Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-02@14:40:50 GMT

اشتباهات خواب شبانه که باعث افزايش وزن مي شود

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۵۹۱۰۵

اشتباهات خواب شبانه که باعث افزايش وزن مي شود

خبرگزاري آريا -
افزايش وزن نه تنها منجر به سرخوردگي مي شود، بلکه ممکن است باعث مشکلات زيادي در سلامت شود. با توجه به تحقيقات، داشتن اضافه وزن باعث افزايش خطر ابتلا به ديابت مي شود. اگر از علل افزايش وزن آگاهي داشته باشيد، مي توانيد اقدامات احتياطي را انجام دهيد و شيوه زندگي سالمتري را انتخاب کنيد.
در ادامه شما را با چند اشتباه رايج موقع خواب آشنا مي کنيم که باعث افزايش وزن شما مي شود:

خوردن غذا در اواخر شب باعث افزايش وزن مي شود
1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خوردن تنقلات و غذا در اواخر شب
مطالعات به ما يادآوري مي کنند که خوردن غذا در اواخر شب باعث افزايش وزن مي شود. علاوه بر اين، ممکن است کلسترول و سطح انسولين خون را افزايش دهد و منجر به اثرات منفي بر شاخص هاي هورموني ما شود. به ياد داشته باشيد که اگر ميزان مصرف کالري شما خيلي بيشتر از آنچه که در حال سوختن باشد، در نهايت منجر به افزايش وزن مي شود.

آخرين قهوه که مصرف مي کنيد بايد 6 ساعت قبل از رفتن به رختخواب باشد
2. نوشيدن قهوه در اواخر شب
نوشيدن قهوه در اواخر شب، نه تنها خواب شما را به خطر مي اندازد ، بلکه طي تحقيقات دانشمندان مصرف اسيد کلرنگنيک، که در قهوه يافت مي شود، با افزايش وزن مرتبط است. سعي کنيد قهوه را با چاي گياهي يا حتي بهتر، با آب گرم جايگزين کنيد. آخرين قهوه که مصرف مي کنيد بايد 6 ساعت قبل از رفتن به رختخواب باشد.

ارتباط بين کمبود خواب و تغييرات منفي در متابوليسم وجود دارد
3. خواب کافي نداشته باشيد
مقدار سالم خواب حدود 7-8 ساعت در شب است ، اما اگر به طور روزانه کمتر از اين زمان است، زماني است که بسياري از مشکلات سلامتي شروع مي شود. مطالعات ثابت کرده اند که ارتباط بين کمبود خواب و تغييرات منفي در متابوليسم وجود دارد . يکي ديگر از عوامل تعيين کننده اين است که عدم خواب کافي به خستگي منجر مي شود و بنابراين فعاليت بدني کمتري داريد.

هر روز به مدت 15 دقيقه پياده روي کنيد
4. عدم تمرين و فعاليت بدني
تمرين و فعاليت بدني نقش مهمي را در کاهش وزن ايفا مي کنند ، زيرا سوخت و ساز بدن و سوختن کالري شما افزايش مي يابد. ضروري است که حتي روزانه تمرينات کمي ​​را انجام دهيد، به طوري که هر روز به مدت 15 دقيقه پياده روي کنيد.

قبل از رفتن به خواب، يک کتاب جالب را بخوانيد يا به موسيقي آرامش بخش گوش کنيد
5. استفاده از وسايل الکترونيکي در شب
مطالعات نشان مي دهند که استفاده از دستگاه هاي الکترونيکي که نور آبي را منتشر مي کنند قبل از خواب با محروميت از خواب و افزايش وزن در آينده مرتبط است. قبل از رفتن به خواب، به جاي مرور در شبکه هاي اجتماعي، يک کتاب جالب را بخوانيد يا به موسيقي آرامش بخش گوش کنيد.

رنگهايي مانند قرمز يا نارنجي به شما احساس انرژي و گرسنگي مي دهند
6. رنگ اشتباه در اتاق خواب
رنگ آبي ترويج آرامش و در نتيجه خواب بهتر است. اين رنگي است که سبب اشتها مي شود. در همين حال، رنگهايي مانند قرمز يا نارنجي به شما احساس انرژي و گرسنگي مي دهند. بنابراين شما ممکن است رنگ اتاق خواب خود را دوباره بررسي کنيد.
گردآوري:بخش سلامت بيتوته


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۵۹۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن

به گزارش خبرآنلاین از بهداشت نیوز، با انجام اشتباهات رایج پس از خوردن غذا لذت غذا خوردن را به طور کامل از بین می‌بریم. به همین دلیل کارشناسان همواره بر این امر تاکید می‌کنند که شناخت این اشتباهات و عدم انجام آنها نقش موثری در ارتقا سلامتی دارد. آیا شما با این اشتباهات آشنایی دارید؟!

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901430

دیگر خبرها

  • آسیب های بی خوابی و شب بیداری
  • افزایش ۶ سال به طول عمر با این سبک زندگی
  • با این خوراکی های خوشمزه خواب آلودگی و بی حالی بهاری را دور کنید
  • بررسی یک خواب پرطرفدار؛ در طول روز چرت بزنیم یا نه و چقدر؟
  • مطالبات چایکاران تا فردا ۱۳ اردیبهشت تسویه می‌شود
  • در طول روز چرت بزنیم یا نه؟
  • ۵ مورد از معایب بی‌خوابی و شب‌بیداری را بدانید
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • 6 اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • چگونه آسیب‌های ناشی از بدخوابی را از بین ببریم؟