Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-02@22:57:21 GMT

جمع آوری شش میلیارد تومان صدقه

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۰۲۲۲

جمع آوری شش میلیارد تومان صدقه

به گزارش ایکنا از قزوین، مجید مومنی در نشست هم اندیشی روحانیون و مبلغین که روز گذشته 23 اردیبهشت ماه به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه نگاه به کمیته امداد امام (ره) و خدمات این نهاد جامع نیست و هرکس بخشی از این فعالیت ها را می شناسد و این موضوع وظیفه ما را برای اطلاع رسانی مناسب از خدمات و فعالیتهای کمیته امداد، سنگین تر کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ضرورت دارد روحانیون و مبلغین عزیز که ارتباط تنگاتنگی با اقشار مختلف مردم دارند و ابزار تبلیغی هم در اختیار دارند، از عملکرد و برنامه های این نهاد بیشتر آگاهی داشته باشند و خدمات نظام را به گوش مردم برسانند که نتیجه آن مشارکت مردم در خدمت رسانی بهتر و بیشتربه نیازمندان خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: شاید وقتی برخی خبر جمع آوری حدود شش میلیارد تومان صدقه مردم استان قزوین در سال گذشته را می شنوند از خود بپرسند که این پول کجا و چگونه هزینه می شود اما جالب است که بدانید کمیته امداد استان قزوین طی سال ۹۷ ماهیانه هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک معیشت و یارانه به مددجویان تحت حمایت پرداخت کرده است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد مصرف کننده فقر است نه تولید کننده آن، اضافه کرد: در ابتدای سال ۹۷ کمتر از ۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بودند اما با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی در پایان سال این رقم به بیش از ۲۹ هزار خانوار رسیده است.
مومنی خطاب به روحانیون گفت: انتظار داریم به مردم بگویید که کمیته امداد امام (ره) در کنار کمک های معیشتی و اقتصادی، برای رفع محرومیت و فقر از جامعه، برنامه های مختلفی برای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت خود اجرا می کند و پرداخت کمک های موردی و معیشتی به خانواده های تحت حمایت فقط برای بازگرداندن مددجو به شرایط عادی است و بعد از آن کمک به ایجاد اشتغال به عنوان رویکرد جدی مورد پیگیری قرار می گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: وقتی موضوع معیشت افراد با اشتغال حل شود دیگر آن فرد به کمک دیگران نیازی نخواهد داشت و زمینه و بستر استقلال معیشتی و زندگی توأم با عزتمندی خانواده فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد توانمندسازی در سال ۹۷ بیش از ۴۷ میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به دو هزار و ۶۴۵ نفر از نیازمندان و مددجویان پرداخت شده است.
مومنی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند در دورترین نقاط و حتی بدون مراجعه به دفاتر کمیته امداد از طریق کد # ۰۲۸*۸۸۷۷* کمک های خود را به نیازمندان اهدا کنند.
در ادامه مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهارکرد: نقش روحانیت در جامعه مهم است از این رو لازم است از ظرفیت منبر و مسجد برای فرهنگ سازی انفاق و نیکوکاری استفاده شود.
حجت الاسلام علی نعمت الهی ادامه داد: در جامعه ما فرهنگ دینی وجود دارد ولی آنچه موجب بروز برخی آسیب ها شده است، نقص در تربیت فرهنگی است.
وی اضافه کرد: باید برای تربیت دینی بیش از این کار کنیم، یکی از مسائلی که در ابعاد مختلف زندگی ما اثرگذار است موضوع زکات است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: نباید به موضوع زکات به عنوان یک دستور برای قشر خاصی نگاه شود بلکه زکات برای ایجاد عدالت در ابعاد مختلف و ارتقای جامعه است از این رو پرداختن و یا نپرداختن زکات در جامعه منجر به مسائلی می شود که در زندگی روزمره همه ما تأثیرگذار است.
وی اضافه کرد: صدقه نیز یکی دیگر از مسائلی است که لازم است جامعه بدان به خوبی بپردازد و با ابعاد مختلف این ابزار معنوی آشنا شود.
حجت الاسلام نعمت الهی یادآورشد: همانطور که جامعه در ابعاد مختلف در حال روزآمدی است باید شیوه های جدید و نگاه های نو در احکام و دستورات دینی برای مردم تبیین شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین صدقه جمع آوری صدقات کمیته امداد قزوین زکات در قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۰۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین

میترا عقیلی مدیرکل استاندارد قزوین گفت: ۶ قلم کالای غیراستاندارد در نمایشگاه ملزومات جهیزیه که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی قزوین برگزار شد، به علت غیر استاندار بودن از سوی بازرسان اداره استاندارد قزوین شناسایی و جمع آوری شد.

وی افزود: بازرسان و کارشناسان اداره کل استاندارد قزوین در ۲ نوبت مجزا در تاریخ‌های ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه نسبت به بازدید و بازرسی از غرفه‌های موجود در نمایشگاه اقدام کردند.

عقیلی با بیان اینکه بازرسان در مرحله نخست به غرفه‌های موجود بابت جمع آوری کالا تذکر دادند، اضافه کرد: در بازدید دوم که بعدازظهر روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه انجام شد، متاسفانه با وجود تذکرات به برخی از غرفه‌ها هنوز کالای غیر استاندارد توزیع می‌شد که در حضور نماینده و مجری نمایشگاه دستور جمع آوری کالا‌های غیراستاندارد شامل انواع ظروف تفلون، اجاق گاز، کولر آبی، سبزی خردکن، چیپس و پفک صادر شد.

عقیلی با اشاره به اینکه توزیع اقلام غیر استاندارد خط قرمز سلامت و ایمنی مردم محسوب می‌شود، یادآور شد: متاسفانه برای چندمین مرتبه است که در نمایشگاه بین المللی قزوین که انتظار می‌رورد با کیفیت‌ترین کالا‌ها در معرض نمایش و فروش قرار گیرد، این اتفاق رخ می‌دهد و مجریان و مسوولان نمایشگاه‌ها اجازه می‌دهند اقلام غیراستاندارد در معرض دید مردم قرار گیرد و حتی به فروش رسد که لازم است مدیر عامل نمایشگاه‌های بین المللی قزوین، به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

این مسئول ضمن یادآوری مجدد اینکه توزیع کالا‌های مشمول استاندارد اجباری که فاقد نشان استاندارد باشند ممنوع است، بیان کرد: در صورت مشاهده عرضه این گونه کالاها، مطابق ماده ۱۵ و ۴۰ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد با متخلفان برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد قزوین یادآور شد: در راستای صیانت از حقوق مصرف کنندگان، بازرسان استاندارد در تمامی نمایشگاه‌های برگزار شده حضور می‌یابند و تمامی غرفه‌ها را مورد بازرسی قرار می‌دهند و هم استانی‌ها نیز در هنگام خرید کالا‌ها بر درج علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی بر روی محصولات دقت لازم به عمل آورند و کد درج شده را پس از استعلام از طریق سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ به این اداره کل اطلاع دهند. 

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • جمع آوری ۶ قلم کالای غیر استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی قزوین
  • نصب پنل‌های خورشیدی برای مددجویان خاتم
  • پوشش ۵۱۶ هزار فرزند یتیم توسط حامیان
  • حمایت کمیته امداد از بیش از ۸۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰ هزار دانشجو
  • شاهرودی‌ها بیش از ۲۰ میلیارد ریال صدقه پرداخت کردند
  •  رشد ۴۶ درصدی جمع‌آوری زکات فطره و کفاره در نطنز 
  • ایرانی‌ها سال گذشته چقدر صدقه دادند؟
  • توزیع ۵۰۰ کیسه آرد در بخش گافر و پارامون بشاگرد
  • رشد ۲۶ درصدی مشارکت های مردمی در کمیته امداد
  • ۳۶۰۰ نفر به جمعیت حامیان ایتام در قزوین افزوده شد