوطي ميرزا رتبه خوزستان را در ميزان صادرات در سال 97 در سطح کشور سوم و جايگاه ملي خوزستان را در ميزان واردات به لحاظ وزني رتبه اول و ارزشي رتبه سوم بيان کرد.
7158/ 6037
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد روان در جاده‌های فارس


رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس ، گفت: بر اساس تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارتی، سامانه‌های تردد شمار و گشت‌های شعب راهداری سراسر استان، در حال حاضر همه جاده‌های استان باز و تردد در آنها به روال عادی در جریان است.
حمید احمدی گفت: هم‌اکنون شاهد بارش باران در مسیر‌های منتهی به شیراز، کوار، فیروزآباد، مرودشت، پاسارگاد، خرمبید، آباده، خسرو شیرین، بوانات، سروستان، استهبان، داراب، زرین دشت، هستیم.
وضعیت جوی در سایر محور‌های فارس ابری و نیمه ابری ست.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۶۴ میلیون تردد در جاده‌های مازندران
  • سیلاب بعضی از محور‌های خراسان جنوبی را مسدود کرد
  • مسدود شدن محورهای منتهی به شهرستان زیرکوه/جاده قاین لغزنده است
  • جلوی ورود سیلاب به شهر راور گرفته شد
  • تردد روان در جاده‌های فارس
  • این جاده اصفهان هم سیلابی شد | وضعیت تردد خودروها را ببینید | تصاویر
  • تعریض جاده کوشکک در گتوند
  • سیلابی شدن معابر شهری کاشان + فیلم
  • محدودیت تردد در محور امرآباد- شانق در اراک + تصویر
  • تردد آزاد؛ محور کندوان باز شد