Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت ترامپ با سیاست های غیر قابل قبول و لجوجانه خود علیه چین، اتحادیه اروپا، ونزوئلا و ایران فضای سیاسی ضد آمریکایی در جهان به وجود آورده است.

محسن مسرت استاد اقتصاد دانشگاه اوزانبورک آلمان در گفت‌وگو با ایلنا گفت: دولت ترامپ با سیاست های غیر قابل قبول و لجوجانه خود علیه چین، اتحادیه اروپا، ونزوئلا و ایران فضای سیاسی ضد آمریکایی در جهان به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: ایران می‌تواند به اتحادیه اروپا پیشنهاد کنفرانس مشترک برای مهار مهاجرت و کنترل مواد مخدر را مطرح کند که این کنفرانس الزاما با شرکت سایر کشورهای ذینفع از قبیل افغانستان، ترکیه، سوریه، عراق و غیره انجام خواهد گرفت که به نحوی هم به اجماع منطقه‌ای علیه جنگ طلبان آمریکا کمک می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد؛ دولت روحانی دولت‌های ۵ + ۱ منهای آمریکا یعنی چین، روسیه، آلمان، فرانسه، انگلستان را برای تبادل نظر و اقدامات جمعی در دفاع از برجام به تهران دعوت کند..

پرفسور مسرت، از ضرورت تلاش ایران برای ایجاد اجماع جهانی علیه سیاست‌های جنگ‌طلبانه آمریکا سخن گفت و پیشنهاد کرد دولت روحانی، دولت‌های ۵ + ۱ منهای آمریکا یعنی چین، روسیه، آلمان، فرانسه، انگلستان را جهت تبادل نظر و اقدامات جمعی در دفاع از برجام به تهران دعوت کند.

استاد اقتصاد دانشگاه اوزانبورک آلمان در ادامه افزود: در حال حاضر دولت ترامپ با سیاست‌های غیر قابل قبول و لجوجانه خود علیه چین، اتحادیه اروپا، ونزوئلا و ایران نوعی جو سیاسی ضد آمریکایی در جهان بوجود آورده است که می‌تواند به ایجاد اجماع جهانی در مخالفت با نیروهای تندرو و جنگ‌ طلب در کاخ سفید کمک کند.

البته دولت روحانی در این فاصله با اعلام فرصت ۶۰ روزه به اتحادیه اروپا، دولت‌های اروپائی را متوجه مسئولیت‌شان در مقابله با تحریم‌های آمریکا کرد.

وی با بیان اینکه حوزه امکانات ایران به سمت ایجاد اجماع جهانی علیه ایران ، بیش از این نوع اقدامات است، اظهار داشت: به نظر من دولت روحانی باید دولت‌های ۵ + ۱ منهای آمریکا یعنی چین، روسیه، آلمان، فرانسه، انگلستان را جهت تبادل نظر و اقدامات جمعی در دفاع از برجام به تهران دعوت کند.

پرفسور مسرت تاکید کرد: اتحادیه اروپا بطور جدی در پی دفاع از برجام است اما هم دولت‌ها و هم افکار عمومی اروپا تا حدوی این واقعیت را هم درک کرده‌اند که آنها تاکنون در اجرای وظایف مقرر شده خود در برجام موفق نبوده‌اند. از طرف دیگر اتحادیه اروپا در ارتباط با مسئله مهاجرت از منطقه به کشورهای اروپایی حساسیت شدیدی دارد و به همین دلیل هم از اینکه آمریکا دست به جنگ جدیدی در منطقه و برای نمونه با ایران بزند وحشت دارند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: آمریکا تحریم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۳۷۶۲۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: «شرکای اسرائیل و همسایگان می‌گویند رفح نباید مورد حمله قرار گیرد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد آواره شدن بیش از یک میلیون نفر ویرانگر خواهد بود.

وی ادامه داد: «ما از کابینه اسرائیل می‌خواهیم که به درخواست‌های جامعه بین‌المللی گوش دهد و در یک روند صلح سیاسی مشارکت سازنده داشته باشد.»

جوزپ بورل خواستار آتش‌بس در غزه، صرف نظر از حمله زمینی به رفح، افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه و آزادی بی‌قید و شرط همه اسرا شد.

پیشتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود نابودی بخش نظامی جنبش حماس مشکلات اساسی را حل نمی‌کند و ضروری است که به راه حلی سیاسی دست یافت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰۰۰ نفر در تظاهرات دانشگاه‌های آمریکا دستگیر شدند
  • آلمان: اروپا باید به یک اتحادیه امنیتی تبدیل شود
  • تهدید اتحادیه راه آهن آلمان علیه دولت
  • بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه گفتگو کردند
  • جزئیات تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگو بورل و امیرعبداللهیان برای کاهش تنش‌ها در منطقه
  • کاهش تنش‌ها در منطقه محور تماس تلفنی بورل و امیرعبداللهیان
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • فعال سیاسی اصلاح طلب: تحولات جهانی به سود ایران است
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا