Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:19:21 GMT

سرکرده باند «تمساح خلیج فارس» به اعدام محکوم شد

تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۳۷۶۱۰۶۲

سرکرده باند «تمساح خلیج فارس» به اعدام محکوم شد

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: حکم محکومیت اعدام سرکرده باند بین ‌المللی مواد مخدر به نام «ع.ز» معروف به «تمساح خلیج‌ فارس» و دیگر همدست وی به نام «م.ح» از سوی دادگاه انقلاب اسلامی بندرعباس صادر شد.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام محمدصادق اکبری روز سه شنبه دربیان جزییات این پرونده درجمع خبرنگاران افزود: 16 نفر از متهمان دیگر این پرونده نیز در مجموع به تحمل 472 سال حبس و 23 میلیارد ریال جزای نقدی محکوم شده‌اند و پرونده این باند در صورت تجدید نظرخواهی به دیوان عالی کشور ارسال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: فعالیت این باند سازمان یافته مواد مخدر از 2 سال گذشته در کشورهای پاکستان و افغانستان آغاز شده و دامنه آن از مرز دریایی و خشکی استان های سیستان و بلوچستان و هرمزگان و سپس به استان های فارس، تهران و آذربایجان کشیده شده است.
رییس کل دادگستری استان هرمزگان ادامه داد: این باند در این 2 سال بیش از 400 تن مواد مخدر از کشورهای پاکستان و افغانستان وارد ایران کرده که با هوشیاری دستگاه‌های نظارتی و امنیتی، بسیاری از این محموله کشف و ضبط شد.
اکبری گفت: از این باند همچنین افزون بر 25 میلیارد ریال وجه نقد، 6 قبضه سلاح شکاری، 16 دستگاه خودرو حمل موادمخدر، چندین فروند شناور صیادی، بیش از 60 واحد منزل مسکونی و تعداد زیادی نیز ملک زراعی کشف شده است.
وی یادآورشد: این باند سازمان یافته با استفاده از راهکارهای پولشویی، بسیاری از وجوه درآمدی حاصل از معاملات مواد مخدر را به اراضی، املاک و مستغلات در اقصی نقاط کشور تبدیل کرده که بسیاری از این اموال شناسایی و به نفع دولت ضبط شد.
رییس شورای قضایی هرمزگان ادامه داد: سرکرده این باند بین المللی با همکاری سایر اعضای خود توانسته است یکی از بزرگترین شبکه‌ های قاچاق و توزیع مواد مخدر را در کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان راه‌اندازی کند و خود نیز به عنوان رهبر این سازمان و شبکه پیچیده در چهره‌های مختلف و پوشش ‌های گوناگون در این کشورها فعالیت کند.
7195/6048

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي تمساح خليج فارس اعدام دادگستري هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خلیج فارس، دبیر هیات بادبانی هرمزگان گفت: به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس و برای تشویق و استعداد یابی رده‌های سنی ۹ تا ۱۴ سال جشنواره قایق‌های بادبادنی استان هرمزگان در ساحل جزیره هرمز به سمت بندرعباس برگزار شد.

اسماعیل مکی زاده افزود: در این دوره علاقه‌مندان به ورزش بادبانی در خصوص نحوه هدایت قایق‌های بادبانی آموزش‌های اولیه لازم را دریافت کردند و با اجزای مختلف قایق‌ها آشنا شدند.

بیشتر بخوانید: برگزاری مسابقه هوری رانی در قشم

وی همچنین به وجود استعداد‌های خوب در زمینه قایق‌های بادبانی در استان اشاره کرد و گفت: با وجود استعداد‌های بسیار خوب در استان هرمزگان میتوان به آینده ورزش بادبانی در این استان امیدوار بود.

معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در این جشنواره ۱۷ نفر از ورزشکاران بادبانی سوار هرمزگانی شرکت کردند که مسافت ۱۸ کلیومتری جزیره هرمز تا اسکله شهید حقانی بندرعباس دریانوردی کردند.

دیگر خبرها

  • کشف ۱۸۵ کیلو مواد افیونی در دو عملیات ضربتی پلیس هرمزگان
  • کشف ۱۸۵ کیلوگرم مواد مخدر در هرمزگان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۶ اردیبهشت
  • حوضه خلیج فارس یکی از آلوده‌ترین پهنه‌های آبی در جهان است/ اولویت دیپلماسی زیست‌محیطی خلیج فارس
  • تداوم ناپایداری‌های جوی و دریایی در هرمزگان
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۱۵ اردیبهشت
  • به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم
  • دادستان کل کشور: به قاچاقچیان مواد مخدر رحم نمی‌کنیم