Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-29@01:02:21 GMT

جمع‌آوری شش میلیارد تومان صدقه در استان قزوین

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۰۵۲۱

جمع‌آوری شش میلیارد تومان صدقه در استان قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، مجید مؤمنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در نشست هم‌اندیشی روحانیون و مبلغین که روز گذشته، 23 اردیبهشت ماه به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان برگزار شد، بیان کرد: متاسفانه نگاه به کمیته امداد امام (ره) و خدمات این نهاد جامع نیست و هرکس بخشی از این فعالیت‌ها را می شناسد و این موضوع وظیفه ما را برای اطلاع‌رسانی مناسب از خدمات و فعالیتهای کمیته امداد، سنگین تر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: ضرورت دارد روحانیون و مبلغین عزیز که ارتباط تنگاتنگی با اقشار مختلف مردم دارند و ابزار تبلیغی هم در اختیار دارند، از عملکرد و برنامه‌های این نهاد بیشتر آگاهی داشته باشند و خدمات نظام را به گوش مردم برسانند که نتیجه آن مشارکت مردم در خدمت‌رسانی بهتر و بیشتربه نیازمندان خواهد بود.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین افزود: شاید وقتی برخی خبر جمع آوری حدود شش میلیارد تومان صدقه مردم استان قزوین در سال گذشته را می‌شنوند از خود بپرسند که این پول کجا و چگونه هزینه می شود اما جالب است که بدانید کمیته امداد استان قزوین طی سال ۹۷ ماهیانه هفت میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان کمک معیشت و یارانه به مددجویان تحت حمایت پرداخت کرده است.
وی با اشاره به اینکه کمیته امداد مصرف کننده فقر است نه تولید کننده آن، اضافه کرد: در ابتدای سال ۹۷ کمتر از ۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قزوین بودند اما با توجه به مسائل و مشکلات اقتصادی در پایان سال این رقم به بیش از ۲۹ هزار خانوار رسیده است.
مومنی خطاب به روحانیون گفت: انتظار داریم به مردم بگویید که کمیته امداد امام (ره) در کنار کمک های معیشتی و اقتصادی، برای رفع محرومیت و فقر از جامعه، برنامه های مختلفی برای توانمندسازی خانواده های تحت حمایت خود اجرا می کند و پرداخت کمک های موردی و معیشتی به خانواده های تحت حمایت فقط برای بازگرداندن مددجو به شرایط عادی است و بعد از آن کمک به ایجاد اشتغال به عنوان رویکرد جدی مورد پیگیری قرار می گیرد.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: وقتی موضوع معیشت افراد با اشتغال حل شود دیگر آن فرد به کمک دیگران نیازی نخواهد داشت و زمینه و بستر استقلال معیشتی و زندگی توأم با عزتمندی خانواده فراهم می شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد توانمندسازی در سال ۹۷ بیش از ۴۷ میلیارد و ۸۱۸ میلیون تومان تسهیلات اشتغال زایی به دو هزار و ۶۴۵ نفر از نیازمندان و مددجویان پرداخت شده است.
مومنی یادآورشد: عموم مردم نیکوکار می توانند در دورترین نقاط و حتی بدون مراجعه به دفاتر کمیته امداد از طریق کد # ۰۲۸*۸۸۷۷* کمک های خود را به نیازمندان اهدا کنند.
در ادامه مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهارکرد: نقش روحانیت در جامعه مهم است از این رو لازم است از ظرفیت منبر و مسجد برای فرهنگ سازی انفاق و نیکوکاری استفاده شود.
حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی ادامه داد: در جامعه ما فرهنگ دینی وجود دارد ولی آنچه موجب بروز برخی آسیب ها شده است، نقص در تربیت فرهنگی است.
وی اضافه کرد: باید برای تربیت دینی بیش از این کار کنیم، یکی از مسائلی که در ابعاد مختلف زندگی ما اثرگذار است موضوع زکات است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: نباید به موضوع زکات به عنوان یک دستور برای قشر خاصی نگاه شود بلکه زکات برای ایجاد عدالت در ابعاد مختلف و ارتقای جامعه است از این رو پرداختن و یا نپرداختن زکات در جامعه منجر به مسائلی می شود که در زندگی روزمره همه ما تأثیرگذار است.
وی اضافه کرد: صدقه نیز یکی دیگر از مسائلی است که لازم است جامعه بدان به خوبی بپردازد و با ابعاد مختلف این ابزار معنوی آشنا شود.
حجت‌الاسلام نعمت‌الهی یادآورشد: همانطور که جامعه در ابعاد مختلف در حال روزآمدی است باید شیوه های جدید و نگاه های نو در احکام و دستورات دینی برای مردم تبیین شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا قزوین صدقه جمع آوری صدقات کمیته امداد قزوین زکات در قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۰۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛ رئیس کمیته امداد امام خمینی آران و بیدگل گفت: این گروه شامل ۲۰ دندانپزشک به مدت دو روز به ۲۰۰ مددجویان کمیته امداد این شهرستان رایگان انواع خدمات دندان را ارائه کردند.
شیخ استرکی، هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات رایگان به اقشار کم برخودار، ضعیف و حاشیه شهر بیان کرد.

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی
  • پرداخت بیش از ۱۸ میلیارد کمک هزینه درمانی به بیماران هرمزگانی
  • جهاد دندانپزشکان در خدمت به کویرنشینان آران وبیدگل
  • نشست کمیته جمع آوری کمک برای مردم غزه
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند