Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-03@00:21:53 GMT

برنامه های بزرگداشت روز ملی خیام نیشابوری

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۴۹۱۳

برنامه های بزرگداشت روز ملی خیام نیشابوری

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: پاسداشت روز ملی حکیم خیام نیشابوری 26 تا 28 اردیبهشت 98 با حضور مقامات عالی کشوری، استانی، مردم فرهنگ دوست، اندیشمندان و خیام‌شناسان در نیشابور برگزار می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ سعید شیبانی، معاون استاندار خراسان رضوی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروزه معرفی و شناخت شخصیتی جامع همچون حکیم عمر خیام نیشابوری می‌تواند نمونه‌ای شایسته فراروی تمام پژوهندگان علم و دانش و ادب به‌ویژه نسل جوان کشور اسلامی قرار دهد تا با تکیه‌بر پیشینه غنی و پرافتخار بزرگی و عظمت این مرزوبوم مقدس را به گوش جهانیان برسانند و نقشی فراخور نام ایران و ایرانی بر صحیفه علم و معرفت جهان نوین رقم زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیبانی گفت: نیشابور بزرگ بر خود می‌بالد که در دامانش مشاهیر و شخصیت‌هایی همچون خیام، عطار، فضل بن شاذان و گوهرهای دردانه‌ای را پرورش داده است که موجب معرفی کشور به جهان شده‌اند و لذا احیای برنامه‌های فرهنگی به‌ویژه در حوزه تمدنی بسیار حائز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره ادبی «چله چارانه» (حفظ رباعیات حکیم عمر خیام نیشابوری) ویژه پیش‌دبستانی‌ها و دانش‌آموزان دوره اوّل مقطع ابتدایی (سال اوّل تا سوم) در سطح شهرستان نیشابور انجام خواهد شد.

نایب‌رئیس شورای فرهنگ عمومی نیشابور یادآور شد: روز پنجشنبه 26 اردیبهشت 98 ساعت 9 شب هم‌زمان با روز ملی بزرگداشت خیام نیشابوری ویژه مراسم بزرگداشت حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری با حضور اساتید کشوری در محل سالن همایش پردیس دانشگاه دولتی نیشابور برگزار می‌گردد.

فرماندار ویژه نیشابور تأیید کرد: روز جمعه 27 اردیبهشت 98 هم‌زمان با روز ملی بزرگداشت خیام نیشابوری و ماه مبارک رمضان ویژه مراسم معنوی و فرهنگی و هنری بزرگداشت روز ملی خیام نیشابوری ویژه عموم مردم فرهنگ دوست نیشابور ساعت 9 شب برگزار و پس از گل‌باران آرامگاه حکیم فرزانه نیشابور در محل باغ مصفای خیام برپا خواهد شد و در این مراسم از تمبر یادبود روز ملی حکیم خیام نیشابوری رونمایی می‌گردد.

مقام عالی دولت در نیشابور عنوان کرد: روز شنبه 28 اردیبهشت 98 ساعت 30/7 صبح مراسم «آفتاب صبح نیشابور» در دبیرستان ماندگار خیام برگزار خواهد شد و نشست علمی بررسی آثار و احوال خیام نیشابوری با عنوان «همایش دوزبانه حکیم خیام نیشابوری» با حضور اندیشمندان و محققین خیام‌شناس ساعت 9 صبح در محل سالن همایش پردیس دانشگاه دولتی نیشابور با حضور احمد شیرخانی استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان، حسین جهان تیغ استاد دانشگاه یزد، محسن مبارکی استاد دانشگاه بیرجند، مریم خلیلی جهان تیغ استاد دانشگاه سیستان و بلوچستان، معصومه دادپور فارغ‌التحصیل دانشگاه دهلی و تنی چند از خیام شناسان برگزار می‌گردد.

وی عنوان کرد: روز شنبه 28 اردیبهشت 98 نمایشگاه خوشنویسی «شوق دیدار» آثار اساتید خوشنویسی نیشابور، سبزوار و کاشمر در نگارخانه کمال‌الملک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گشایش می‌یابد.

شیبانی اذعان کرد: در حاشیه بزرگداشت روز ملی حکیم خیام نیشابوری برپایی کارگاه تخصصی مجسمه‌سازی با حضور اساتید برجسته نیشابوری در آرامگاه خیام، بازدید رایگان از مجموعه آرامگاه خیام و موزه‌های نیشابور، برگزاری شانزدهمین دوره مسابقات ریاضی خیام نیشابوری، اجرای نمایش در نگارخانه آتیه برپا می‌گردد.

رئیس ستاد بزرگداشت روز ملی حکیم خیام نیشابوری تصریح کرد: ما به نمایندگی از مردم فرهنگ دوست و هنرپرور نیشابور از مسئولین عالی‌رتبه کشور و استان دعوت می‌نماییم با حضور خویش بر غنای روزهای ملی این ابر شهر ایران که گام جای عطرآگین هشتمین خورشید امامت و ولایت است، بیفزایند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۴۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور

ایسنا/خراسان رضوی  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از شناسایی و برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در این شهرستان خبر داد.

محمد توحیدی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در راستای تشدید نظارت بر اماکن غیرمجاز ارائه دهنده خدمات طب سنتی و پیرو گزارش مردمی، یک باب منزل که در آن فردی بدون مجوزهای علمی و قانونی مبادرت به ارائه خدمات طب سنتی(حجامت و زالو درمانی) می‌کرد، شناسایی شد.

وی با اشاره به اهمیت گزارش‌های مردمی در شناسایی مراکز غیرمجاز درمانی و مداخله‌گر افزود: در پی دریافت گزارش شهروندی، کارشناسان اداره نظارت بر درمان این معاونت از منزل مذکور واقع در محدوده میدان آزادی بازدید و صحت موضوع گزارش شده را تأیید کردند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خاطرنشان کرد: مدیر و کارشناسان نظارت بر درمان در معیت نماینده حقوقی و نماینده بازرسی دانشگاه و نیروهای پلیس امنیت اخلاقی و انتظامی با حضور در منزل فوق، وسایل و ملزومات غیرمجاز موجود در محل را ضبط کرده و فرد مداخله‌گر برای طی مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

وی ضمن قدردانی از دقت نظر شهروندانی که با مشاهده تخلفات حوزه درمان، موارد را گزارش می‌کنند، یادآور شد: گزارش‌های مردمی کمک شایانی در شناسایی متخلفین و پیشگیری از مداخلات درمانی خواهد بود، لذا شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف درمانی با سامانه ۱۹۰ تماس حاصل فرمایند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • ضرب سکه نقره ویژه بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت دانشگاهی در ایران از سوی بانک مرکزی
  • تجلیل از استاد نمونه دانشگاه حکیم سبزواری
  • برنامه‌های بزرگداشت سالروز سفر مقام‌ معظم رهبری به کردستان
  • هرمزگان میزبان ۳۰۰ برنامه بزرگداشت دهه کرامت
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • 900 برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • 9۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت/ جشن روز دختر در هزار شهر کشور
  • دهه کرامت فرصت مناسبی برای برگزاری جشن‌های مردمی است
  • ۳۷۰۰ برنامه ویژه بزرگداشت هفته معلم در هرمزگان اجرا می‌شود