Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@03:09:31 GMT

شهرک شیلاتی در منطقه آزاد چابهار ایجاد می شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۷۷۷۵

شهرک شیلاتی در منطقه آزاد چابهار ایجاد می شود

به گزارش خبرگزاری برنا، فرزین حقدل اظهار داشت: شیلات یکی از مزیت های اقتصادی چابهار محسوب می شود که منطقه آزاد شهرک صنعتی شیلات را به منظور توجه بیشتر به صید، تولید، پرورش، توزیع و صادرات آبزیان را با استفاده از آخرین تکنولوژی و فناوری های روز بومی و دنیا در دستور کار قرار داده است.
وی با بیان اینکه چابهار در زمینه صید ماهی و میگو و پرورش ماهی در قفس ظرفیت های مناسبی دارد افزود: ساخت شهرک شیلاتی می تواند منجر به افزایش سرانه مصرف آبزیان و ارزش‌ افزوده فرآورده‌های شیلاتی و ایجاد اشتغال در منطقه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیرعامل شرکت توسعه تجارت و صید صنعتی چابهار از فعالان بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی خواست تا در شهرک شیلات منطقه آزاد اقدام به سرمایه گذاری کنند.
وی ادامه داد: شهرک شیلات چابهار می تواند به عنوان زنجیره ای کامل به صورت کاملا مدرنیزه، عملی و همراه با آخرین تکنولوژی روز این صنعت را از پرورش تا فروش محصول همراهی کند.
حقدل گفت: بیش از 70 درصد معیشت مردم چابهار از فعالیت و اشتغال دریا ایجاد شده است.
وی ادامه داد: براساس آمار اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان 24 هزار صیاد به وسیله 907 لنج و هزار و 440 قایق مشغول صید و صیادی هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال بخش خصوصی تجارت صنعت فناوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار از افزایش ۲۵ درصدی مصرف ای‌تی‌کی(سوخت مخصوص هواپیما) در نوروز سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۲ در منطقه چابهار خبر داد.

حسین شمسایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ماه ۱۴۰۲ تا ۱۸ فروردین ماه سالجاری بیش از یک میلیون و ۵۰ هزار لیتر ای‌تی‌کی به ناوگان هواپیمایی منطقه اختصاص یافت.

وی تعداد پروازهای انجام شده طی بازه زمانی یاده شده را ۱۹۰ پرواز عنوان کرد و افزود: با توجه به تعداد پروازهای انجام شده در مدت مشابه سال گذشته، افزایش ۳۸ درصدی را در تعداد پروازها شاهد بوده‌ایم.

معاون شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چابهار با اشاره به افزایش ورود مسافران نوروزی به منطقه در سالجاری، خاطرنشان کرد: منطقه چابهار با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی مقصد گردشگری مردم بومی و سایر گردشگران کشور در ایام مختلف سال است.

وی به آمادگی کامل این شرکت جهت ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و افزود: رضایت‌مندی مردم و مقامات محلی از نحوه ارائه خدمات به مسافران نوروزی نشان‌دهنده تلاش‌ همکاران ما در این ایام است که با به کارگیری تمام توان در انجام این مهم از هیچ کوششی فروگذار نکرده‌اند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت نفت و گاز اروندان و اداره‌ کل شیلات خوزستان امضا شد
  • انتقال تجارب و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه شیلات به تاجیکستان
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • دانشکده علوم پزشکی چابهار از نظر مالی مستقل شد
  • لرستان؛ فرصت تولید و تجارتِ صنعت شیلات
  • ارزش ۲ هزار و ۲۱۰ میلیاردی پرورش ماهی در قفس قشم
  • معرفی ۱۲۴ بسته سرمایه‌گذاری منطقه آزادچابهار به فعالان اقتصادی؛ چابهار بهشت سرمایه گذاری
  • افزایش سرمایه‌گذاری در حوزه شیلات و آبزی پروری قشم
  • رشد ۶۲ درصدی صادرات آبزیان از خوزستان
  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار