Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-28@14:30:37 GMT

راه حل هاي ساده براي تميز کردن خانه

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۹۱۰۴

راه حل هاي ساده براي تميز کردن خانه

خبرگزاري آريا -
ما دوست داريم هميشه خانه ما تميز و مرتب باشد. با اين حال، اين تنها مي تواند پس از تميز کردن کامل اتفاق بيافتد. ما چند اسرار کوچک و ساده را براي شما آماده کرده ايم که به شما کمک مي کند خانه خود را مرتب نگه داريد.
چيزهاي خود را به مکان هايي که متعلق به آنها است، بازگردانيد.
اطمينان حاصل کنيد که مکان خاصي براي هر شي در خانه شما وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به اين ترتيب شما مجبور نيستيد مقدار زيادي وقت گرانبهاي خود را به دنبال پيدا کردن چيزها صرف کنيد. اين همچنين به شما کمک خواهد کرد که چيزهاي خود را مرتب نگه داريد. خانه خود را نمي توانيد مرتب کنيد اگر همه چيز شما فقط در اطراف خانه پراکنده باشد.

مکان خاصي براي هر شي در نظر بگيريد
قرار دادن پوشش هاي پلاستيکي در کابينت آشپزخانه خود.
روغن معمولا روي تمام سطوح آشپزخانه شما تجمع مي کند. کابينت ها، قفسه ها و بشقاب هاي خود را به طور خاص تحت تاثير قرار مي دهد. اگر سطوح کابينت و قفسه هاي خود را با پوشش پلاستيکي پوشانده ايد، مي توانيد بسته بندي کثيف را با پوشش هاي جديد جايگزين کنيد و ديگر لازم به تميز کردن اين سطوح نيست. از روزنامه براي پوشاندن روي کابينت ها هم مي توانيد استفاده کنيد که در هنگام تميز کردن فقط روزنامه ها را تعويض کنيد.

پوششي پلاستيکي در کف و روي کابينت ها قرار بدهيد
محصولات تميز کننده خود را در يک مکان نگه داريد.
يک جعبه يا ظرف پلاستيکي کوچک که شوينده ها را در آن قرار بدهيد مي تواند در حين تميز کردن دستيار عالي شما باشد و شما هنگام تميز کاري لازم نيست از اين نقطه به آن نقطه براي آوردن تميز کننده باشيد. فقط وقتي که خانه خود را تميز مي کنيد، اين جعبه را حمل کنيد.

مواد شوينده را در يک جعبه پلاستيکي قرار بدهيد
خانه خود را در طول دوره هاي کوتاه تميز کنيد.
شما مي توانيد برخي کارهاي خود را در زماني کوتاه بين فعاليت هاي مهم ديگر انجام بدهيد. به عنوان مثال، شما به آشپزخانه خود مي رويد تا چاي بخوريد. در طول 3-5 دقيقه انتظار، مي توانيد برخي از ظروف را مرتب کنيد يا کف آشپزخانه را تميز کنيد.

مي توانيد برخي کارهاي خود را در زماني کوتاه بين فعاليت هاي ديگر انجام بدهيد
براي مبارزه با گرد و غبار از اسپري ضد استاتيک استفاده کنيد.
اگر اسپري ضد استاتيک بر روي صفحه نمايش ها و سطوح ديگر دستگاه هاي الکترونيکي و لوازم خانگي خود اسپري کنيد و آنها را با دستمال حوله اي تميز کنيد، آنها دو بار کمتر از حد معمول با گرد و غبار پوشانده مي شوند.

اسپري ضد استاتيک باعث مي شود ديرتر گردوغبار جذب وسايل شوند
15 دقيقه صبر کنيد تا مواد شوينده روي سطوح کثيف باقي بماند.
اين قاعده به همان اندازه براي کاشي، سطوح سراميکي و حتي پلاستيک نيز موثر است. ايده خوبي است براي مثال، مواد شوينده را براي کاسه توالت يا کاشي هاي خود بريزيد، و بلافاصله آنها را نشوييد و 10-15 دقيقه صبر کنيد در اين فاصله زماني مي توانيد برخي از کارهاي ديگرتان را انجام بدهيد.

اجازه بدهيد شوينده ها 15 دقيقه روي سطوح باقي بمانند
کارهاي خود را براي روزهاي خاص هفته برنامه ريزي کنيد.
شما مي توانيد کارهاي خود را براي روزهاي خاصي از هفته برنامه ريزي کنيد. به عنوان مثال، مي توانيد روزهاي شنبه لباس بشوييد و آن ها را جمع کنيد روزانه گاز و سينک و دستشويي را بشوييد و تميز کنيد، روز دوشنبه خانه را مرتب گردگيري کنيد، سه شنبه جارو برقي و طي بکشيد و ... به اين ترتيب، شما مجبور نيستيد همه کارها را يک بار انجام دهيد و تعطيلات آخر هفته بيرون برويد و خوش بگذرانيد.

کارهاي خود را براي روزهاي خاصي از هفته برنامه ريزي کنيد
هر ماه وسايلي که غير قابل استفاده هستند را دور بريزيد.
هر خانواده هر ماهه تعداد زيادي از موارد بي مصرف را جمع مي کند. اين موارد مي تواند شامل بسته ها، جزوهاي تبليغاتي، روزنامه ها و مجلات، سوغاتي هاي کوچک و غيره باشد. به همين دليل جعبه اي برداريد، در اطراف خانه خود راه برويد و حداقل 20-30 اشيا را که شما استفاده نمي کنيد داخل جعبه قرار دهيد و آن ها را دور بريزيد. شما بايد اين کار را يک بار در ماه تکرار کنيد.

وسايل غير قابل استفاده را دور بريزيد
هر يک از اعضاي خانواده شما بايد يک جعبه براي وسايل شخصي خود داشته باشند.
اجازه دهيد هر يک از اعضاي خانواده خود جعبه اي مناسب داشته باشند که مي توانند وسايل شخصي خود را مانند کليد، تلفن، کارت و غيره را درون جعبه نگهداري کنند. اين کار براي آنها راحت تر است تا هنگام استفاده از آن شي زمان زيادي را براي پيدا کردن صرف نکنند.

اعضاي خانواده بايد يک جعبه براي وسايل شخصي خود داشته باشند
وسايل خود را به گروه هاي کوچک تقسيم کنيد.
اگر وسايلتان را به گروه هاي کوچک تقسيم کنيد به راحتي مي توانيد آن ها مرتب و تميز کنيد.
شما مي توانيد با لباس هاي خود شروع کنيد. آنها را به گروه هاي کوچک تقسيم کنيد، مانند لباس زير، شلوار، لباس، کت و غيره. اگر وقت زيادي نداشته باشيد، هر روز براي هر گروه تقريبا نيم ساعت صرف کنيد. هميشه آنچه را که شروع کرده ايد تکميل کنيد، خيلي زود فضاي مرتب و بيشتري را در خانه خواهيد داشت.

وسايل خود را به گروه هاي کوچک تقسيم کنيد
زمان بازگشت چيزها به مکان هاي تعيين شده، از يک جعبه ويژه استفاده کنيد.
به منظور صرف زمان و تلاش کمتر، جعبه اي برداريد و وسايلي را که از اتاق هاي مختلف برمي داريد و زياد استفاده مي کنيد را درون جعبه قرار بدهيد و هنگامي که تميز کردن را انجام مي دهيد، اين جعبه را برداريد و همه اين موارد را به مکان هاي اختصاص داده شده خود برسانيد.

زمان بازگشت وسايل به مکان خود، از يک جعبه ويژه استفاده کنيد
گردآوري: بخش اسرارخانه داري بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۹۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع تخم نوغان از امروز درگیلان

عدیل سروی گفت: امسال ۱۵ هزار و ۱۵۰ جعبه تخم نوغان در استان توزیع می‌شود و پیش بینی شده از این مقدار تخم نوغان، نوغانداران ۵۶۰ تن پیله‌تر ابریشم برداشت کنند.  
وی با اشاره به اینکه توزیع تخم نوغان تا پایان اردیبهشت ادامه دارد، افزود:نوغانداران می‌توانند برای دریافت تخم نوغان از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه صبح امروز تا ۱۷ عصر، به ۱۱ شعبه در شهرستان‌های لنگرود، شفت، لاهیجان، فومن، صومعه سرا، لاهیجان، رشت، بندرانزلی و آستانه اشرفیه مراجعه کنند.


رییس مرکز توسعه نوغانداری کشورگفت: نوغانداران دیگر شهرستان‌ها برای دریافت تخم نوغان باید در ساعات اداری به اداره جهاد کشاورزی شهرستان خود مراجعه کنند.


سروی با بیان اینکه قیمت هر جعبه تخم نوغان ۲۸ هزار تومان اعلام شده، افزود: پارسال نوغانداران گیلانی ۱۴ هزار جعبه تخم نوغان خریداری و ۵۳۰ تن پیله‌تر به بازار عرضه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • چگونه سینک آشپزخانه را بدون مواد شوینده شیمیایی تمیز و درخشان کنیم؟
  • ببینید | ماجرای اذان عجیب در جعبه سیاه
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • توزیع تخم نوغان از امروز درگیلان
  • توزیع تخم نوغان در گیلان
  • یک روش ساده برای تکثیر درخت کاج در خانه (فیلم)
  • فناوری ناسا برای غبارزدایی از ماه به قمر زمین می‌رود