Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:33:11 GMT

10سودانی در پی تیراندازی نیروهای امنیتی زخمی شدند

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۶۹۰۳

10سودانی در پی تیراندازی نیروهای امنیتی زخمی شدند

تهران - ایرنا - نیروهای امنیتی سودان با تیراندازی به سوی تظاهرکنندگان مقابل ساختمان فرماندهی کل نیروهای مسلح در خارطوم پایتخت این کشور، 10 تن را زخمی کردند.

به گزارش بامداد سه شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، خبرگزاری رویترز از شنیده شدن صدای تیراندازی در مرکز خارطوم در پی درگیری نیروهای امنیتی و نیروهای شبه نظامی با تظاهرکنندگانی خبر داد که برخی معابر را بسته بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کمیته مرکزی پزشکان سودان نیز در گزارشی اعلام کرد که نیروهای امنیتی روز دوشنبه به سوی معترضین تیراندازی کردند که بر اثر آن شماری زخمی شدند.
همچنین شورای نظامی انتقالی سودان اعلام کرد که یک افسر پلیس در جریان درگیری با معترضان در خارطوم کشته و 3 نظامی دیگر زخمی شدند.
تظاهرات مردم سودان علیه دولتعمر البشیر رئیس جمهوری مخلوع از 19دسامبر 2018 (28 آذر 97) ابتدا به خاطر افزایش قیمت نان آغاز شد اما به سرعت رنگ و بوی سیاسی به خود گرفت و تظاهر کنندگان خواستار سرنگونی دولت وی شدند.
سرانجام، ارتش سودان 11 آوریل (22 فروردین ماه) در نتیجه اعتراضات چهار ماهه مردم این کشور، البشیر را از ریاست جمهوری خلع و شورای نظامی اعلام کرد که به مدت دو سال اداره امور را در دست می گیرد.
برکناری البشیر، مردم و احزاب مخالف را راضی نکرد و آن ها با ادامه اعتراضات خود خواستار واگذاری قدرت به غیر نظامیان هستند.
شبد**1480**1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي سودان تيراندازي زخمي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۶۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان

حمله پهپادی نیروهای امنیتی در حاشیه زاهدان به خودروی تروریست‌ها منجر به هلاکت دو تروریست شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

در این عملیات موفق 2 تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • حمله پهپادی «نیروهای امنیتی» در زاهدان به خودروی تروریست‌ها /چند نفر به هلاکت رسیدند؟
  • عملیات وعده صادق تنها گوشه‌ای از اقتدار نظامی کشور
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست‌ها در اطراف زاهدان
  • ۴ هزار موشک از لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد
  • زخمی‌شدن ۱۱ نظامی صهیونیست در ۲۴ ساعت گذشته
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان