Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اتاق خبر»
2024-04-29@16:10:28 GMT

ایرلاین‌های ایرانی چقدر ارز دولتی گرفتند؟

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۰۴۱۱

ایرلاین‌های ایرانی چقدر ارز دولتی گرفتند؟

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، مقصود اسعدی سامانی- دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی- در مورد میزان ارز ۴۲۰۰ تومانی و نیمایی پرداخت شده از سوی بانک مرکزی به شرکت‌های هواپیمایی داخلی از فروردین‌ماه تا نیمه دوم دی‌ماه سال گذشته، اظهار کرد: با توجه به این‌که بخشی از نیازهای ارزی شرکت‌های هواپیمایی داخلی توسط بانک مرکزی تأمین می‌شود به همین دلیل درخواست‌های مورد نظر ارائه و در مجموع طی مدت مذکور ۱۴۰ میلیون دلار ارز دولتی (۴۲۰۰ تومانی) و ۱۹۶ میلیون دلار ارز نیمایی به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی پرداخت شد که برای برخی از آنها رقم ۶۴۰۰ دلاری و برای برخی نیز مبالغ ۳۰ تا ۴۰ میلیون دلاری بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسعدی سامانی ادامه داد: ارز مربوطه از سوی بانک مرکزی به شرکت‌های هواپیمایی به موارد مختلفی از جمله هزینه سوخت، خدمات فرودگاهی، هزینه ناوبری، هزینه over fly، تعمیر و نگهداری، حق مأموریت خلبانان، هزینه‌های آموزشی و مواردی از این دست تخصیص می‌یابد.

وی با بیان این‌که شرکت‌های هواپیمایی به طور میانگین، ماهانه ۵۰ میلیون دلار ارز برای تأمین نیازهای خود لازم دارند، اظهار کرد: این رقم برای شرکت‌های هواپیمایی داخلی در طول سال که شامل هزینه‌های جاری آنها می‌شود ۶۰۰ میلیون دلار است که در صورت عدم تخصیص رقم مورد نظر باید از طریق بازار آزاد نیاز خود را تأمین کنند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی افزود: هر ساعت-صندلی هزینه ۴۵ تا ۵۰ دلاری را دارد و اگر دولت همراهی ارزی مورد نیاز را با شرکت‌های هواپیمایی داخلی انجام دهد به طور حتم خدمت‌رسانی بهتری صورت می‌گیرد و اگر ارز مورد نیاز شرکت‌های هواپیمایی داخلی به میزان لازم تأمین نشود باید مبالغ مورد نیاز خود را از طریق بازار آزاد تأمین کند که با توجه به بالا بودن این نیاز میزان تقاضا در بازار افزایش یافته و موجب افزایش قیمت‌ها در بازار آزاد می‌شود.

اسعدی سامانی با اشاره به این‌که زمان تخصیص ارز از اهمیت بسیار بالایی برای شرکت‌های هواپیمایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: با توجه به گران بودن هزینه قطعات و امکان‌پذیر نبودن دپوی قطعات اگر ارز مورد نیاز در زمان مناسب تخصیص نیابد به طور حتم شرکت‌های هواپیمایی با مشخص مواجه می‌شوند.

۱۴ اردیبهشت‌ماه سال جاری بود که بانک مرکزی فهرست ارز بگیران دولتی و نیمایی را منتشر کرد که در این فهرست اسامی شرکت‌های مختلف هواپیمایی خارجی و داخلی دیده می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: شرکت های هواپیمایی ایرانی دبیر انجمن شرکت های هواپیمایی بانك مركزي ايرلاين ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر خود قرار خواهیم داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان، فرج‌الله شوشتری امروز_ یکشنبه نهم اردیبهشت_ در آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان اظهار کرد: ما نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم و شعار زیبای استاندار سمنان مبنی بر انسجام، صمیمیت، رفاقت و همدلی را مدنظر کاری خود قرار خواهیم داد.

وی افزود: مسیر روشنی را که با استاندار سمنان در خصوص استان اعلام و مورد تأیید رئیس‌جمهور قرار گرفت، با نگاهی نو و متفاوت و با مشورت‌های ایشان، پر قدرت‌تر ادامه خواهیم داد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان خاطرنشان کرد: هر کجا که ما بر مبنای توانمندی‌های مردم حرکت کردیم و اقدامات با محوریت مردم پایه صورت گرفت، شاهد موفقیت‌های بسیار مطلوبی بودیم.

شوشتری تصریح کرد: در مسیر خدمت به مردم بر شبکه‌های مردمی و با تکیه بر توانمندی و پتانسیل‌های مردمی به پیش خواهیم رفت.

کد خبر 748718

دیگر خبرها

  • در دستورکار قرار گرفتن مولدسازی دارایی‌های شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • نیاز به یک انقلاب اداری و دولتی داریم
  • ◄ برگزاری دوره آموزش مهمانداری در هواپیمایی سپهران
  • تاخیر ۵۰۰دقیقه‌ای پرواز مشهد به تهران
  • رئیس جامعه پزشکان متخصص داخلی: فقط ۱۰ درصد پزشکان از شغل خود راضی هستند
  • مسوولان برای درمان سراغ پزشکان معروف می روند
  • ◄ بانوی مهمانداری که رئیس هواپیمایی ژاپن شد!
  • موتور ایرانی برای خودروی ایرانی
  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان