Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جيرفت - ايرنا - مدير امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي جنوب کرمان گفت: کشاورزان در خريد بذر دقت کرده و براي اطمينان بيشتر از مولفه هاي کيفي بذرها، با کارشناسان کشاورزي مشورت کنند.

فرامرز رستگاري روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در راستاي مديريت و تنظيم بازار، قيمت بذرهاي مورد نياز انواع محصولات سبزي و صيفي به ويژه پياز، لازم است کشاورزان در انتخاب رقم و اصالت بذرها نهايت تلاش و دقت را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: کشاورزان براي تامين بذر مورد نياز خود با مشورت کارشناسان صاحب نظر و کشاورزان خبره و پيشرو، ضمن مراجعه به فروشگاه هاي مجاز نسبت به انتخاب رقم مناسب، پربازده و سازگار به اقليم منطقه اقدام کنند.
مدير امور زراعت سازمان جهاد کشاورزي جنوب کرمان تصريح کرد: کشاورزان در زمان خريد بذر، حتما از فروشگاه مورد نظر فاکتور فروش دريافت کرده که در صورت بروز هرگونه مشکل در فرآيند توليد، بتوانند به آساني موضوع را پيگيري کنند.
وي افزود: تحريم هاي ظالمانه زمينه فعاليت برخي افراد سودجو و شبکه هاي دلالي را در حاشيه بازار محصولات کشاورزي فراهم کرده تا اين افراد با سوء استفاده از نام، سابقه و شهرت برخي از شرکت ها، محصولات تقلبي خود را با قيمت هاي نامتعارف بفروشند.
رستگاري گفت: کشاورزان در زمان خريد از اصالت بذر، شرکت، نوع و رنگ بسته بندي و هولوگرام مندرج در ليبل (شناسنامه )اطمينان حاصل کنند.
وي ادامه داد: کشاورزان از کشت و خزانه گيري بذرهاي ارقام ناشناخته و تامين از طريق شرکت هاي بدون سابقه قبلي، جدا خودداري و با مشاهده هرگونه تخلف احتمالي در اين خصوص، مراتب را به سازمان جهاد کشاورزي و تعزيرات حکومتي شهرستان هاي جنوب کرمان گزارش کنند.
سالانه بيش از چهار و نيم ميليون تن انواع محصولات کشاورزي در هفت شهرستان جنوبي استان کرمان توليد و روانه بازار مي شود.
جنوب کرمان با يک ميليون نفر جمعيت، يک سوم مساحت استان را به خود اختصاص داده است.
7450/7429/ 5054
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۷۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: هزاران تن از گندم تولیدی کشاورزان شهرستان های جنوبی فارس با برنامه ریزی اصولی تعاونی ها از آسیب جدی در امان ماند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، سید کاظم موسوی اظهارداشت: در روزهای اخیر همزمان با برداشت گندم از مزارع با شدت نزولات آسمانی خطر آسیب به گندم تولیدی کشاورزان وجود داشت اما با هماهنگی و مدیریت بحران از سوی  فرمانداران ،جهاد کشاورزی ،اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی این محصول حفظ شد.

وی افزود: حدود 20 هزار تن گندم تولیدی در شهرستان های جنوبی در خطر نابودی به دلیل بارش باران  و سیل بودند که با حمل به موقع به سیلو و انبارها و همچنین پوشاندن گندم های خریداری شده در فضای باز ،از خسارت جلوگیری شد.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس ادامه داد: تا کنون در استان فارس بیش از 60 هزار تن گندم به همت شبکه تعاون روستایی خریداری شده که از این میزان بیش از 58 هزار تن به سیلو و انبارها حمل شده است.

موسوی یادآور شد: در حال حاضر 20 مرکز خرید در شهرستان های جنوبی توسط شبکه تعاون روستایی فعال است که تا پایان برداشت گندم در سطح استان بیش از 100 مرکز گندم مازاد کشاورزان را با نرخ تضمینی 17 هزار و 500 تومان برای گندم معمولی و 18 هزار تومان برای گندم دوروم تحویل خواهند گرفت.

انتهای پیام/424/.

دیگر خبرها

  • ۲۰ هزار تن گندم استان فارس از آسیب باران و سیل در امان ماند
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • آغاز خرید گندم با نرخ هر کیلو ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان از هفته آینده
  • آغاز سامانه جدید بارشی از امروز؛ آسیب به محصولات کشاورزان
  • آمادگی و تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • تجهیز ۳۲ مرکز خرید گندم در مازندران
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • نخستین جشنواره ملی گیاهان دارویی جنوب استان کرمان
  • تشکیل ۵۸ پرونده خرید ادوات کشاورزی در چهارمحال و بختیاری