Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@11:22:01 GMT

جنگ تجاري چين و آمريکا باعث افت شاخص سهام ژاپن شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۹۰۲۶

جنگ تجاري چين و آمريکا باعث افت شاخص سهام ژاپن شد

خبرگزاري آريا - پکن- ايرنا- نگراني سرمايه گذاران از تشديد مناقشه تجاري ميان آمريکا و چين، قيمت سهام در بازار بورس توکيو را کاهش داد.

به گزارش ايرنا تلويزيون ژاپن روز سه شنبه گزارش داد، شاخص ميانگين نيککي اين کشور، روز دوشنبه را در سطح 21 هزار و 237 واحد به پايان رساند که در مقايسه با روز جمعه، 107 واحد برابر با نيم درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انتظار مي رود دولت ترامپ بر کالاهاي چيني بيشتري به ارزش 300 ميليارد دلار تعرفه وضع کند اين بدان معني خواهد بود که بر تمامي کالاهاي چيني تعرفه هاي اضافي وضع خواهد شد.
اين اقدام در پي تصميم هفته گذشته براي افزايش تعرفه ها بر کالاهاي چيني به ارزش 200 ميليارد دلار از 10 درصد به 25 درصد صورت گرفت.
چين نيز که پيشتر نزديک به 110 ميليارد دلار از کالاهاي وارداتي از آمريکا را در اقدامي تلافي جويانه مشمول 5 درصد تعرفه کرده بود روز گذشته (دوشنبه) بر 60 ميليارد دلار ديگر 10 تا 25 درصد تعرفه اعمال کرد.
تعرفه هايي که چين در نظر گرفته است حدود 5 هزار قلم کالاي آمريکايي را در بر مي گيرد و از روز نخست ماه ژوئن (11 خرداد) امسال اجرايي خواهد شد.
تعرفه ها در شرايطي از سوي چين اجرايي مي شود که تنها ساعاتي قبل دونالد ترامپ رييس جمهوري آمريکا که ظاهرا از تصميم چين اطلاع پيدا کرده بود به اين کشور هشدار داد تعرفه ها عليه آمريکا را افزايش ندهد.
به نظر مي آيد که دلالان ارز با احتياط داد و ستد مي کنند دلار در مقابل ين در طيف محدودي تغيير داشت. تحليلگران مي گويند سرمايه گذاران در قبال مناقشه تجاري آمريکا و چين موضع «منتظر باش و ببين» را پيش گرفته اند.
**آساق**1904**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۹۰۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید عادلی، رایزن بازرگانی ایران در چین امروز در همایش معرفی فرصت‌های حضور در نمایشگاه بین‌المللی واردات چین که در حاشیه ایران اکسپو برگزار شد، اظهار کرد: باید موقعیت بازار چین را بشناسیم، کالاهای مورد نیاز چینی‌ها را بررسی و بعد اقدام به صادرات کالا کنیم. چینی‌ها به دنبال کالاهای باکیفیت هستند و توجه به این موضوع موجب رونق صادرات به این کشور می‌شود.

رایزن بازرگانی ایران در چین افزود: چین در ۴۰ سال گذشته تولید ناخالص داخلی خود را ۳۶ برابر افزایش داده است. چینی‌ها با سیاست درهای باز، به رشد خوبی در تجارت رسیده‌اند؛ به طوری که چین در ۲۰۲۳ رتبه اول صادرات جهان و رتبه پنجم خدمات را کسب کرده است.

به گفته وی، روسیه و چین رکورد ۲۴۰ میلیارد دلار در کل تجارت را داشته‌اند. عمده محصولات وارداتی چین کشاورزی، نفتی، دارویی و عمده محصولات صادراتی آن محصولات مکانیکی و الکتریکی است.

عادلی با بیان اینکه کل صادرات غیرنفتی تصریح کرد: ایران سال گذشته ۴۹ میلیارد دلار بوده که ۱۴ میلیارد دلار صادرات به چین انجام شده و ۱۸ میلیارد دلار هم واردات از این کشور بوده است، بنابراین چین اولین کشور مقصد صادراتی ایران و رتبه بعد صادرات کشور ما متعلق به عراق است. چین یک بازار واحد و یکپارچه نیست و مجموعه‌ای از بازارها با ویژگی‌های جمعیتی مختلف است.

کد خبر 6094263 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • چین اولین مقصد صادرات کالاهای ایرانی/ باید بازار چین را بشناسیم
  • پیش بینی بورس چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / سهامداران منتظر تحول یکباره بازار نباشند!
  • نرخ بیکاری ژاپن منحرف شد
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ثروت ایلان ماسک روی دور افزایش افتاد
  • دولت چقدر ارز ۲۸۵۰۰ تومانی پرداخت کرد؟
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟