Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان آئین سنتی مذهبی تعزیه خوانی در روستای ده زیار از توابع بخش چترود کرمان برگزار می‌شود.

هوشنگ انکوتی سرپرست هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار گفت: آئین تعزیه خوانی در روستای زیار در ایام ماه مبارک رمضان در روز‌های جمعه این ماه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اجرای مجلس تعزیه شهادت حضرت علی اکبر (ع) در جمعه گذشته ماه رمضان افزود: در دومین جمعه ماه مبارک رمضان مجلس تعزیه شهادت حضرت مسلم بن عقیل (ع) در روستای ده زیار کرمان اجرای عمومی می‌شود.

سرپرست هیئت تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار بیان کرد: این مجلس تعزیه از ساعت ۱۷ روز جمعه ۲۷ اردیبهشت ماه جاری در سقاخانه و دارالشفاء حضرت ابوالفضل (ع) روستای ده زیار شبیه خوانی می‌شود.

وی اظهار کرد: هنرمندان حسینی علی اکبر، اکبر، حمیدرضا، محمد، علی، مصطفی و ایمان افضلی، محمدحسین مهدوی، محمد و ثارالله انکوتی، امیرعباس عربزاده، مهدی لنجانی و امیرعباس همدمجو مجلس تعزیه شهادت مسلم بن عقیل (ع) را شیبه خوانی می‌کنند.

انکوتی با اشاره به اینکه در مجموع چهار مجلس تعزیه تا پایان ماه مبارک رمضان در روستای ده زیار اجرای عمومی می‌شود گفت: یکی از اهداف برگزاری این مجالس تعزیه آمادگی گروه برای برگزاری سوگواره تعزیه با حضور گروه‌های تعزیه برگزیده استانی و ملی در روستای ده زیار است.
انتهای پیام/ی

برپایی مجلس تعزیه در کرمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رمضان 98 شهدا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین

محمد محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در اقدامی جهادی و در راستای تداوم ارائه خدمات به مناطق محروم و دور افتاده، با اجرای خط انتقال جدید و اصلاح شبکه داخلی روستای دره دول بخش ماژین شهرستان دره شهر از نعمت آب شرب سالم و پایدار بهره مند شدند.

وی افزود: برای آبرسانی به این روستا خط انتقالی بطول ۳۵۰۰ متر، لوله سایز ۶۳ اجرا و همچنین شبکه داخلی روستا بطول ۵۰۰ با اعتباری بالغ بر ۵۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی شرکت اجرا گردید.

وی اظهار داشت: همچنین یک باب مخزن ۵۰ مترمکعبی توسط بسیج سازندگی و با همکاری فرمانداری با هزینه بالغ ۱۷۰ میلیون تومان احداث گردید.

مدیرعامل آبفای استان با بیان اینکه این پروژه در یک مسیر بسیار سخت و صعب العبور با کمک بخشداری، دهیاری و نیروهای مردمی اجرا گردید، تصریح کرد: خدمت بی منت افتخار ماست که موجب رضایتمندی مردم شد.

کد خبر 6096787

دیگر خبرها

  • برنامه‌های حرم مطهر حضرت معصومه(س) در دهه کرامت اعلام شد
  • پروژه نوسازی شبکه توزیع آب روستای چاه حسین جمال به بهره‌برداری رسید
  • اجرای طرح بهسازی معابر ۱۰ روستای دامغان
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین
  • چهارپایه خوانی شهادت امام صادق (ع) در ده زیار
  • برگزاری آیین چهارپایه خوانی در روستای ده زیار کرمان
  • چهارمحال و بختیاری سوگوار شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • حمایت دبیرخانه "سوگواره ملی تعزیه ده زیار کرمان" از اجرای طرح نور
  • برنامه هیات‌های مذهبی برای سالروز شهادت امام صادق(ع) اعلام شد
  • ۶ روستای دشتستان میزبان جشنواره ملی رضوی + تصویر