Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس میائل سیاسی و استاد دانشگاه گفت: گام دوم انقلاب مسیر روشنی است که باید توسط جوانان طی شود و در این بیانیه کل جریانات گذشته مرور و راه آینده ترسیم شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیمحمدی کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ با اشاره به اینکه راهبرد گام دوم انقلاب مشخص است تصریح کرد: راهبرد گام دوم انقلاب مشخص است و نیاز به اقدام و عمل دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اذعان بر اینکه اولین راهبرد برای ساختن نظام اسلامی دانایی و توانایی است بیان داشت: راهبرد اولیه باید توسط نیروهای تحصیل کرده اتفاق بیفتد و نیرو ها این را به علم و تکنولوژی تبدیل کنند.

علیمحمدی یادآور شد: نهضت علمی مهم ترین چیزی است که باید مد نظر قرار گیرد و اگر بتوانیم علمی را که در کشور ایجاد کنیم به تکنولوژی تبدیل شود موفق خواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه تکنولوژی کاربرد علم در زندگی است بیان داشت: این دانایی را رسانه ها نیز باید به مردم انتقال دهند.

علیمحمدی معنویت و ارزش های اخلاقی را دومین راهبرد بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: معنویت و ارزش های اخلاقی در تمام سطوح جامعه باید اتفاق افتد که لازمه آن تمرین فضائل اخلاقی و تذهیب نفس است.

وی با اشاره به اینکه رسالت ما خیلی می تواند کاربردی باشد و یکی از مباحث مهم این بیانیه وجوه نظری است اظهار کرد: دومین راهبرد باید توسط رسانه ها و حوزه ها تبیین شود.

علیمحمدی خودکفایی اقتصادی را سومین راهبرد گام دوم انقلاب خواند و ادامه داد: منابع داخلی باید تقویت شده و تولید انبوه در دستور کار قرار گیرد که این خود عظم و تصمیم جدی مردم و مسئولین را می طلبد.

وی با یادآوری از اینکه مقام معظم رهبری چند سال پیاپی بر اقتصاد مقاومتی تاکید زیادی داشتند گفت: متاسفانه از سوی مسئولین روی این مسئله گوش شنوا کمتر بوده و کار اساسی تا کنون انجام نداده اند.

علیمحمدی توضیع عادلانه ثروت ملی و مبارزه با مفاسد اقتصادی را راهبرد چهارم خواند و تصریح کرد: مبارزه با مفاسد خیلی مهم بوده و این موضوع مدیریت جهادی، احیاء روحیه جهادی و مدیریت جهادی توسط رسانه هاو روزنامه ها را می طلبد که می تواند بسیار هم کار ساز باشد.

وی با اشاره به اینکه بهره مندی از سواد رسانه ای در این زمینه بسیار موثر است اظهار کرد: استکبار توانسته بخشی از افکار ما را تحت شعاع قرار دهد و علت آن به خاطر نداشتن سواد رسانه ای کامل در بین مردم است.
 
علیمحمدی یاداور شد: لازم است بستر سازی مناسب برای ورود جوانان به فعالیت ها و نقش آفرینی های آن ها محیا شود.
 
وی مطالبه گری توسط جوانان و رسانه ها را بسیار موثر دانست و گفت: ما در رسانه ها می توانیم مطالبه گری از مسئولین را خیلی خوب به اجرا در آوریم.
 
علمحمدی یادآور شد: ما باید از برخوردهای شعاری بیرون آمده و ایراد ها و کمبودها را شناسایی کنیم .

از وضع موجود تا وضع مطلوب فاصله زیادی داریم

کارشناس مسائل سیاسی و استاد دانشگاه گفت: اخلاق، معنویت، آزادی، مساوات و برابری عمومیت دارد و باید بتوانیم روی این واژه ها گفتمان بگذاریم و روی آن ها خیلی خوب کار کنیم.

علمحمدی افزود: ما باید نیاز سنجی کنیم و بدانیم که فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب چقدر است و اینها نکاتی است که باید روی آن ها کار شود.

وی در پایان  خاطر نشان کرد: خود سازی یک بخش کار است و دیگر سازی بخش دیگر کار بوده که لازم است در تحقق یافتن گام دوم انقلاب دیگر افراد هم وارد کار کنیم تا دیگر سازی هم صورت گیرد.
 
انتهای پیام/
 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۸۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی

به گزارش صدای ایران از فارس؛ نازنین فاطمه عیدیان لحظاتی قبل موفق شد در جریان برگزاری مرحله نهایی ماده ۴۰۰متر با مانع مسابقات دو و میدانی جوانان قهرمانی آسیا ضمن شکستن رکورد ملی جوانان و بزرگسالان برای اولین بار یک مدال تاریخی به رنگ طلا را کسب نماید.


بر همین اساس، این بانوی جوان و خوش آتیه کشورمان موفق شد با ثبت حد نصاب ۵۸.۸۶ثانیه زودتر از سایر رقبای خود از دیگر کشور‌های آسیایی از خط پایان عبور کند و مدال طلا این رقابت‌ها را به دست آورد.


گفتنی است، عیدیان با ثبت این زمان رکورد ملی رده سنی جوانان که با حد نصاب ۵۹.۴۸ثانیه در اخیار خودش بود بهبود ببخشد.


وی همچنین رکورد ملی رده سنی بزرگسالان کشورمان در این ماده را که با حد نصاب۵۹.۱۶ (۱۴۰۲/۶/۱۰-تهران) در اخیار شهلا محمودی بود ارتقاء دهد و عنوان رکورد دار جدید ملی کشورمان در این ماده را به خود اختصاص دهد.


لازم به ذکر است، نازنین فاطمه عیدیان سال گذشته موفق شده بود مدال نقره را در این رقابت‌ها کسب نماید، اما این برای اولین بار است که دو و میدانی ایران توانسته در بخش بانوان مسابقات قهرمانی جوانان آسیا یک مدال طلا آن هم در دو‌های با مانع کسب کند.

دیگر خبرها

  • انفجار چاه فاضلاب در تبریز ۴ مصدوم بر جای گذاشت
  • طرحی برای رسانه‌های فردای ایران
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • اوقاف با افتخار خود را پیشرو در مسیر انقلاب می‌داند/ تولیدات جوانان ایرانی می‌تواند سود فراوانی برای صنعت و کشاورزی داشته باشد
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • افتخار آفرینی نازنین فاطمه عیدیان برای کشورمان / کسب طلای ۴۰۰ متر با مانع توسط این بانوی ایرانی
  • شوراهای اسلامی بدون حب و بغض‌های سیاسی در راستای حل مشکلات مردم گام بردارند
  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است