Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود ایلکا صبح سه شنبه با اعلام خبر آغاز عملیات جوان‌سازی باغ‌های گردو در شمیرانات در جمع خبرنگاران حاضر در جهاد کشاورزی شمیرانات اظهار داشت: برای اولین بار عملیات جوان‌سازی باغ‌های گردو از طریق پیوند سرشاخه‌کاری درختان نامرغوب در باغ‌های روستای سینک بخش لواسانات شهرستان شمیرانات آغاز شد و هدف جوان سازی و اصلاح درختان گردو از لحاظ کمی، کیفی و همچنین مبارزه با سرمازدگی باغات گردو بود که طی برگزاری کارگاه آموزشی با حضور کارشناسان و باغداران شهرستانهای شمیرانات و تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این کارگاه در یکی از باغ‌های شمیرانات و جهت اجرای عملیات پیوند انجام گرفت و این باغ به عنوان باغ نمایشی برای بازدید کلیه علاقه مندان به این تکنیک ایجاد شده است.

ایلکا در مورد طرح سرشاخه کاری توضیح داد و گفت: در این روش پیوندک یا همان شاخه درختان گونه‌های برتر و اصلاح شده، بر روی تنه درختان کم ثمر پیوند زده می‌شود تا پس از رشد کیفیت و کمیت محصول افزایش و درخت هم در مقابل تنش دمایی مقاوم می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شمیرانات افزود: در بعضی از سال‌ها به دلیل سرمای دیررس بهار خسارات زیادی به باغات گردو وارد می‌شود؛ به گونه‌ای که در سال گذشته بالغ بر ۴۰۰ هکتار از باغات گردو در شهرستان شمیرانات دچار سرمازدگی و خسارت صد درصدی شدند.

وی تصریح کرد: در راستای جوانسازی باغات گردو و استفاده از ارقام مقاوم به سرما، کارگاه‌های آموزشی تئوری و عملی سرشاخه کاری گردو توسط اساتید بین المللی و با حضور مدیران و کارشناسان باغبانی به مدت چند روز در سال گذشته و در ادامه در سال جاری برگزار شد.

ایلکا اضافه کرد: در این طرح باغات گردوی بذری با استفاده از ارقام جدید جوانسازی می‌شود و محصولی با کیفیت بهتر تولید خواهد شد و با انجام سرشاخه کاری پیش بینی می‌شود عملکرد ۲ برابری یعنی از ۴ تن به ۸ تن در هکتار و محصولی با پوست نازک و مغز بهتر تولید کنیم.

کد خبر 4616550

منبع: مهر

کلیدواژه: شمیرانات گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۱۲۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد

فرماندار شهرستان اردستان گفت: بعضی از پروژه‌های مسکن در اردستان پس از یک وقفه دو ساله آغاز شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردستان، سید محمدهادی احمدی طباء ظهر امروز در حاشیه بازدید میدانی از طرح های مسکن شهرستان اردستان اظهار داشت: بازدید امروز به اتفاق اعضای شورای مسکن شهرستان از طرح های در دست ساخت مسکن در سطح شهرستان اردستان بوده که در این بازدید پنج ساعته مشکلات موجود در حوزه ادارات خدمات رسان در خصوص طرح های مسکن مطرح و با بررسی های صورت گرفته هماهنگی و دستورات لازم صادر شد.

وی افزود: طرح های مورد بازدید امروز از پروژه های مسکن کریمان 220 واحدی اردستان، پروژه کمیته امداد 14 واحدی در زواره، پروژه مسکن کریمان 90 واحدی زواره،  پروژه مسکن کریمان 20 واحدی مهاباد و کمیته امداد چهار واحدی مهاباد و همچنین طرح جوانی جمعیت مهاباد بوده است.

فرماندار شهرستان اردستان گفت: برخی از این طرح ها پس از دو سال وقفه آغاز شده که با پیگیری های انجام شده این طرح ها با سرعت در حال انجام است و ان شاءالله تحویل برخی واحدها از تیرماه آغاز و اکثر طرح ها تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه در مجموع بیش از 410 واحد مسکونی ویلایی، دوطبقه و آپارتمانی در سطح شهرستان در قالب طرح های مختلف ساخت مسکن در دست اقدام است ابراز داشت: با آماده سازی زمین های نهضت ملی در شهرهای اردستان و مهاباد، ساخت بیش از 700 واحد ویلایی نیز از تیرماه سال جاری آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/802

 

دیگر خبرها

  • آموزش روز سوم، خورش مرغ و گردو
  • ارتش یمن آغاز مرحله چهارم عملیات خود را اعلام کرد
  • عملیات ترمیم سیل بند کرخه آغاز شد
  • تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران آغاز شد
  • آغاز تحویل غرفه‌های ناشران نمایشگاه کتاب
  • پروژه مسکن سازی در اردستان پس از ۲ سال آغاز شد
  • حوزهٔ انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس
  • ۸ نکته مهم برای تهیه یک زیتون پرورده گیلانی اصل + طرز تهیه
  • فیلم | تجربه واگذاری لکوموتیوهای آلستوم به مپنا، برای مدعیان خصوصی سازی کافی است
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران