Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-05-04@18:56:29 GMT

آزادی ۵۴ زن و کودک از اسارت «بوکوحرام»

تاریخ انتشار: ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۵۸۸۷

آزادی ۵۴ زن و کودک از اسارت «بوکوحرام»

ساعت 24- ارتش نیجریه از عملیات موفق در شمال این کشور و آزاد سازی 54 زن و کودک از چنگال گروه تروریستی «بوکوحرام» خبر داد.

ارتش نیجریه اعلام کرد که 54 فرد ربوده شده توسط گروه تروریستی «بوکوحرام» را در جریان یک عملیات موفق نجات داده است.

خبرگزاری «پرنسا لاتینا» دوشنبه به نقل از روزنامه وانگارد» نوشت که این  عملیات در ایالت «بورنو» در شمال نیجریه صورت گرفت و طی آن  29 زن و 25 کودک نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی نیروهای مسلح نیجریه نیز ضمن اشاره به اهداف ارتش در  پایان دادن به تروریسم و سایر اشکال ناامنی در کشور، از مردم تقاضای کمک کرد.

 نیجریه روز شنبه نیز 894 نوجوان 13 تا 17 ساله را که سال 2017 جذب بوکوحرام شده بودند را آزاد کرد.

گزارش سازمان ملل متحد نیز نشان می‌دهد که نیجریه بیش از 3500 نوجوان 13 تا 17  ساله ‌که در سال 2017 به عضویت بوکوحرام درآمده بودند را آزاد ساخته است .

بوکوحرام در زبان محلی به معنای «آموزش غربی حرام است». این گروه تروریستی بارها اقدام به ربودن دختران و زنان در آفریقا کرده و تنها در سال 2003  و طی حمله به مدرسه‌ای در ایالت بورنو بیش از 270دختر دانش آموز را ربود.

فارس

منبع: ساعت24

کلیدواژه: بوکوحرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۵۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند

بر اساس اعلام آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) هر روز ۳۷ کودک در غزه بر اثر حملات و بمباران ارتش رژیم صهیونیستی مادر خود را از دست می‌دهند.

به گزارش مشرق، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) با بیان اینکه جنگ در غزه به عنوان جنگ علیه زنان ادامه دارد، افزود: از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر ۱۴۰۲) تاکنون در نتیجه حملات ارتش [رژیم] اسرائیل علیه ساکنان غزه بیش از ۱۰ هزار زن شهید و ۱۹ هزار زن دیگر نیز زخمی شدند.

آنروا در اطلاعیه ای که امروز در شبکه اجتماعی «ایکس» منتشر کرد، افزود که [ رژیم ] اسرائیل همچنان زنان را در جریان حملات مداوم خود به نوار غزه مورد هدف قرار می دهد و به طور متوسط ، روزانه ۳۷ کودک در غزه مادرانشان را از دست می دهند.

این نهاد بین المللی اضافه کرد که شرایط زندگی در نوار غزه به ویژه برای بیش از ۱۵۵ هزار زن باردار یا شیرده وحشتناک است و آنها در دسترسی به آب و تاسیسات بهداشتی با مشکل مواجه جدی هستند.

ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل همچنان با حمایت آمریکا و اروپا به حملات خود علیه ساکنان نوار غزه ادامه می‌دهد و جنگنده های این رژیم بیمارستان‌ها، ساختمان‌ها، برج‌ها و خانه‌های غیرنظامیان فلسطینی را بمباران و آنها را بالای سر ساکنان ویران می‌کنند.

بر اساس اعلام سازمان ملل متحد، تاکنون حملات مداوم ارتش رژیم اسرائیل علیه ساکنان غزه به کشته شدن ۳۴ هزار و ۶۵۴ نفر و مجروح شدن ۷۷ هزار و ۹۰۸ نفر و آواره شدن حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت نوار غزه شده است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • اطلاعیه سپاه درباره بازداشت پشتیبانان یک گروه تروریستی
  • سازمان ملل: هر روز ۳۷ کودک فلسطینی مادر خود را از دست می‌دهند
  • اطلاعیه مهم سپاه پاسداران درباره بازداشت عوامل پشتیبانی یک گروه تروریستی در مدرسه دینی پشامگ راسک
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • خواب جدید داعش برای طرفداران ؛ به افغانستان بیایید !
  • داعش فراخوان داد/ به جای فلسطین در افغانستان جهاد کنید!
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • فراخوان داعش؛ به جای غزه در افغانستان «جهاد» کنید
  • اسرائیل خواهر اسماعیل هنیه را آزاد کرد و در حصر خانگی قرار داد+ عکس